1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 7650, Kokemuksia ja elämyksiä.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Anonymous, 6/7/02.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tästä laitetteesta on on ollut juttua TV-uutisissa, Lehdistössä, Internetissä..jne, eli hypetystä on ollut varmaankin enemmän kuin koskaan millään matkapuhelimella. Silti tämä on näköjään suurimman osasta tänään tapaamistani henkilöistä aivan jotaín uutta.

Tulin juuri Baarista ko. "puhelimen" kanssa.

Kommentteja:

- Mistä sä olet ton saanut ?
    - Paljon toi maksoi ?
    - Onko toi joku prototyyppi ?
    - Oletko Nokialla töissä ?
    - Toi on ihan tajuton laite.
    - Mäkin haluan tollasen.
    - Mut on tänään jo kerran kuvattu tommosella kännykällä.
    (Tämä tyttö taisi olla malli tai jotain) Oli muuten sairaan hyvän näköinen, ja aamulla näen sen 640x480 resoluutiolla ;)

- Junassa kuuntelin soittoääntä: "Electric eel.mid" ja viereisellä penkillä istuva tyttö sanoi; "Laita lujemmalle niin aletaan tanssia"

Ja sitten itse asiaan: Tuskin sinulla on koskaan Digi-kamera mukana "ulkona". Otappa mukaan 7650 ja saat talteen hetkiä joita et ikinä unohda, ainakaan minä en ! Tapasin yhden kaunottaren, joka lupasi soittaa sunnuntaina. Ilman 7650 luuria olisi ilta ollut aika hillittyä. Jos haluat olla huomion keskipisteenä, suosittelen ko. puhelinta !! Saako muuten tähän luuriin akkua, jossa olisi enemmän kapasiteettia. Vakio-akku on hetkessä tyhjä tämän kaltaisessa käytössä, lataus kesti vain 2 päivää.

2. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pari kertaa on ravintolassa pöytäseurue kasvanut, kun ollaan näprätty kahden 7650:n kanssa. Eräs umpikännissä ollut pariskunta halusi itsestään kuvan lähetettäväksi kännykkäänsä. Eivät tahtoneet uskoa, ettei sitä auta lähettää siihen vanhaan 3310:aan.

Oli niillä kuitenkin joku Hotmail-osoite, joten pukattiin sinne sitten sähköpostilla. Tulipahan halvemmaksi. ;)

Vaikka itse olinkin skeptinen MMS:ien suhteen, niin kovasti sitä on itse huomannut "näpsivänsä" kuvia ja pistävänsä niitä kavereiden kännyköihin, joilla 7650 jo on. MMS:nä eikä emailina siksi, että kaikki eivät kuitenkaan lue sähköpostiaan kännystä.

Olin tuossa veneilemässäkin ja pistin kuva eteenpäin, että "tällainen vene se voisi olla jos hankitaan". Ei tuollaista varten olisi koskaan viitsinyt ottaa digikameraa mukaan, joten tämä 7650:n kamera oli paikallaan.

Vaan ennen kuin joku hyökkää julistamaan kameran huonoutta ja turhuutta, lisään sen olevan minulle vain "lelu" tässä eli en pidä kameraa laitteen tärkeimpänä ominaisuutena.

On tämä minusta vuoden ehdottomasti makein taskuun mahtuva (juppi)lelu. ;)

t. tero

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kiva lelu varmasti on. Ja jopa joskus hyödyllinen työvälinekin. ;)

Niin ja ennen kaikkea, onhan se Nokia...

Kuinkakohan monen innostus laantuisi jos puhelimessa lukisikin vaikkapa SonyEricsson? Eikös vanhalla foorumilla ollut juttua kuinka ihmiset olivat olleet alussa kiinnostuneet T68:n värinäytöstä ja muista ominaisuuksista (siis samanlainen hullaantumisefekti kuin tässä ketjussa kuvattu), mutta kun oli huomattu ettei se ollutkaan Nokian puhelin, niin oli suhtautuminen muuttunut ihmeen kylmäksi.

Kumma juttu tuo psykologia...

4. jues

Tykkäykset:
    0
    Nogian magiaa

On tää sairasta.. mulla on kohtuullisen uus t68i ja toiminut loistavasti ja olen ollut täysin tyytyväinen, mutta...

Törmäsin wapissa nokian logoon ja tallensin sen puhelimeen ja kokeilin miltä näyttäis taustakuvana. Puhelimesta tuli mielestäni heti jotenkin hienomman näköinen.. aivan sairasta.

Ja kuinka monet puhelimista mitään tietämättömät ovatkaan haukkuneet puhelintani ihan paskaksi. Paska merkki, paska puhelin, ihan perseestä. No itsetunnolleni tuo ei käy, mutta tuolle Nokia brandille olen hieman kateellinen. Miten mikään tai kukaan voi saada tollaisen aseman maailmassa, että kaikkea muuta täytyy haukkua. Ja mikä sairainta, vaikka jo t68:a ostaessani päätin, että miksi odottaa 7650:aa, kun kaksi edellistä nokiaa olivat valmistusvirheellisiä, joita ei koskaan saatu kuntoon (3110:n simkortti ja 7110:n läppä). Eli en nähnyt mitään järkeä siinä, että olisi jäänyt vielä odottamaan uutta nokiaa, mutta nyt kun tuo on kaupoissa ja täällä kehuttavana, niin tekisi mieli mennä ostamaan se..

ja varmaan vain siksi, että sais nokian.. (vaikka nokian puhelimet on mulla ollut ihan helvetin paskoja!!)

5. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Se ostopäätös ei ainakaan jää harmittamaan..

6. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kutsun leluksi kaikkea sellaista, jota uutuudenviehätyksessä näpertää enemmän kuin työkalua. Työkaluna tämä toimii jo esmes sähköpostien osalta.

En tunnusta. Minulla on ollut aiemmin testissä esmes Panasonic GD-92 (taisi olla ensimmäisiä kännyköitä, joissa oli POP3-client), Benefon Q, monia Ericssoneita, Motorola Accompli 008, Trium Mondo, Palmeja, Compaq iPaqeja ja tietysti Nokian Commuja. Kaikista näistä olen silloin innostunut, mutta syystä tai toisesta jokainen osanen ei ole osunut paikoilleen.

N7650 täyttää ne ominaisuudet, joita olen pitkään toivonut: yksissä riittävän kevyissä kuorissa kännykkä, IMAP4/POP3-client, PDA-tasoinen www-selain, synkattava kalenteri sekä GPRS-yhteys ja mahdollisuus asentaa J2ME-ohjelmia.

Commu 9210 olisi ollut se unelmavehje, mutta siitä puuttuu edellleen se ratkaiseva GPRS. Kamera on 7650:ssa minulle vain sitä "lelun" osuutta, Eli kun Commusta tulee GPRS-versio, olen ensimmäisten joukossa kokeilemassa ja hankkimassa.

En silti yritä kiistää, etteikö Nokian nimellä olisi vaikutustakin. Ei ole kuitenkaan niin suurta, etten voisi esmes SonyEricssoneista kiinnostua. Merkillä on väliä lähinnä ennen kuin laitteeseen tutustuu eli Ching-chang Mobile T3000 Koreasta ei välttämättä herätä kiinnostusta nimikkeenä ennen kuin sitä pääsee kokeilemaan ja totetamaan kenties hyväksikin.

t. tero

7. Keijo

Tykkäykset:
    0
    Onko sillä mitä ihmiset sanovat jostain puhelimesta, nokia-jee, sonyericsson-buu. Jos ihmiset tykkäävät nokiasta niin voi voi, mitä väliä. Todellista hyötykäyttö-arvoa värinäytölle on ollut siitä lähtien kun sonera rupesi välittämään mms-viestejä. Ei minua ainakaan tippaakaan kiinnosta mitä puhelimestani tai puhelimeni merkistä sanotaan. Onko puhelin niin tärkeä? ;)

8. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Mahtaa olla tosi elämys tuossa koossa =)

Taitaa kertoa enemmän muijasta, kuin puhelimesta.

Muistot jotka pitäisi kuvata niin kuvaan mielummin kunnon digillä, kuin postimerkki koossa.
    Digi on hyvin usein mukana ja mielummin tosiaan kuvat järkevässä koossa jota voi käyttää johonkin, kuin postimerkkeinä.

Heh =) Löytyihän tuollekkin käyttöä.
    Itse olen huomannut lähinnä teini-ikäisten esittelevän/näyttelevän puhelimiaan.

9. artzi

Tykkäykset:
    0
    Edellisen (cosmos) linjoilla. Aina välillä on tilanteita joista haluaisi kuvan, mukaan / lähettää jollekin, mutta digikamera on kuitenkin liian raju vehje pitää aina mukana (joku semmoinen luottokortin kokoinen digi menisi, mutta siitä pitää kuvat ensin kopioida pc:lle, ja sieltä lähettää jne).

Kun vähän paranisi nykyisestä tuo kuvanlaatu, niin heti ostan (kokeiltu kaupassa). Harmi vaan että kun parenpi kamera tulee... sitä ei tietty enää tehdä nykyisiin puhelimiin sopivaksi? Luultavasti uusiin malleihin tulee taaas erilaiset jutut.

Hmm.. jos sittenkin jo nyt... missäs on halvimmat hinnat? T68i kamera?

10. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Re: Nogian magiaa

Niinpä. Mulla on nyt ollut tämä signaturessa oleva 3 päivää, eikä kaverit vielä ole sitä alkaneet haukkua. Mut ne onkin mun kaveripiirin parhaimmistoa, asiallisia tyyppejä... odotan kauhulla, mitä hieman etäisemmät kaverit tuumaavat ;)

Oishan 7650 siinä mielessä parempi kuin T68(i) kun se kamera on siinä sisäänrakennettuna. Mitenkäs se juttu tuleekaan olemaan P800:ssa, tulooko siihenkin 'vain' communicam?

11. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Minulla on vain oma vaimo =) huomautellut, kun menin ostamaan jotain muuta kuin Nokiaa. (Samaisen t39:n.)

12. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Jos nokia julkaisisi kännykän jossa olisi linkkari niin sanoisit varmaan näin:

Puhelin on itselläni huomattavan usein mukana verrattuna linkkariin, jota tavallisesti käytän (kannan mukanani)
    olosuhteiden pakosta 2-3 krt vuodessa. En muutenkaan ole
    veistelijä tyyppiä joten ilman tämänkaltaista laitetta veistelyt jäisivät muuten kokonaan ottamatta.

Lähinnä tarkoitan, että kaikelle kyllä löytyy käyttöä, kun yrittää sitä keksiä. Liitettäisiin puhelimeen vaikka hammastikku niin voidaan sanoa sitä käytettävän enemmän, kuin ennen vaikka se ei sopisikaan siihen tarkoitukseen kovin hyvin.

Kaikki on turhaa kunnes Nokia sen julkaisee pätee tässäkin.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Just, usein kuvat "vanhenee" samanpäivänaikana.

14. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini

Ai teilläkin ;) No meillä tämä ei kylläkään ole uusi ilmiö, kun olen aiemminkin ostellut Erkkejä.

15. onlainari

Tykkäykset:
    0
    heittäkääs osotetta johonkin 7650:lla otettuun kuvaan,et minkä tasosta kuvaa sil saa napsattuu... 640x480 mut joku url ois kiva :)

16. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Lue muut 7650-ketjut läpi, kuvia löytyy.

17. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
  18. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Ei nyt mitenkään pahalla, mutta mieluummin sitä tyttöä kattelis aamulla ihan livenä. Mallejahan ne kaikki ovat tiettyyn aikaan ja tiettyyn mielentilaan;)

Huono tuuri käynyt, ei sitä muuten joutais kirjoittelemaan puhelinkokemuksia tuohon kellonaikaan...

[oma mielipide]Minusta tuon painoinen luuri on liian painava baariin, olipa se sitten minkä merkkinen tahansa[/oma mielipide] Aikanaan mulla jäi ainakin 688 narikkaan takintaskuun.

19. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Täällä muutama kuva: http://koti.welho.com/hhuotar3/

Tuo kuva nro 7 on onnistunut aika hyvin.

20. Pete

Tykkäykset:
    0

Kyllä Ericssonista on kuulunut eniten v****ilua, kuin esim. Siemensistä tai Samsungista.

P800:ssa on myös sisäänrakennettu kamera.

Ja tästä kännykän esittelemisestä esim. baarissa puhuttiin jo vanhalla foorumilla...

Jaa tämä viestiketju