1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6630:n erittäin epäonninen huoltotilaus (sis. RAIVOA)

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Xenonit, 17/8/06.

1. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Vein reilu kuukausi sitten Nokia 6630:n Powermill mäkkylään takuuhuoltoon ainaisen sammumisen johdosta yms.
    Kaveri vastaanotti huoltotilauksen ja samalla ostokuitistani kopion (laite reilun vuoden vanha, mutta 2v takuulla varustettu).
    Sanoi, että soittavat pian perääni jos laite tulee kuntoon pelkällä päivityksellä. Olin pelkkää hymyä.
    Soittivat seuraavana päivänä että laite ei tullut kuntoon päivityksellä vaan koneeni on lähetettävä Nokian salon tehtaalle huollettavaksi.
    Suostuin ja kyselin arviota huoltojonojen pituudesta.
    Sain vastauksen max 2viikkoa (menee kuulemma pikana).
    Vajaan kahden viikon kuluttua sain tekstiviestin Powermililtä!
    "Puheliminne on lunastettavissa huoltotoimipaikasta".

Lähdin hakemaan luuria.
    Perillä selvisi ettei kyseiselle luurille oltu tehty yhtään mitään, koska siinä ei ole takuuta (rauennut reilu kuukausi sitten).
    Ihmettelin koska kuittini osoitti 24kk takuuaikaa.
    Myyjäkin muisti että oli kuittikopion lähettänyt saloon puhelimeni mukana.
    Lupasivat selvitellä asiaa ja pyysivät minua toimittamaan uudelleen takuutodistuksen/kuitin.

Puhelimeni lähti siis kahden viikon huollon jälkeen uudelle kierrokselle salon tehtaalle.

Nyt on kulunut taas kaksi viikkoa ja eilen Powermillille soitettuani sain vastauksen, kukaan ei tiedä missä puhelimeni on!

EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ MITEN VOITTOISA NOKIA/NOKSUN HUOLTOVERKOSTO KOHTELEE KULUTTAJIAAN/OSAKKEENOMISTAJIAAN. (eräskin euro kiinni noissa Nokian turskaosakkeissa)

`Juoskaa, soitelkaa ja taas juoskaa omien etujenne perässä.
    Meitä ei hevon vit*ua kiinnosta sun puhelimesi kohtalo sen jälkeen kun olet roposi meille maksanut ja puhelimesi myymälästä ulos vienyt` (uusi Nokian markkinalause)

Jotain helvetin 200euron puhelinta juostaan ja ihmetellään kissojen ja koirien kanssa viikkotolkulla. Kaiken järjen mukaan olisi ajat sitten pitänyt asiakkaan saada korvaava luuri tilalle, vaikka sitten ihka uutena.

Eiköhän Nokia voisi myöntää suosiolla 3v takuuta joka luurilleen, koska lähes jokainen luuri joutuu 3v aikana huollettavaksi ja huolto vie aikaa ensimmäisen vuoden, josko silloinkaan palaa huollosta.

Just nyt kun NAVICORE:a olisi tarvinnut, niin ei kun puhelinta huolletaan päivästä toiseen ja viikosta viikkoon.

Miettikää minkä merkkisin luureihin roponne laitatte!

En tahdo sympatioitanne, koska se on vierasta.
    En kyllä myöskään yhtään puolustavaa puheenvuoroa Noksusta/huoltoverkostosta.
    Jos Nokia olisi tappiota tekevä lafka, nielisin kaiken paremmin.
    NÄIN EI KULUTTAJAA KOHDELLA. Per*ele onhan meilläkin oltava oikeutemme!

2. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Nokia 6630:n erittäin epäonninen huoltotilaus (sis. RAIV

Niin, ei minuakaan ilahduttanut viimeisin huoltokäynti kun vein uuden, juuri liikkeestä uloskannetun 3100 puhelimen huoltoon kun ei ladannut akkua.
    Odotin melkein 4 viikkoa ja sain vanhan paskan takaisin. Eli ostin uuden puhelimen ja sain odottaa 4 viikkoa että sain takaisin puhelimeni varustettuna vanhalla(kirjaimellisesti paskaisella) piirilevyllä.
    Niin ja minullakin on muuten niitä osakkeita...

3. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Re: Nokia 6630:n erittäin epäonninen huoltotilaus (sis. RAIV

Eli tarkoitit, ettei puhelimesi vieläkään tullut kuntoon?
    Miten Nokia meinaa jatkaa voittoisaa kulkuaan?
    Pissimällä linssiin ja lupaamalla katteettomia lupauksia?

NO way..

4. kuti

Tykkäykset:
    0
    Naurettavimman selityksen sain joitain vuosia sitten tuosta Powermill paskafirmasta. Puhelimeni takuu korvaisi kyllä korjauksen, mutta puhelinta ei kuulemma saa korjaamalla kuntoon joten ei voi mitään. En ollut uskoa kuulemaani, mutta hirveän väännön ja puhelurumban jälkeen sain "uuden puhelimen" ihan paketissa. Ainut vika ettei virrat pysyneet päällä viittä sekuntia kauempaa.
    En jaksanut enää riidellä ja tuossa laatikossa on vieläkin uusi, mutta toimimaton puhelin.
    Jostain syystä merkki vaihtui välittömästi.

5. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Sopii vaan miettiä sitä, miksi ostin viimevuonna 49e Nokian 1100, se on päätetty, soitan ja laitan viestejä puhelimella, jos on jotain muuta, hoidan ne tietokoneella. Paljon vähemmän käytön hitautta, vähemmän typerää räplättävää ja rikki meneviä osia tai paskoja softia ongelmineen. Niin kauan kun ei ne paskat monen sadan euron puhelimet toimi, ei ole mitään järkeä ostaa.

6. PAS-2

PAS-2

Tykkäykset:
    0
    Kuulleena "tuolta" muualta että Nokia harrastaa puhelimien "kadottamista" tarkoituksella.
    - vika on semmoinen jotta sitä ei voi korjata > sitä ei sanota ääneen > uusi luuri kun vanha "hävisi" > syy logistiikan niskoille.
    - sieltä löytyy jotain mielenkiintoista, softa jne. yhdistelmää jotta se päätetään pitää tutkimuksia varten.

7. ROS

Tykkäykset:
    0
    Ikävä kyllä monesti nämä nokialle tarkoitetut "iloiset" terveiset osoitetaan myyjälle, joka lähetti puhelimen huoltoon. Monet kerrat olen itse kuunnellut puhelimesta, kuinka mä huijaan ihmisiä ja mun pitäis antaa heille uusi puhelin vanhan tilalle, kun Salolla on kestänyt nuo huollot.

8. samumanu Vieras

Nyt kesällä varsinkin on kuulemma Salossa onkelmia enkä ihmettele. Ei oo tarpeeksi päteviä henkilöitä tekee tota hommaa ku ei makseta tarpeeksi palkkaa ja kesälomien aikaan varsinki tulee esille tää homma, kenenkäs vika se sit on? Nokian ku ei kai maksa tarpeeksi? Huollon ku ei oo olemassa päteviä henkilöitä alalle? Nuorten ku ei kouluttaudu pikkupalkkaseen hommaan? Päättäjien ku eivät saa kunnon lakia? Hankala homma ratkastavaksi mut jotainhan pitäisi tehdä.

Mut kuluttajavalittajatkin ovat sanoneet et 2 viikkoo on kohtuullinen aika korjaukselle ja 3 viikkoa jos saa lainakoneen. Joku kestää pitemmänkin jonon jollekin 10 min on myös liikaa. Onneks itellä on useita puhelimia niin ei haittaa vaikka joku osiki viikkoja huollossa, ei oo ollu mut luulisin et ei haittais.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Se on sitä kuuluisaa vastuun välttelyä keinolla millä hyvänsä, kukaan ei syytä halua ottaa niskoilleen.

10. ROS

Tykkäykset:
    0
    Meinaatko nyt että, jos joku tuo meille huoltoon menevän puhelimen, joka on esim. ostettu jostain nettikaupasta(eli puhelimella ei ole muuta tekemistä meidän kanssa, kuin että me lähetämme sen sinne huoltoon), on huollossa viipyminen meidän vika???

EI se kuule ihan noinkaan mene!

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No en sitä tarkottanut... Se että asiakas tuo siinä uskossa puhelimen huoltoon jotta se korjataan sielä minne se on tuonut. Nyt jos se menee hukkaan se haukkuu tietenkin myyjät. Nokia puolestaan on sellanen laitos jossa vastuuta vältellään viimiseen asti eikä kukaan halua syitä ottaa niskoilleen. Sen varmaan 100 kertaa nähnyt asiakkaan näkökulmasta asian.

12. Panda Vieras

Mistä näitä myyjiä sikiää jotka ei koskaan ole istunut yhdelläkään asiakaspalvelun tunnilla koulussa? (Arvaatteko missä koulussa?).

Kun ei edes asiakaspalvelun alkeita ymmärretä.

13. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    Kellään vellipers*llä nykymyyjällä ei ole "asennetta" pitää asiakkaan puolia.
    Asiakas on aina oikeassa ja asiakkaita varten "te" arvon myyjät olette siellä myymälöissä.
    Itse myyjänä toiminut ja koko suomen parhaimmistoon kuulunut, joten tuskin palvelun merkitys on sattumaa.
    Itse ajattelen asian näin:
    Jos olisinkin nyt asiakkaana, millaista palvelua haluaisin?

Harva "velliper*emyyjä" vaan uskaltautuu työnantajaansa vastaan, asiakkaiden oikeuksien puolesta puhujana.
    Itse uskaltaudun NYT JA AINA!

Säälittävää tää nyky touhu, kun alistutaan työnantajan mielivallalle.

P.S.
    Itse kävin perjantaina pelipaikalla ja Powermillin tj lupasi hyvittävän minulle koko puhelimeni ostohinnan maanantaina.
    Päätin siis myydä kyseisen epäonnisen luurini heille.
    Alkuviikosta selviää, milloin 6630 ostohinta tililläni.

14. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
  15. Jetro

Tykkäykset:
    0
    Asia on nyt kuule juuri niin, että asiakkaalla on täysi oikeus syyttää juuri myyjää kaikista ongelmista joita puhelimen kanssa syntyy. Minua ei henkiklökohtaisesti kiinnosta pätkääkään missä puhelimeni on tai mitä sille tehdään. MYYJÄ on aina vastuussa myymästään tuotteesta ja korvausvelvollinen aiheutuneesta haitasta. Perikööt myyjä korvauksensa vaikka nokialta tai mistä vaan se ei ole asiakkaan ongelma.

16. psilt

Tykkäykset:
    0
    Paljonkohan tollaset päivitysvehkeet maksaa ja mistä noita softia saa muilutettua? Meinaan olis liikeideaa tehdä hyvä ja nopea (=ei halpa) kännykkäkorjaamo. Työlle ei anneta mitään perävalotakuita ja jos ei tule kuntoon niin luonnollisesti ei laskuteta, asiakas on kuningas. Ei tarvis kovin kummoinen firma olla, niin loppuis salosta äkkiä työt. Työntekijöille maksettais kunnolla eikä mitään valohoitoja. Vaan taitaa noksulla olla käytännössä monopoli huoltoon - kiinasta tietysti ostettua vaikka lähdekoodit jos rahaa vaan riittää?

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    ROS varmaan tarkoitti asian niin, (mun käsitys aikasemmin lukemasta), että jos puhelin on ostettu aivan muualta kuin minne se viedään "huoltoon". Kun on liikkeitä jotka sen eteenpäin voi myös lähettää ja siellä olevista myyjistä (yleisnimitys) saa huudot niskaan asiakkaalta Nokian töhöilystä. Silloin tuskin on myyjässä vikaa, eikä myöskään silloin kun Nokia itse hävittää vaikka olisi myynyt puhelimenkin. Myyjän on myymästään tuotteesta kannettava vastuu myöskin, se on totta. Mutta pointina onkin se, mikä vastuu on "myyjällä silloin kun tuote on ostettu toisaalta ja se palautetaan toiseen liikkeeseen joka toimittaa puhelimen Nokialle ja Nokia mennä hävittää sen. Turhan monesti olen kyllä omin korvinkin kuullut, kuinka "me otetaa puhelin vastaan" ja asiakas jää siihen ymmärrykseen, että puhelinta korjataankin liikkeessä joka toimittaa tuotteen vain eteenpäin. Ihmiset oikein ymmärrä itsekään kuvioita ja usein myyjätkään ei sitä paljon selvittele.

18. mjk Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    94
    Ei kait minua asiaakkaana kiinnosta pätkän vertaa missä se puhelimen huoltoon ottanut liike sen korjaa. Eiköhän se ole sen liikkeen vika joka huollon lupaa järjestää ja ottaa puhelimen vastaan korjattavaksi, jos heidän käyttämänsä ulkoistettu huolto ei toimi, kestää kohtuuttoman kauan tai muita ongelmia tulee.

Mikäli joku liike X myy puhelimia ja ottaa myös liikkeestä Y:n myydyn puhelimen takuu korjaukseen tai huoltoon, niin tuskin se X liike sitä puhtaasti hyvän tekeväisyyttään tekee vaan saa siitä korvauksen jostakin.

Ei minua kiinnosta asiakkaana vähääkään korjaako X liike itse sen puhelimen takahuoneessaan ja laittaa puhelimen valmistajelle/maahantuojalle laskun vai laittaako se liike X sen edelleen valmistajalle korjattavaksi. Mikäli valmistajan vaikka Salossa oleva huolto on tukossa ruuhkien vuoksi, niin eiköhän se ole sen liikkeen X ja sen valmistajan välinen ongelma. Selvittäkööt sitten keskenään kumpi korvaa asiakkaalle virheestä aiheutuneet kulut ja vaivat. Mikäli vaikkapa se valmistajan huolto toistuvasti viivyttelee vehkeiden korjaamisessa, niin kannattaako sen liikkeen X käyttää koko huoltoa? Jättäisivät sen koko huollon pois palveluvalikoimistaan ainakin muualla myytyjen takuukorjattaven puhelimien osalta.

Valitettavasti osa myyjistä on sellaisia, että he eivät ymmärrä sitä, että jos he ottavat jonkun tavaran vaikka takuuseenkorjattavaksi, niin hehän itse siitä vastaavat asiakkaalle, että puhelimen korjaus sujuu asiallisesti ja kohtuullisessa ajassa.

19. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Aivan.. luvata kyllä voidaan vaikka mitä, mutta vastuu jätetään aika usein aina muiden harteille. Ei löydy vastuullista henkilöä. Ei ehkä kaikkia kiinnostakaan kuka sen korjaa, ja siinä sitten onkin se syy, miksi haukkuja tulee, kun ei ymmärretä puolin ja toisin. Myyjä ei kerro ja asiakas luulee. Sekin on ihmeellistä kyllä... mitä se taas kuuluu asiakkaalle jos hävittää joku puhelimen, ei siitä saa sympatioita asiakkaalta vaikka kuinka pahottelee. Pakko sen joku on uusi hommata sillon. Eipä sillä, ei Nokia kysellyt kerran mitään multakaan, senkuin vaihtaavat vain uuteen vanhaan paskaan, mitään backuppeja ei oteta, toisella menee kaikki tiedot jonnekin unholaan hyvässä lykyssä.

Kun vastaa rehellisesti niin säästyy myyjäkin monelta ongelmatilanteelta ja asettuu kuin taikaiskusta vähän asiakkaan puolelle. Asiakkaan täytyisi saada se tunne, että hänen asioista välitetään ja "haukutaan" vähän mukana ;)

20. samumanu Vieras

Jos oot nokian virallinen jälleenmyyjä on sun otettava kaikki takuunalaiset nokian puhelimet toimitettavaksi huoltoon, lainakone homma onki sit ihan eri juttu. Jos oisin myyjä ja ottasin jonkun muun myymän koneen vastaan ja toimittasin huoltoon ja kestääkin vaikka 3 viikkoa niin itseäni en siitä syyttäisi, tulis vaikka kuka valittamaan ni ei auta(En kyl oo kauheen asiakaspalveluhenkinen enkä tuu olemaan).

Mitä tulee tietoihin puhelimessa jotka huollossa voi hävitä niin nehän on jokaisen omalla vastuulla, näin lukee ohjekirjassakin ja on aivan turha sanoo et ei niitä kukaan lue. Se on oma häpeä. Ei kai tietsikka valmistajatkaan vastaa sun kuvista, videoista, musiikista jos ne häviää laitteen huollon/rikkoontumisen yhteydessä(Tää on mutua mut näin olettasin sen olevan). Backupit pitää ymmärtää/osata ottaa, ja jos ei osaa niin kyl kai lähes kaikilla tuttuja on jotka osaa neuvoa.

Tässäpä taas par mielipidettä multa.. heh!

Jaa tämä viestiketju