1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6822 + Irc (auttakaa?)

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja jessuli, 29/8/05.

1. jessuli

Tykkäykset:
    0
    En löytänyt mitään ratkaisua tähän vaikka kuinka olen etsinyt. Ehkä olen silti missannut jotain.

Eli puhelin on Nokia 6822 ja liittymä DNA.
    Olen kokeillut saada ircciä toimimaan, mutta aina tulee "Error Occured whilst opening connection". Olen kokeillut vircaa, jmircciä, wlircciä.

Tämä siis luultavasti viittaa siihen, että olisi yhteysasetukset jotenkin pielessä? Olen yrittänyt säätää niitä ja etsiä kaikennäköisiä asetuksia dna sivuilta, mutta turhaan. WAP kuitenkin toimii ihan normaalisti.

Auttakaa joku ja kertokaa miten saan ircin toimimaan tossa luurissa.

2. terpaa

Tykkäykset:
    5
    Irciä ei käytetä samoilla yhteysasetuksilla kuin wappia. Sähköpostin kanssa samat asetukset luulis toimivan. Itse puhelimesta ei kokemusta ole.

3. jessuli

Tykkäykset:
    0
    selvä. sitten onkin se ongelma, että mistä nuo sähköpostiasetukset saa ja miten ne laitetaan paikoilleen.

en ole vielä löytänyt mitään mestaa mistä saisi "kunnolla" säädettyä noita asetuksia.

kun menee valikko -> asetukset -> yhteydet -> GPRS jossa on 2 valikkoa GPRS-yhteys tai GPRS-modeemiasetukset. ensimmäisestä saa valittua onko yhteys jatkuva vai tarvittaessa. toisesta saa valittua yhteysosoitteen ja nykyisen yhteysosoitteen muokkaamisen. yhteysosoitteen muokkaamisesta saa laitettua vain yhteysosoitteen aliaksen ja gprs-yhteysosoitteen (tähän olen kokeillut laittaa smtp.dna044.com, jonka löysin www.dnafinland.fi sivuilta)

sitten jos menee valikko -> web -> asetukset niin sieltä ei löydy muuta fiksua kuin Kokoonpanoasetukset josta saa valittua kunkin operaattorin omat asetukset, tässä kohdassa on DNA.

4. terpaa

Tykkäykset:
    5
    Joko jolla on s40 kännykkä vois varmaan paremmin neuvoa...

GPRS-yhteyden internet-asetukset DNA:n asiakkaille:

APN internet
    käyttäjätunnus (jätetään tyhjäksi)
    salasana (jätetään tyhjäksi)
    ip-osoite dynamic
    primary DNS 217.78.192.78
    secondary DNS 217.78.192.22
    QOS Asetetaan kaikki "subscribed"

Tuollaset asetukset löysin dna:n sivulta

Noita soveltamalla vois saada sen nettiyhteyden pelaamaan...

Tärkein on toi APN että se on internet ... oliskohan toi nyt yhteysosoite suomeks...
    Noi dns:t osaa varmaan hakee automaattisesti mutta voi nekin naputella.
    Luulis että nämä netti asetukset voisi tilata dna:n sivultakin.

http://www.nokia.com/nokia/0,,71993,00.html

Internet access point (Internet settings)

noi asetukset pitäs toimii ircin kanssa...

5. jessuli

Tykkäykset:
    0
    en saa tota toimimaan kun en löydä mistä sais laitettua noi dns numerot

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Verkko antaa kaikilla Suomessa toimivilla operaattoreilla DNS-osoitteet automaattisesti, joten ne voi jättää tyhjiksi tai sitten nolliksi.

Muista että sinun täytyy valita sieltä Omat Kokoonpanot kohdasta oletusyhteysosoitteeksi internet-asetusryhmä (jos sellaista ei ole niin luot sinne) ja sen jälkeen toimivat javasovellukset. Sähköpostille tietysti oma kokoonpanoryhmä ja siellä voi vielä erikseen määritellä käsin yhteysosoitteen (kannattaa tehdä niin toimii varmasti ulkomaillakin).

7. jessuli

Tykkäykset:
    0
    mutta kun tuolla ei ole sellaista Omat Kokoonpanot valintaa.. tai sitten olen sokea ;<

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Eikös se löydy sieltä Asetukset valikon alta? Vai oliko tämä vielä niitä vanhalla asetuslogiikalla toimivia malleja? Toinen vaihtoehto on, että teet sopivan asetusryhmän WAP-selaimen kautta ja valitset sitten Sovellukset valikossa käytettävän asetusryhmän valitsemalla sovelluksen ikonin ja valinnat -> yhteystapa.

9. jessuli

Tykkäykset:
    0
    noniin sainhan sen toimimaan. en vaan ollut huomannut tuota kokoonpano hommaa tuolta asetuksista kun siellä web jutussakin oli joku kokoonpano homma..

kiitoksia avusta, saas nähä paljon on tullut laskua kun tuli tilailtuu kaikennäkösiä asetuksia ja 3 eri irccia ja sillail.

Jaa tämä viestiketju