1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6600 tupla sim adapteri?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Olli-Pekka, 11/5/04.

1. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Onko tohon Nokia 6600 puhelimeen myytävänä tupla sim adapteria joka tulee akun ja takakannen väliin? Entäpä miten noi toimii jos siihen laittaa Elisan kortin ja Soneran kortin niin miten tota käytössä olevaa liittymää vaihdetaan? Olen jostain kuullut että se adapteri vaihtais sitä liittymää automaatisesti kun puhelimen käynnistäis uudelleen?

2. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Ja sit vielä jos joku tietää missä noita myydään niin saa senkin kertoa?

3. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Nostelempa tätä ylemmäks. Eiks kukaan ole vaikkapa kokeillut tota ghost sim laitetta 6600ssa? Ei ole omaa mallia 6600 puhelimeen mutta käviskö joku noista malleista tohon puhelimeen? Mahtumisen kanssa on varmaan aika tiukkaa kun mun mielestä tossa puhelimessa ei ole hirveest tilaa akun ja kuoren välissä?

4. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Olen tehnyt yhden ghostsim@6600 systeemin, voin pistää illemmalla pari kuvaa siitä.

5. larry99

Tykkäykset:
    0
    Omani ostin tuolta:

http://www.mobileplace.co.uk/product/646

Tuote tuli tilauksen jälkeen kotiini kahden päivän päästä. Ensimmäinen ghost sim ei toiminut. Lähetin valituksen sähköpostitse, jonka jälkeen sain toisen. Tämä laite on toiminut moitteettomasti.

Laitetta käytetään sulkemalla puhelimesta virta ja käynnistämällä uudelleen. Tällöin laite vaihtaa toiselle sim-kortille.

Ghost sim tulee kuoren ja akun väliin. Se mahtuu väliin, mutta on hieman ahtaan oloinen.

Itse olen käyttänyt laitteessa ACN -ja Saunalahden sim-kortteja.

6. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
  7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Varotuksen sana vaan et jos tommosta käytät ja se huollossa huomataan on takuu mennyt sen siliän tien.

8. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Eikös ton ahtausongelman voisi ratkaista käyttämällä esim 6100 puhelimen akkua joka on huomattavasti ohuempi?

9. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    En käytä adapteria 6600:ssa, tein sen vain koska halusin kokeilla saako adapteria mahtumaan kyseiseen luuriin, silloin kun tuon tein ei vielä ollut siihen käyviä adaptereita.

10. Scy

Tykkäykset:
    0
    En tiedä onko kysymyksen esittäjä löytänyt vielä sopivaa adapteria tai onko muutaman kuukauden vanhaa viestiketjua enää soveliasta nostaa ylös. Mielestäni aihe on kuitenkin vielä ajankohtainen, joten jatkan tästä.

Noita kahden SIM-kortin adaptereita taitaa olla nyt ainoana Suomessa (korjatkaa toki jos olen väärässä) myynnissä Kuoret.netissä:
    http://www.kuoret.net/kauppa.php?listattavatuote=GSM-tarvike&products=

Tuon adapterin hyvä puoli on se, että sama palikka käy kaikkiin puhelimiin eikä puhelimen kantta tarvitse survoa väkisin paikoilleen tai puhelimen kuoria/sisustaa muulla tavoin muokata, koska adapteri on vain yhden SIM-kortin kokoinen eikä vie yhtään enempää tilaa.

Huonona puolena tietenkin on sitten se, että SIM-kortit on leikattava pienempään kokoon. Mukana toimitetaan tosin myös "kehykset" joiden avulla näitä pienempiä kortteja voidaan käyttää normaalisti myös yksittäin, mutta kortin leikkaamisessa on tietenkin aina se riski, että hutiloiden voi mennä kortit vaihtoon.

11. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    OT: Tämä on kyllä päälle vuoden vanha ketju :)

12. Scy

Tykkäykset:
    0
    Ääh.. niinpäs onkin. Olin katsovinani tuolla haussa, että tästä oli keskusteltu vielä toukokuussa 2005.

No, antaa painua unholaan nyt... Käyttäneekö kukaan nykyaikana edes muuten SIM-kortin jakajia tai onko niille tarvetta kellään?

Jaa tämä viestiketju