1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 7360 - PIKA-APUJA, kannattaako ostaa?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Paakayttaja, 28/3/07.

1. Paakayttaja

Tykkäykset:
    0
    Moi!

Löytyisiköhän pikaisia vastauksia! Huomenna pitäisi ostaa uusi känny kun vanha (öööh, sellainen Nokian ikivanha perusmalli) hajosi. Tuo 7360 näytti olevan tarjouksessa 140 €.

Siis tällainen täti-ihminen (henkisesti, en vielä iältäni ;) ) olen ja käytän puhelinta puhumiseen ja tekstailuun. Peruskamera olisi kanssa varmaan ihan kiva kyllä. Peruspuhelinta siis haen, mutta se saisi nyt vaihteeksi näyttää vähän tyylikkäämmältä. Mutta pitäisi olla helppo käyttää, kaapista löytyy joku Samsungin viritetty huippumalli, joka oli mulle liian haastava...

Voisiko joku asiantuntija valaista, kannattaako tällainen 7360 ostaa? Toinen vaihtoehto olisi Nokian 6103, joka on Hulluilla päivillä tarjouksessa, muistaakseni muutaman euron edullisempi.

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
  3. Legend82

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Samsung Wave S8500
    Itse asiassa ostin kyseisen luurin äidilleni lahjaksi noin vuosi sitten. Hän on ollut kyllä erittäin tyytyväinen siihen, sillä peruspuhelimena se on erittäin toimiva ja kaiken lisäksi on kyllä upean näköinen.

Omia mielipiteitä:
    Kuuluvuus on hyvä. Näppäimistön laatu keskivertoa parempi. Sisältö/ominaisuudet niukanlaiset (mutta tämä onkin ns. peruspuhelin).

Siitä kamerasta... Sinulle kelpaa siis peruskamera, joka tässä luurissa on (käsittääkseni VGA-kamera). Oma mielipiteeni siitä on, että tämän tasoisilla kameroilla ei tee kauheasti mitään. Okei, kaverille voi lähettää kuvan vaikka jostain vaatteesta tai omasta naamasta tms., mutta muuten tämän tasoinen kamera ei riitä ottamaan sellaisia kuvia, joita esim. myöhemmin olisi kiva katsella tietokoneelta tai jotain. Eli jos suunnittelit ottavasi maisemakuvia, kuvia kemuista tai mitään missä olisi kiva, jos yksityiskohdat näkyisivät eikä niukka valo pilaisi kuvaa, niin tämä ei ole sinun luurisi.

Kuitenkin mikäli oikein käsitin kommenttiesi fiiliksen, niin tämä voisi olla sinulle oikeinkin hyvä valinta. Se Hullujen Päivien Nokialainen on minusta aika muovinen eikä oikein kivannäköinenkään. Tossa vähän vertailua näiden kahden väliltä (muuten näyttävät olevan aika samalaisia, mutta 7360:stä puutuu bluetooth mikä ehkä minua hieman kirpaisisi mutta tuskin sinua):
    http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=7360&p2=6103

Oma suositus: ilman muuta valitse 7360 (yksi kauneimmista luureista mitä olen koskaan nähnyt, ja hyvärakenteinenkin se on), mutta muista, että kyse on tosiaankin peruspuhelimesta. Jos puhumisen ja tekstailun lisäksi haluat luurin olevan vahva muillakin alueilla (esim. laadukkaampi kamera), niin joudut korottamaan budjettiasi (7390 olisi aika kova valinta; itse ostan tässä kohta puolin 6290:n).

4. Paakayttaja

Tykkäykset:
    0
    Iltoja,

ja kiitos vastauksista!! Tämä selvensi, huomenna siis tulee kaupat tuosta
    7360:sta!

5. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Itselläni tuollainenkin.

Muuta huonoa siitä en keksi kuin sen, että numeronäppäimet saisivat olla ehkä hiukkasen suuremmat. Tuntuma ja materiaali niissä kuitenkin hyvä. Kuuluvuus on hyvä, äänenlaatu parempi kuin esimerkiksi arvokkaammissa 3230 ja N70 -puhelimissa, ainakin niissä yksilöissä mitä olen kuunnellut. Ja ulkonäkökin miellyttää, sen vuoksi tuon ostinkin.

Nyt toivon, etteivät Symbianfanaatikot tule aukomaan päitään siitä, että mainitsin perusluurin olevan omien kokemuksien perusteella joltain osalta parempi kuin heidän upeat multimediatietokoneensa.

Jaa tämä viestiketju