1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 7260:n käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja kshb, 18/10/04.

1. kshb

Tykkäykset:
    0
    Nyt kun ko. puhelin on ilmestynyt kauppoihin, voisi käyttökokemuksille avata oman topicin.

Itse kokeilin ko. luuria tänään. Vaikutti jämäkältä, ei narskunut pahemmin sekä kuoret olivat valmistettu tyylikkäistä materiaaleista. Ja hienoa, että HF-kuulokkeet ovat uudistuneet.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    IMO: Tuo koko Nokian muoti-ilmestys 7260,7270 ja 7280 ovat kyllä aivan väärä suunta. Voihan noista joku innostua, mutta kyllä nuo ennemmin ovat lähellä jotain teinikamaa kuin muotipuhelimia... tosin kuka päättää mikä on muotia. Ja vaikka itse kuulun ehkä niihin teineihin, niin en todellakaan valitse sellaista puhelinta, joka on muka juuri suunnattu "teineille". Sellaiset luurit ne vasta hirveitä onkin. Esim. 3200,3220,mc60 ja lista on loputon. Sori kun tuo oli nyt vähän OT mut... mut...

3. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Stockalla oli jo toimiva kappale testattavana tuossa torstaina viime viikolla, mutta ei tullut testattua koska puhelin oli sen verran huonon näköinen sittenkin jo kaukaa.

Tästä puhelimesta olen sitä mieltä, että valmistajan kuvissa näyttää hyvältä, todellisuudessa ei. :)

4. Guest Vieras

Käyttökokemuksia mielellään lueskelisin... :)
    Omasta mielestä tuo luuri on hienon näkönen. Ja mä justiin haluaisin vähän jotain erilaista :)

Että jos jollain ko. luuri sattuu olemaan tai on muuten sitä näpränny niin jospa kertoisi muillekin mitä mieltä on.

5. kshb

Tykkäykset:
    0
    + joikkarin tuntuma hyvä (parempi kuin esim. 6230:ssa)

6. Carassius

Tykkäykset:
    0
    Saakos tota jo mustanakin?
    Kertokaa, jos ootte nähny jossain.

7. kshb

Tykkäykset:
    0
    Ainakin Päämiehessä oli myynnissä mustana.

8. Carassius

Tykkäykset:
    0
    Älytöntä, että puhelimessa on kamera ja jopa videonauhoitus, mutta ei muistikorttipaikkaa. Ainakin 6230:ssa minuutti videota vie 400kt ja kuvatkin keskimäärin 50kt, joten puhelimen muutaman megan sisäinen muisti ei riitä mihinkään.

Tietääkö joku paljonko 7260:ssa on sisäistä muistia? Puhelinhan on spekseiltään lähes identtinen 3220:n kanssa ja siinä muistia on vaan 4.5MB.

9. Proi

Tykkäykset:
    0
    Eihän niitä kaikkia autojakaan myydä moottorin perusteella :) Kyllä se ulkoasu on tärkeä, se kun on ensimmäinen mihin puhelimessa kiinnitetään huomiota. Mielenkiintoista muuten että kun muut valmistajat suunnittelevat yksittäisiä luureja periaatteella pieni ja sievä niin Nokia pamauttaa markkinoille kokonaisen yhtenevällä teemalla varustetun muotipuhelinmalliston kerrallaan. Melkein voisi verrata automallistoon josta sitten löytyy versiota coupena, sedanina ja farmarina, tarpeen mukaan.

Muotisarja ei koskaan olekaan 'kaikille' ollut suunniteltu, sen tarkoitus on ollut antaa vaihtoehtoja niille joille merkitsee se että luuri ei näytä ihan yleisimmältä muoviviritelmältä. Samoin voisi ajatella että joillekkin nuorille on todella hienoa että puhelimeen voi laittaa leikekuoren haluamastaan asiasta.

Tosiaan, ennen kaikkea ne ovat myynnissä siksi että Nokia näyttää siltä löytyvän puhelimia jokaiseen makuun, merkkiuskollisuus kun on tuttua myös kännyköitsijöille.

PS. Sanokaapa, kumpi on tyylikäämpi, musta vai valkoinen? Itse veikkaan valkoista..

10. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Ensin ajatuksenani oli että musta olisi erittäin ylivoimaisesti tyylikkäämpi, mutta nyt on kyllä kääntynyt valkoisen puoleen kun on molemmat livenä nähnyt.

11. ColonelFoxhound

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 6 Plus
    Valkoinen, ylivoimaisesti. En ole nähnyt sitä valkoista livenä, mutta pressikuvien perusteella selvästi silmää miellyttävämpi.

12. tiina

Tykkäykset:
    0
    Käyttökokemuksia 1 päivässä

Käyttökokemuksia 7260.

- Päädyin hankkimaan mustan, koska valkoista oli saatavana vain hintaan 299,-. Verkkokaupasta sain mustan 265,-. Valkoinen on livenä ihanan näköinen.
    - Pintamateriaali on kovaa ja likaahylkivää, mutta vastavuoroisesti siihen jää heti sormenjälkiä. Tilanteeseen tottuu.
    - Muisti on jaettu kolmeen osaan. Kuville, videoleikkeille, äänille, MMS:lle on muistia vapaana 1,3 Mt. Mukana tulevat roinat voi poistaa. Ne viemät toiset 1,3 Mt. Peleille on muistia vapaana 713,5kt. tehtaan kaksi peliä ja 4 hyötyohjelmaa vievät 231 kt (poistetavissa).
    - Näppäimistö on hieman jäykkä. Tekstiviestejä tekee mieli naputella kynnellä. Liekö suunniteltukin niin? Ainakin naisihmiselle se sopii.
    - näytössä on 65t väriä, erittäin kiva, mutta koko 128x128 on vaatimaton peleihin.
    - "joystick" vatii totuttelua. Painaminen välityy joskus ylös/alas liikkeenä.
    - mukana tuleva flipperi on onneton pelatttava, sillä mailat eivät reagoi tarpeeksi vikkellään. Backgammon sen sijaan on hyvä.
    - Mukana tulevat soittoäänet eivät kelpaa minulle, joten uusein hittibiisien tilaus on välttämätöntä.
    - Mukana tulevat korvakuulokkeet eivät mahdu korvaan. Ainakin minulla ne eivät pysy kunnolla korvissa. Johdossa on nappula, jolla voi vaihtaa esitallettuja asemia (20) järjestyksessä eteenpäin.
    - Näpääimistön saa lukittumaan automaattisesti. Mukavaa, kun minulla se tuppaa unohtumaan ja puhelin lähtee sitten itsekseen surffailemaan.
    - "näytönsäästäjät" eivät ole oikein näytössäästäjiä. Animoitu gif kuva korvaa taustakuvan, jolloin myös taustakuvan päällä oleva info katoaa. Varsinainen näytönsäästäjä tulee päälle myöhemmin. Se on kuvaruudulla paikkaa vaihtava kello + symbolit (äänetön, tekstiviesti saapunut, näppäimet lukkittu) ym.
    - Ulkoista muistikorttia ei ole. Tarkimmalla yhden kuvan koko on noin 35,4 kt.
    - Sonera lähetti automaattisesti kaikki MMS ym asetukset. Niitä ei tarvinnut hakea mistään, mutta toisaalta en ole vielä asetuksia testannut.
    - Radio on ok. Tuntuu olevan parempi kuin minun erikseen ostama sony (100euroa).
    - Soittoäänen taso kovimmillaan on todella kova. Riittää metalliverstaassakin.
    - käyttöohje on suppea. Infotekstit, jotka ilmaantuvat hetken odottelun jälkeen, aittavat hieman asiaa.
    - Oikeanpuolimmaiseen näppäimeen voi valita itse eniten käytetyn toiminnon ja vasemmanpuoleiseen listan eniten käytetyistä toiminnoista. Kamera käynnistyy heti joysticistä ylöspäin, luettelo alaspäin, tekstiviestin kirjoitus oikealle ja kalenteri vasemallepäin tökkästäessä, joten useimpiin toimintoihin pääsee yhdellä painalluksella.
    - chattia en käytä
    - esim. kameralla otetun muotokuvan voi talettaa lueteloon.
    - äänitunneisteita en käytä.
    - kuvien siirtämiseksi tietokoneelle pitäisi ostaa 50 euron datakaapeli. En enää muista, mistä tuon piuhan sai tarvikeosana 16 eurolla, mutta 50 on liikaa.

13. Reb

Tykkäykset:
    0
    Re: Käyttökokemuksia 1 päivässä

Mutta herää kysymys kun itse olen miespuolinen henkilö, että sopiiko tämä miehillekkin? olisi aika karua jos jotkut ystävät nauraisi omalle uudelle puhelimelleni että "Äijällä on *naistenpuhelin*!" Kun ijon ostaa tämän kannattaako enää ostaakkaan ?:/

14. tiina

Tykkäykset:
    0

Tämän asian suhteen pitää olla varovainen. Ainakin valkoinen malli näyttää niin korumaiselta. Olen jossain jo törmännyt kommennteihin, että tämä on homppelipuhelin. Tietenkään puhelin ei tee kenestäkään homppelia, mutta jos on heikko itsetunto niin .....

Harkitkaa.

15. Reb

Tykkäykset:
    0

Mutta en satu oleen homo enkä haluu olla!!! Mitäs nyt? Pitääkö valita joku muu puhelin? APUAA! Ostanko mustan onko se miehekkäämpi?

16. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13

osta ihan minkä puhelimen ite halut... ei se oo tärkeetä mitä mmut siitä tykkää, sitäpaitsi rakkaudesta se hevonenki potkii;) eikä kannata välittää homo kommenteista jonku puhelimen takia, kaverit sannoo vaa ku o katteellisii...

17. tiina

Tykkäykset:
    0
    Musta on miehekkäämpi

Musta on miehekkääpi. Taustavalot näppäimille ovat joulunpunaiset.

18. tiina

Tykkäykset:
    0
    Kuvaeditori

Puhelimessa on editori, jolla voi muokata esim. taustakuvaa ihanalla tavalla.
    Valitsemalla kehyksen, jää taustakuvan ympärille valkoista puhelimen infoja (verkon määrä / akun varaus) jotka erottuvat siten selkeästi. Kehyksen sisään voi sijoittaa minkä tahansa kuvan tai kuvia. Kuvien kokoa ja muotoa ja sijainta voi muuttaa. Editorilla voi myös lisätä tekstiä. Tällä tavalla voi koostaa useammasta kuvasta ja tekstistä näyttävän, persoonallisen kokonaisuuden.

Käyttöohjeissa ei puhuttu tästä mitään.

19. tiina

Tykkäykset:
    0
    Bugi

Puhelimen mukana tulevassa vaatekokojen muunto-ohjelmassa on bugi. Jos yrittää tallentaa omia tietojaan, tulee out of memory virheilmoitus. Samoin jos yrittää lukea ohjelman historia-osastoa.

20. ant-ti

Tykkäykset:
    0
    Aika vähän kokemuksia näkyy olevan ainakin vielä :)

Jaa tämä viestiketju