1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 7230 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Nokkeli, 25/4/10.

1. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Avataas ketju uudelle mallille, jos jo aloitettu, tämän ylläpito poistakoon. Muutama kommentti pari päivää puhelinta käyttäneenä.
    + Näppärän kokoinen ja tosi kaunis pinkki väri
    + liuku jämäkkä ja avautuu riittävästi jättäen myös tilaa ylimmälle näppäinrivistölle
    + suuri ja selkeä näyttö
    + käyttöjärjästelmässä jo normaali asetuksilla kookkaat ja selkeät kirjaimet
    + missatuista puheluista/viesteistä ilmoittava himmeä merkkivalo puhelimen oikeassa ylänurkassa
    + ei nitise eikä natise
    + mukava valokuvien katselu ohjelma, voi tehdä puhelimen muistiin myös omat albumit
    + puhelimen pintaan ei jää sormenjälkiä, kromireunusta lukuunottamatta

- luuri ja valinta näppäimet etukannessa hieman jähmeät
    - numeronäppäimet aavistuksen ehkä pienet
    - ostopakkauksessa ei ole usb-piuhaa
    - soittajaryhmän jäsenet pitää tallettaa puhelimen muistiin, muuten ei ryhmien teko onnistu
    - puhelimen muisti liian pieni, ei mahdu kaikki muistikirjan merkinnät

Tässä jotain alkajaisiksi, kameraa (3,2mpix) en ole kokeillut, en osaa sanoa kuvien laadusta, enkä myöskään kokeillut radiota tai mp3 soitinta. Akun olen kertaalleen ladannut, kestosta ei vielä havaintoa. Soittoäänet voimakkaat ja pienillä ääni asetukseilla. Puhelun äänivalinta puolestaan saa olla melko suurella, jotta kuuluu hyvin. Kaikenkaikkiaan hyvä hankinta, muutaman päivän käytön jälkeen olen tyytyväinen !

2. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Oletko vielä tyytyväinen? Miten tallennat viestin? Taidan tunkea omani sinne syvimpään mustaan aukkoon..

3. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Tallennan viestejä arkistoon, tälle ei kovin paljoa tarvetta..
    Yksi probleemi ilmaantunut; puhelimesta lähtee näppäinlukko päältä itsestään ajoittain. Lähinnä puhelimen ollessa laukussa. Muuten toiminut ongelmitta..tosin nyt jo mielin 6700 slideä...paitsi en erityisemmin tykkää s60-alustasta...

4. terttukaaleppi

Tykkäykset:
    0
    Moi, ostin pojalleni 7230:n, mutta en saa asennettua näytönsäästäjäksi analogista kelloa ? Olen asettanut -> asetukset-> näyttö->näytönsäästäjä->analoginen kello. Kello "vilahtaa ennekuin" näppäimet menee lukkoon ja sen jälkeen näyttö pysyy pimeänä, eikös sen kello pitäisi nyt tulla näkyviin ..? viiveeksi on asetettu 10 sek.

5. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kokeiles näytön asetuksista laittaa virransäästö pois päältä. Tai jotain mikä liittyy näytön sammumiseen.

Mahtoiko olla niin ettei tuota kokoajan saanut edes pidettyä päällä. Eli näyttö sammuu pakostakin jonkin ajan kuluttua ja kelloa ei näy. Kolmannen osapuolen softalla vois onnistua, tosin nyt ei pysty tarkastamaan löytyykä tähän puhelimeen sopivaa softaa.

6. pezku^

pezku^

Tykkäykset:
    1
    Ei siinä valitettavasti auta mikään. Tuossa S40:n versiossa näyttö pimenee aina. Ainakin 6700:ssa on se kopautustoiminto, jolla saa kellon näkymään näytölle, mutta tuota ongelmaa sekään ei ratkaise. Onhan tuo kieltämättä hieman heikkoa kehitystä puhelimissa, kun aikanaan minulla taisi olla ensimmäinen näytönsäästäjänä kellon näyttävä Nokia 3220 vuonna 2004.

1 henkilö tykkää tästä
  7. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Virtaahan tuommoinen toiminto vie. Saisi kyllä olla asetuksissa saako päälle ja pois. No virtanappia näpäyttämällä näkee kellon.

8. terttukaaleppi

Tykkäykset:
    0
    just näin...pitää tyytyä pojan tuohon virtanapin painamiseen. Kiitoksia vastauksista

9. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Onhan tuossa kaiutintoiminto? Äitimuorille ajattelin päivittää. Ja voiko vastata pelkästään liukuläpän vetämällä?

10. artzi

Tykkäykset:
    0
    On siinä kaiutin, ja voi vastata liun kanssa.. mutta miksei vaan vastaisi painamalla näppäimistöstä sopivaa näppylää, turha sitä liukua kai on avata vastaamisen takia. Ketä kartat kiinnostaa, niin Trekbuddy toimii (vaikka omilla kartoilla), toki gps-palikka pitää lisäksi olla.

11. Maseur

Tykkäykset:
    0
    Saakohan tästä puhelimesta tuota sivussa olevaa kameranäppäintä otettua pois päältä? Isä oli ostanut tuommoisen, mutta tuo nappi on sen verran herkkä, että hän painaa koko ajan tuon kameran päälle vahingossa.

12. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Ei taida saada.

13. Maseur

Tykkäykset:
    0
    No harmin paikka. Täytyy varmaan toista mallia alkaa katsomaan. Giganttikaan ei taida tuota enää takaisin ottaa.

14. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Nii eiks gigantilla ole joku 30pv vaihto/palautus juttu, tosin en tiedä mitä tuotteita se mahtaa koskea...gigantin sivuilla näyttää olevan että palautettavan puhelimen tulee olla käyttämätön...

15. Pirta

Tykkäykset:
    0
    minulla on nyt ollut tämä Nokia 7230 puhelin kolme kuukautta ja olen kyllä tyytyväinen. vaihdoin aikaisemman kytkyn kuukauden päästä, mutta en taida kertoa sitä aikaisempaa mallia mihin en ollut alkuunsakaan tyytyväinen. se on kuitenkin menneen talven lumia kohdallani.

Mutta osaako kukaan sanoa, jos teksitiestissä käyttää hymiöitä niin muuttuuko teksitivesti sillon multimediaviestiksi ? käyttöoppaassa voisi äkkiä tulkita noin.
    Sitten olen hämmästyksekseni huomanut, että joskus kun kirjoitan pitkää tekstiviestiä, joka menee noin neljänteen tekstiviestiin, niin näyttöön tulee yhtäkkiä ilmoitus "muutettu multimediaviestiksi", sitten kun poistan merkin takasin, niin tulee näyttöön ilmoitus "muutettu tekstiviestiksi". mistähän moinen mahtaisi johtua aivan tavallisten merkkien ollessa kyseessä.
    Eihän tekstiviestit automaattisesti muutu pituuden perusteella multimediaviesteiksi.

Sitten näissä nokialaisissa malleissa on huono puoli tuo wapin pikanäppäin eli nolla. sitä kun valmiustilassa pitää joskus painaa, niin se laskuttaa heti datamaksun, vaikka nettiä ei puhelimessa ikinä käyttäisikään.
    jos estolla laittaa että ei pääse nettiin vahingossakaan, niin estää multimediaviestit. niitäkin lähettelen noin kerran vuodessa vain, mutta se mahdollisuus olisi hyvä olla olemassa.

aika jännä että operaattorilta saamani tiedon mukaan ensin oli neuvo että jos estää nettiin pääsyn niin estyy myös multimediaviestit, toisella kerralla tuli tieto, että ei estyiskään. ja taas tänäaamuna että estyy molemmat. päättäisivät jo.

miksi ei lokitiedoissa näy kaikkia puhelutietoja ? poimin niitä tänään ylös, ja vain yksi tänään soitetuista puheluista näkyi, vaikka olen soittanut kolme kertaa yhdelle ihmiselle ja yhden kerran lehti tilauspalveluun.

no, vastailkaapas näihin kysymyksiin ensin, niin keksin lisää.

16. Pirta

Tykkäykset:
    0
    Siis tuo että lokitiedoissa ei näy kaikkia puheluita. niin siellä näkyy vain eri numeroihin soitetut puhelut.
    Esim. jos olen soittanut eilen henkilölle X ja Y. ja tänään henkilölle X. niin puhelutiedoissa näkyy soitetuissa puheluissa vain eiliselle Y ja tänään X. siis vain uusimmat puhelutiedot näkyvät, ei kaikkia.
    Tämä olisi minun seurantajärjestemäni vuoksi kuitenkin tärkeää.

saako noita puhelutietoja mistään muualta ?

piti laittaa talteen nyt viimepäivien aikana soitetut puhelutiedot, kun sitten painoin vahingossa tiedon päällä "soita". painoin heti kiinni, mutta sitten tuo aikaisempi tieto häipyi ja tuli tämän vahinkosoiton aika. ja kestona "--.--".

17. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Eilen sain lainaksi micro-usb piuhan (kun eihän nyt standardiksi tullutta piuhaa voi laittaa mukaan halvempiin puhelimiin) ja kokeilin ensimmäistä kertaa päivittää tämän 7230 ohjelmiston, mutta eipä se näytä päivittyvän. Nokia Software Updater 3.0.291 väittää puhelimessa olevan uusin ohjelmistoversio 05.71, vaikka se on puhelimen alkuperäinen versio.

Tästä syystä ihmettelin jo tuolloin 24.06.2010 että miten ihmeessä pystyy tallentamaan keskeneräisen viestin, kun tässä versiossa sitä ei yksinkertaisesti pysty tekemään.

Tehdasasetukset palautettu luuriin ja kokeiltu Nokia Software Updateria, ei apua.

Miten saan luurin päivitettyä uusimpaan versioon? Onko vietävä huoltoon päivitettäväksi?

18. Sumuu

Tykkäykset:
    0
    Onko porukalla ollu miten paljo ongelmia tän kanssa? Meillä taitaa perheessä olla kolme tällästä ja isällä ei sitte kestä yhtään. Sammuilee ja ei lähde käyntiin ennenkuin ottaa akun irti, eikä välillä heti silloinkaan. Sai takuusta jo uuden puhelimen joka toimi vähän aikaa, mutta taas sama ongelma....

19. Pirta

Tykkäykset:
    0
    Sumuun iskällä nyt on ollut todella huono tuuri tämän puhelimen kanssa.
    Mulla on ollut 7230 jo reilu puolitoista vuotta, ja kulkee kun junan vessa.

Olen laittanut nyt uusia musakappaleita soittoääniksi.
    ja kysyisinkin nyt että kun laittaisin tekstarin merkkiääniksikin jotain uutta, niin mitä tiedostomuotoa puhelimen tekstiviestin äänet pitää olla ? wma. ja mp3 ei käy. kuten käy soittoääniksi.

räplätkää puhelintanne huomataksenne uusia juttuja. Minä vasta reilu viikko sitten huomasin, että kuviakin voi muokata jo puhelimessa vaikka kuinka. ja monta muuta asiaa on tullut paljon myöhemmin vasta esille. läheskään kaikkia ei käyttöoppaassa mainita.

kaiken kaikkiaan ja kerta kaikkiaan olen huisin tyytyväinen.
    minun jälkeeni osti sitten sisko samanlaisen puhelimen ja sen jälkeen hänen poikansakin halusi samanlaisen.
    kenelläkään meistä ei ole ollut mitään ongelmaa.

20. Pirta

Tykkäykset:
    0
    Laitan nyt tämän uuden kysymyksen eri viestiin, että näkyisi paremmin.

Eli sellainen ongelma on tullut tässä hiljakkoin. Tai olen sen huomannut vasta vähän aikaa sitten, että:
    kun katsoo saapuneet teksiviestit, niin välillä niiden saapumisaika on tuntia aikaisemmin, mitä oikeasti on lähetetty.
    Sitten nyt aamulla huomasin, kun ekaa kertaa käytin muistutuspalvelua, että muistutus häly oli tuntia liian aikaisin.
    laitoin muistutuksen siis 11.50 niin muistutus soi 10.50.

siskollani on siis sama (=samanlainen) puhelin ja sillä tuo teksiviesti juttu oli samanlainen, kun verrattiin. oli sen kanssa joskus aikaisemminkin huomannut.
    sitten hän on käyttänyt muistutuspalvelua paljonkin, mutta siitä ei olla vielä juteltu, muistuttaako se känny silläkin tuntia liian aikaisin.

mistä johtunee ?

Jaa tämä viestiketju