1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

nokia 8210 modaus,ledit

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja onkia, 30/1/03.

1. onkia

Tykkäykset:
    0
    meinasin vaihtaa ledit kapulaan niin kysäisin teiltä viisaamilta että
    kun suomen huoltopalvelu oy myy tälläisiä ledejä

koko: 1.6x0.8 (0603)
    korkeus 1.1mm
    katselukulma: 120*

väritön, sininen, 8mcd

no ledit on halvempia kuin polkumyynissa ja jm-desingissä
    mutta toi valoteho=mcd on aika pieni niin valaisisiko noi ledit yhtään ???
    vai olisko ihan turha ostos ??

ja mistäs muualta noita ledejä saisi ???

tollaiset ice whitit tai hyper whitit kiinostaisi

niin viellä mitä tarkoittaa diffusoitu ledeissä???

ja minkä on alku peräsiten ledejen mcd arvo ???

2. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    8mcd ledit ovat ihan hyvät. Niiden kanssa voi tulla ongelmia joissain luureissa.
    Polkumyynnin 200mcd ledit ovat todella hyviä. Niillä saa vaikka mitä valaistua.
    Tältä 5210 näyttää polkumyynnin ledeillä ja tältä se näyttää YEOY:n 8mcd sinisillä ledeillä.

Ero on aika huomattavat ;)

3. onkia

Tykkäykset:
    0
    no millaisia ongelmia???

ja millä kannattaa vaihtaa ledit
    onnistuuko ihan normaalilla kolvilla missä pieni pää???

niin ja viellä mä luin jostain että resistorit pitäs sillata jos käyttää sinisiä violetit ledit miten siltaaminen onnistuu???

4. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Jos käytät 8mcd ledejä niin joudut melko varmasti ohittamaan etuvastukset koska kaikki luurit eivät anna tarpeeksi jännitettä jotta ledit palaisivat hyvin. Se on ongelma. Superkirkkailla sitä ei tarvitse tehdä.
    Etuvastuksien ohitus on aika helppoa hommaa jos on vakaa käsi. Etsii vaan vastuksen/set ja juottaa sen/niiden "päät" yhteen.

Pintaliitos osille suositellaan 5W juotinta. Minä käytän 25W ja 50W. 50W on vain varalla. Käytän sitä ainoastaan ledien poistoon (poistaminen on todella helppoa kahdella juottimella ja hullun vaikeaa yhdellä)

5. onkia

Tykkäykset:
    0
    miten sä oikeen kahdella juottimella saat joutettuu yhtä aika hä mä en tajuu????
    noiko pitäs sillata vai ??? http://www.bluled.co.uk/8210resist.jpg

6. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Nuo pitää sillata.
    Siis minä poistan vanhat ledit kahdella juottimella. Lämmitän kumpaakin puolta ja nostan ledin pois. Juotan kyllä sitten uudet ledit yhdellä juottimella.

7. onkia

Tykkäykset:
    0
    siltaamiseen rittää varmaan ihan tina mällin heitto vai mitä suositelisit vai heitänkö vastukset hittoon???

tiedötkö saako bebeksitä noita 0603 ledejä

niin vaihdatko ???

8. stume

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple
    Offtopic:
    Muistaakseni kuulin että NusNus vaihtaisi maksua vastaan ledit kännykkääsi?.Vai onko vain huhua..

9. icebox

Tykkäykset:
    0
    Omia kokemuksia (nämä siis kotona kun en jaksa mennä oikeilla työkaluilla tekemään). Poistaminen esim. ledin: Kolvilla lämmittää toista jalkaa ja sivuleikkureilla ledi kahtia, jos ei lämmitä mitä varmimmin lähtee piirilevyltä kuparit mukaan. Toinen puolisko sitten lähtee kolvilla helposti. Etuvastuksen ohittaminen: ohutta johtoa, esim monisäikeisestä piuhasta 1 erittäin ohut säie ja se kolvataan vastuksen päälle kiinni. Tietysti jos haluaa vanhat ledit ehjinä irti niin kaksi kolvia auttaa hommaa kovasti, mutta myös onnistuu näin: Lämmitä toista jalkaa ja nopeasti siirrät kolvin toiseen jalkaan, työnnä kolvilla kevyesti vuorotellen ledin molemmista päistä siten, että ledi lähtee pyörimään (joko myötä tai vastapäivään) pienillä liikkeillä.

10. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minä vaihdan ledejä.
    Luulin että sinä itse halusit vaihtaa niin en edes kysynyt jos tarvitset vaihtoapua :).

Jos siis haluat että minä vaihdan niin siirrytäänpä yksityisviestien puolelle.

11. KooForce

Tykkäykset:
    0
    http://www.bluled.co.uk/8210resist.jpg <------------ vieläkö joltaki löytys tuota kuvaa mistä näkkyy mitkä vastukset pittää sillata ku tuota sivua ei näyttäny löytyvän ennää? en oo nyt yhtäkkiä tuota mistään löytäny eikä huvittas alakaa itekkään sitä vastusta ehtiin tuosta kännystä.

Jaa tämä viestiketju