1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 8800 Arten käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja mobiilisti, 29/12/07.

1. mobiilisti Vieras

Nokia 8800 Sapphiren ja Arten käyttökokemukset

Tästä ketjusta ei taida kovin pulleata tulla :)

En saanut pidettyä näppejäni erossa, vaan tulipa hankittua oma Arte Black. Parin päivän käpistelyn jälkeen olen edelleen tyytyväinen.

Tämä on nätti kuin mikä. Näyttö on hyvä, samoin näppäimet. Toimintonäppäimillä tosin tulee joskus virhepainalluksia. Paino (150g) antaa laadukkaan vaikutelman. Sormenjälkiä tulee jonninverran, mutta microkuitu hoitaa homman. Teemat ovat kaikki tummansorttisia. Soittoäänet ovat syvältä, mutta mikään/kukaan ei kiellä käyttämästä omia.

Mukana tulee nahkainen suojakotelo, joka on erittäin kätevä. Kertaakaan ei ole vielä jumittanut, tai muutenkaan bugittanut. Akun kestoksi veikkaan 3 päivää keskivertokäyttäjälle.

Joko totesin, että nätti tämä puhelin on kuin mikä :)

Niin ja huono puoli on micro-USB liitäntä...kaikki vermeet menevät uusiksi.

2. temezii

temezii

Tykkäykset:
    13
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Tänään sain käsiini myös oman kappaleeni arte black puhelimesta.
    Käytön tutkailemisessa menee tämä ilta:)

Menu+vihreä luuri ja vastaavasti toinen menu-punainen luuri
    kun ovat samaa pintaa niin minun sormillani ainakin tulee niitä virhepainalluksia reilusti.
    Pöytätelinen on metallinen ja jämäkkä
    Valkoinen valo kiertää telineen ymäri joka samalla feidaa..
    Mukana tullutta HF:ää en vielä ole kerennyt kokeilemaan

3. Luke

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Onkos nuo luuri- ja valikkonäppäimet mallia "hipaisu" vai perinteinen?

4. temezii

temezii

Tykkäykset:
    13
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Perinteiset painonapit

5. paanos

Tykkäykset:
    0
    Saanen kysyä pari juttua:

Ensinnäkin kun tämä Arte on 3g-puhelin, niin minkälaisiin tiedonsiirtonopeuksiin tällä pääsee?
    Gsm-Arenan mukaan maksimi olisi 384kbps, onko se jotain tuota luokkaa parhaimmillaan? Ja eikös siinä ole ihan tavallinen bluetooth, eli voi pariuttaa kannettavan kanssa ja käyttää tarvittaessa modeemina?

Tekisi mieli vaihtaa oma E90 tähän. En tuota omaa kommua paljoakaan käytä nettiselailuun, mutta ilmeisesti Artellakin voisi ainakin sähköpostit ja iltapäivälehdet katella ihan mutkattomasti.

Mulla on tuo Saunalahden 1megan mobiililittyymä ja sitä ilmeisesti pitäisi sitten laskea, jos tällaisen hommaan, koska ilmeisesti Artella ei pääse lähellekään megan tiedonsiirtoa?

Ja eikös 8800 Siroccon ja 8600 Lunan tiedonsiirtonopeudet ole huomattavasti Artea hitaammaat, koska eivät ole 3g-puhelimia?

Mulla on vähän nämä tekniikat hakusessa, toivottavasti joku osaisi valaista :)

6. mobiilisti Vieras

Muokkasin otsikkoa ja otin sapphiren mukaan. Sapphiren ja Arten erohan on vain pintamateriaalissa, eli Sapphire on suureltaosin päällystetty nahalla. Se tuntuu mukavalta näpeissä eikä kerää sormenjälkiä.

Tiedonsiirtomaksiminopeus on tuo 382kbs mutta todelliseen nopeuteen vaikuttaa moni asia. Itse en ole kumpaakaan mallia modeemina käyttänyt. BT voi parittaa normaalisti tietsikan kanssa ja hyvin pelittää :)

Näissä on uusin series 40 ja jopa nettisurffailu on ihan miellyttävää, ja sähköposti toimii kuten pitääkin.

Siroccolla ja Lunalla tiedonsiirto on hitaampaa, kuten arvelitkin :)

Jos kiinnostaa, niin mulla on Sapphire myynnissä...

7. paanos

Tykkäykset:
    0
    Kiitos mobiilisti selkeästä vastauksestasi :)

8. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    Tämä on puhelin, jonka ominaisuuksista ei kai valiteta, kun tällaisen on erehtynyt hankkimaan. Mutta voitanee keskustella.. Kameraan olen tyytyväinen laatunsa puolesta, mutta saako jotenkin vaakakuvaustilan vakio asetukseksi. Nyt jokaisen käynnistyksen jälkeen kamera on muotokuva asennossa ja yleensä on totuttu ottamaan vaakakuvia.
    Muutoin laite on tyylikäs. Mulla on ollut viikonloppuisin vapaa-aika puhelimena. Olen kuitenkin saanut softan kaatumaan eli puhelimen buuttaamaan lukuisia kertoja, vaikkei mobiilisti ollutkaan saanut bugittelemaan. Pääosin kuitenkin ihan vakaa laitos.

9. j4k3

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64Gb
    Itselläni on tuo Sapphire ollu nyt jo jonkin aikaa käytössä ja tyytyväinen olen ollut.
    Äärettömän jämäkkä peli.
    Mieleen tuli tuossa että onkohan tuota nahkakoteloa saatavina mistään varaosana ? Se nimittäin menee kuitenkin hukkaan joskus :)

10. FO110K

Tykkäykset:
    4
    mielenkiintoine uutuus kylläkin, ja hieman tekis meili vaihtaa 8800 tähän :)
    mites, kun ei tässä(kään) ole tuota muistikorttipaikkaa, niin ootteko miten pärjänny muistin kanssa?
    Ja minkäslainen toi laitteen soitin on, vai onko kukaan ees sitä puolta testannutkaan? :)

Itselle toiveluuri olis aikapitkälle tämä kunnon mp3 soittimella ja muistikorttipaikalla...

11. j4k3

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64Gb
    Gigan muisti itsellä ainakin riittänyt vallan mainiosti. Ja soitin on perusnokiaa, mutta äänenlaatu onkin sitten jo ihan huippuluokkaa ainakin omasta mielestäni. Mökyä lähtee ja jopa bassoa on saatu mukaan :D
    Itseasiassa, musiikkia soitan ennemmin puhelimen kaiuttimilla kuin läppärin kaiuttimilla, kertoo jonkin verran äänenlaadusta.

12. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    Musiikkipuhelimeksi en välttämättä ottaisi tätä, koska kuulokeliitäntää on ainoastaan bt. Puhelimen kajareista lähtevät äänet ovat todellakin hyvät, kuten edellinen kirjoittaja totesi. Giga riittää minulle, kun oikeastaan kuvat on se jota siihen täytyy mahtua. Musiikkiluuriksi en muistinkaan puolesta tätä ottaisi.

13. paanos

Tykkäykset:
    0
    Eikös tässä ole vain yksi "kaiutin" puhelimen kyljessä?

14. paanos

Tykkäykset:
    0
    Noniin, eilen sain oman Arte-kultani ja erittäin laadukkaalta ja lupaavalta vaikuttaa.
    Asensin siihen Opera Mini 4:n ja hyvin pelittää.
    Eteen on tullut vasta yksi inhottava juttu, josta kyselisin;

eli saako herätyskellon äänenvoimakkuutta laskettua jotenkin tai edes hälyttämään "voimistuen"?
    Nyt puhelin hälyttää heti täysillä ja LUJAA, vähempikin riittäisi.

15. mobiilisti Vieras

ei onnistu, mutta voit tietty tehdä (netistäkin saatavien ohjeitten avulla) itse sellaisen soittarin kuin haluat.

16. j4k3

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S 64Gb
    Noniin, nythän sitä laukkua sitten pitäisi alkaa metsästämään. Kaverin Sapphiresta oli mennyt laukun ulosvetonauha poikki, ja omastani on alkanut nahka "kuoriutumaan"...
    Hyvä laatuvaikutelma meni näinollen kertaheitolla roskakoriin nahkakotelon osalta :p
    Onko hajua mistä näitä laukkuja saisi ?

Paanos, yhden kaiuttimen olen itsekkin laitteesta löytänyt, ja herättää muuten todella kuuluvasti :D

17. mobiilisti Vieras

täältä saa ainakin yhden :)

18. FO110K

Tykkäykset:
    4
    ihan asialliselta vaikuttaa, voipi olla korvaaja vanhalle 8800:lle omalla kohdalla, täytyypi alkaa tutkimaan tarjouksia pikkuhiljaa :)

19. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
    Nohniin nyt voin itsekkin liittyä tähän kerhoon, tänään tuli hommattua kyseinen puhelin (vaihdettua iPhone uuteen 8800 arteen), puhelin vaikuttaa todella mielyttävältä kädessä. Mulla oli softassa jotain häikkää aluksi (ei antanut avata profiileja tai siis muokata niitä) ja valikko oli muuten hieman buginen, mutta vein puhelimen noksun liikkeeseen päivitettäväksi ja puhelin toimi kuin rasvattu sen jälkeen. On sitä niiin kiva katsella... Mutta handsfreetä en ole saanut jostain syystä liitettyä puhelimeen, en sitten tiedä mistä se johtuu....
    Yleisilme: 9 ja käytettävyys (ihme ja kumma toimii) 8.

20. rabbit

Tykkäykset:
    0
    Saako tämän 8800 Arten kielen vaihdettua kuinka helposti? Onnistuuko kenties jopa netin kautta nokian softalla? Entä huollossa maksua vastaan? Jonkin verranhan noita olisi tarjolla englanninkielisenä..

Jaa tämä viestiketju