1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6610:n käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja kshb, 19/11/02.

1. kshb

Tykkäykset:
    0
    Eli heti kun 6610 (myyntiversio) on kädessäsi, tänne kommentteja!

Itse kaipaisin tietoa, onko lopullisessa myyntiversiossa:
    - värisemätön näyttö (vrt. 7210, jossa näyttö "värisee" tietyillä taustakuvilla sekä tiettyjä (valo)kuvia katsellessa)
    - nopeampi softa kuin 7210:ssä (valikoiden nopeus, yms. Ainakin "6610-betassa" valikot olivat 7210:n valikoita nopeammat - tiedä sitten final-myyntisoftasta"
    - Ilmeneekö softassa & rautapuolessa samoja vikoja kuin 7210:ssä (radiossa/HF:ssä vikaa(?), puhekuuluvuus, ...)

Juups, eli olisin kovin kiitollinen, jos näihin saisi vastausta heti kuin 6610 tulee kauppoihin. Tietää sitten, ettei osta sikaa säkissä :)

2. mobiilisti Vieras

Koetetaan vastata:

- en ole havainnut värinää kuten havaitsin 7210:n näytössä
    - pikkuisen takkuilee mutta mielestäni vähemmän kuin 7210:ssa. Käytän kylläkin itse usein oikotietä, eli valikko/numero
    - radiota en ole kokeillut mutta puhekuuluvuus on ok. Ei tosin parasta "nokialuokkaa" mutta hyvä kuitenkin.

Lisäksi sanoisin, että ulkonäkönsä ja käytettävyytensä (koko, paino, näppäimet jne.) suhteen 6610 kuuluu ehdottomasti puhelinten aateliin :)

3. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Jos saa kysyä niin mistä AM osti omansa ja mihin hintaan??

Sitten vastaus:
    Olen kokeillut vain betaa joten en oikein voi vastata tähän kunnolla mutta silti. Eli en ainakaan siinä huomannut mitään hitauksia. Näppäimet olivat hyvät ja kaikki toimi niinkuin pitäisikin.
    Minä voin ehkä vastata tähän paremmin huomenna tai ylihuomenna ;).

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Nyt on harmaa 6610 latautumassa ja tässä plussat ja miinukset:

+ Kaiutin toimii erinomaisesti
    + Radio on hyvä, joskin ei aina jaksa edes hyvässä kuuluvuudessa pitää stereolähetystä vaan löy monoa.
    + Vaikka HF ei olekkaan mitenkään kätevä, ei se ainakaan minun yksilössäni lähde helposti irti ja ääni säilyy hyvänä vaikka hieman liikuttelee.
    + Polyfoniset soittoäänet kuullostavat hyvältä.

- Nuolinäppäimet narskuvat.
    - Alavalikkojen iso koko ärsyttää.

Lisäilen kommentteja kun olen enemmän käyttänyt.

5. kshb

Tykkäykset:
    0
    Softaversiona 3.09?

6. mobiilisti Vieras

Näppäinten narskumisen korjasin öljytyllä (ompelukoneöljyä) Topzilla. Sillä käsittelin varoen näppäinmaton nuolinäppäinten ylä- ja alareunat :)

7. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Vittu tunge ne melodiset sanonko mihin!

..sorry... hermo vaan menee, ku hlö. jonka musatietotaso on niinkin korkealla kun sulla, puhuu polyfoniasta melodisena..

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla.

Anteeksi erehdykseni, korjasin virheen.

Kyllä.

9. mobiilisti Vieras

Tuijotin näyttöä silmäni kipeiksi ja tulihan niitä värähtelyitäkin esille (siis näytössä, ei silmissä :)). Eli samaa vikaa kuin 7210:ssa, valitan. Ja miksei olisi kun vermeet ovat kerran samat.

10. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vakava vika ilmeisesti kyseessä, kun esiintyy vain silmät kipeäksi saakka puhelinta tuijottaessa. Tätähän me kaikki harrastamme päivittäin ;) (No joo ehkä sen ensimmäisen päivän kun uusi puhelin on hankittu.)

11. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eihän sitä tiedä kuinak vakava on ku ei sitä värinää kaikki huomaa... Ainakaan en itse huomannut omassa 7210:ssa ollenkaan. Saatan tietysti olla likinäköinen, mutta... :eek:)

12. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nimenomaan vika ei todennäköisesti ole kovin vakava, koska sitä joutuu tihrustelemalla tihrustelemaan, että löytäisi. Kuinka moni sen olisi itse keksinyt, ellei joku täällä olisi alunperin jostain ihmeen syystä sitä huomannut...

(Satunnaisella käytöllä en ainakaan vaimon 7210:ssa sitä ole huomannut, tosin en olekaan tihrustanut sen ruutua tuota vikaa etsien.)

13. kellotin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No siitä minun 7210 olisit huomannut sen todella kaukaa. Ei pahemmin tarvinut tiirailemalla tiirailla että näki värinän.

En ole vielä hiplaillut tuota 6610 mutta tarkoitus olisi tässä jossakin vaiheessa tutustua siihen lähemmin. Mutta sen päätöksen tein että en osta piiitkään aikaan värinäytöllistä noksua =).

14. peuhka66

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0503141592
    Saako soittajaryhmän ääniksi muita kuin kiinteitä soittoääniä?

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Se on havaittavissa tietyn sävyisissä näytöissä, eli siis jos sattuu oleen esim "sopiva" taustakuva on"värinä" havaittavissa., kukin sitten päättää haittaako se.

16. dr650

Tykkäykset:
    0
    Olen ihmetellyt samaa ilmiötä, olisikohan kyseessä jokin perustavaa laatua oleva hardiksen suunnittelumoka: esim komponenttien säästämiseksi joku refresh tehdään softalla. Tai sitten ko. näyttökomponentti ottaa häiriöitä puhelimen muusta elektroniikasta. Onkohan ihan viisasta lähteä myymään tuollaista tuotetta Saksan tai USA:n markkinoille..

17. mobiilisti Vieras

Kyse ei ollut jatkuvasta värinästä vaan pariin otteeseen näytön yläreuna "välähti". Eli tarkennukseksi vielä: näyttö ei värise jatkuvasti! Aivan kuin näyttö ottaisi häiriötä esim. antennista, mene ja tiedä. Ja tämän huomasin kun vartavasten tihrustin näyttöä pitkään. Normaalikäytössä en ole vastaavaa noteerannut.

Pelattaessa näyttö välähtää 20 sekunnin välein, ilmeisesti taustavalon päällä pitämisen takia. Siinä syntyy muutaman millisekunnin pituinen näytön valon sammuminen ja sen todella huomaa.

18. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuossa just kokeilin kaverin 7210:lla ja todellakin joillain taustakuvilla todella värisee... :eek:( Ja aika voimakkaasti vielä, kaveri katteli et mitä helvettiä tää puhelin tekee...

Tuo kiinnostaa minuakin, 7210:ssa kun ei saanut... Mites viestiäänet, saako niissäkään?

19. kshb

Tykkäykset:
    0
    Vihdoin sain testata luuria. Olin jo ostamaisillaan, mutta huomasin, että näyttö värisee. P*rkele!!! Mm. "3D-kukka"-taustakuvalla värinän huomasi(n) helposti. Joitakin värinä ei haittaa, eikä kaikki edes huomaa sitä, mutta minua se häiritsee.

Toivottavasti tulevissa Nokian värikännyköissä tuo olisi korjattu - tuskin on "ominaisuus", sillä värinää ei ilmene koko näytön alueella, ainoastaan oikealla puolella näyttöä. Muuten kyllä 6610 on Täydellinen luuri isolla T:llä.

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse en käytä taustakuvaa ollenkaan, koska ne kaikki valmiina olevat kuvat vain pilaavat näytön.
    Tänään kun kokeilin, niin 7650:sta ei voi infrapunalla lähettää kuvaa 6610:aan vaan se piti hoitaa MMS-viestinä ja kuvan laatu muuttui täysin onnettomaksi. Myös handsfreen ongelmat alkoivat tänään eli pätkii ja puhelin pitää todella heikosti stereolähetystä.
    Ei hyvä.

Jaa tämä viestiketju