1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6600 ja saunalahti mms-asetukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Jussi123, 30/10/03.

1. Jussi123

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ARC s, N8, GalaxyTab
    Ei toimi ei sitten millään...
    Saunalahden sivujen asetuksilla en saanut lähtemään, vaikka vanhassa 6100:ssa toimi hyvin.
    Jos joku onnellinen on saanut mms:n toimimaan, niin ottaisin mielelläni vinkkejä oikeista asetuksista.

2. mula

Tykkäykset:
    0
    Ota huomioon, että tuo puhelin on WAP2.0 luuri.. Tudennäköisesti Saunalahti ei ole vielä WAP GW:nsä päivittänyt, joten vain vanhoilla luureilla futaa. Sonera, RL ja DNA ainakin toimii.

3. Jussi123

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ARC s, N8, GalaxyTab
    Wappi ja Opera toimii siis ihan ok, mutta toi mms-viesti ei lähde kännystä.

4. mobiilisti Vieras

Ne Sauniksen sivuilla olevat asetukset ovat ok (samat kuin Sonen) eli homma toimii. Omani tilasin Soneran kortilla Soneralta, mutta ne ovat täysin samat.

5. Jussi123

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ARC s, N8, GalaxyTab
    Mitä ihmettä mahdan sitten tehdä väärin, kun tuo viestin lähetys aina lykkääntyy, kun sitä yrittää lähettää?

6. mobiilisti Vieras

Ei ne ihan samat olleetkaan :(

Lisäasetukset:

Puhelimen IP-osoite: automaattinen
    Ensisij. nimipalvelin: 0.0.0.0
    Toissij. nimipalvelin: 0.0.0.0
    Proksipalv. osoite: 195.156.25.33
    Proksiportin numero: 80

katso että nuo ovat kohdillaan

7. joumannn

Tykkäykset:
    0
    Jep, olen tässä käyttänyt kaksi päivää puhelinta ja olen pääasiass tosi tyytyväinen. Ainut vaan on se, että meinaa mennä hermot ku joutuu värkkään joka ikisen jutun vaikeamman(!!!!) kautta ennen kun on toivoakaan että toimii. Kun ei kuitenkaan ole mikään expertti ite näissä.. Mut eiköhän se tästä VÄHITELLEN.... :)

Pari kymysystä..:
    ---------------------
    1. Miten DNA:n kanssa saa sähköpostin toimimaan?? Ei toimi normiasetuksilla(siis 7650:n asetuksilla, mistään ei löydy 6600:n asetuksia dna:lta, ja ei nokian 6600 support-sivut ei auta, siellä ei ole dna:ta, tosin kaikki muut operaattorit) Sain kyllä lähetettyä viestin tuloksekkaasti, mutta dna:n sähköposti taas ei pysty vastaanottamaan mitään. Vastaanottava palvelin on mulla "mail.dna044.com". tulee mailer failure tai mikä lie. APOP-todentaminen(mikä lie??) on pois päältä ja käytän POP3:sta... Pitäiskö vaihtaa IMAPiksi?

Kun laitan että ota yhteys sähköpostipalvelimeen ni se kysyy salasanaa ja käyttistä. no ku painaa ok niin kohta sama juttu. Ja sitten että sähköpostipalvelin torjui yhteyden.

2. Miten saa netistä puhelimella imuroitua tavaraa suoraan muistikortille?

3. Entäs miten voi kameralla ottaa kuvia/videota suoraan muistikortille?

4. Mistä yleensä vaihdatte soittoääniä? Onko ainut paikka sieltä profiileista?? JA kuinka ihmeessä soittoäänen (esim. wawin tai amr:n) voi valita muistikortilta?? Minulla on wawi muistikortilla(operan kansiossa), mutta se on jotain kaks megaa eikä sitä oikein voi puhelimen muistiin pykätä.

5. ...Siksi latasinkin tän Nokian Converterin(että muuttaa wawit amr:ksi) mut eihän se tietenkään suostu asentumaan. Tulee ilmoitus "Installer User Interface Mode Not Supported. Can´t run in this mode." PC suite on asennettu mutta ei vielä käytössä ku ei ole infrapunaa eikä bluetoothia, vielä.

6. Mites tän CNNLiven pitäis toimia?? Niitten alkutekstien jälkeen ku se yrittää yhdistää ni tulee jokin java-sovellusdfvdjsif -virheilmoitus. Onkohan mulla jotkut java-asetus päin metsikköä??

Käyttis siis XP, ja Dna-liittymä.

Tässä nyt muutamia kyssäreitä jotka tuli ekana mieleen :) Kiitos jos joku jaksaa näihin vastailla...

8. Jussi123

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ARC s, N8, GalaxyTab
    Nyt toimii!!!
    Kiitos ja kumarrus!

9. joumannn

Tykkäykset:
    0
    Mulla toimii ainakin MMS:n lähetys. Ainakin kaverin 6800 oli saanut ilmoituksen MMS-viestistä. En tiedä sitten miks ei näkyny suoraan sen puhelimella vaan dna:n kotisivujen kautta pelkästään. Ehkä 6800:n asetuksissa jotain?

MMS:n vastaanottoa en oo vielä testannut....

Minulla sai tuolta dna:sta viestin jossa oli ne asetukset. Niitä kuitenkin joutu värkkään sen verran(oli muuten hyvä ku täältä näki niistä proxy-jutuista miten pitää tehä) että muutti niitä proxy-juttuja. Eli ,ulla on tällaset MMS-asetukset:

yhteyden nimi: dna MMS GPRS
    siirtotie: GPRS
    yhteysosotteen nimi: wap
    todentaminen: normaali
    yhteystyyppi: tilapäinen

LISÄASETUKSET:

ip: automaattinen
    ensisij: tyhjä
    toissijainen: tyhjä
    proksipalvelimen osote: 172.018.064.002
    proksiportin numero: 8080

10. rambi

Tykkäykset:
    0
    Kaikilla toimii hyvin saunalahti + MMS + 6600 ? itse olen tapellut yseamman päivän ,mutta kun ei toimi niin ei, aina tulee kahdella kielellä että viestin lähetys epäonnistui, kaveri lähetti minulle mms viestin niin se tuli perille mutta siinä oli vain texti että voit mennä katsomaan viestiä saunalahden kotisivuilta ja salasana oli mukana ,sieltä sen kyllä näin mutta oma puhelin ei kuvaa aukaissut ja ulos ei mene mikään mms viesti.
    Asetukset olen itse laittanut ja tilannut myös textarilla suoraan saunalahdelta, kumpikaan ei tuonut tulosta, voisko olla joku asetus mikä on jäänyt huomaamatta?,tosin textariasetus pistää varmaan kaiken kohdalleen ja tarkistin ne myös saunalahden sivuilta että on ok.

11. terpaa

Tykkäykset:
    5
    Hyvin mulla on pelannut saunalahden liittymällä ja 6600:lla mms:t. Hirveesti en ole lähetellyt... viimeksi lauantaina ja ainakin silloin toimi ongelmitta.
    Asetukset on
    Siirtotie: GPRS
    Yhteysosoitteen nimi: wap.sonera.net
    Käyttäjänimi: Ei mitään
    Salasanan kysely: ei
    Todentaminen: normaali
    Aloitussivu: http://mms.sonera.fi:8002/

lisäasetukset:
    Puhelimen ip-osoite: automaattinen
    Ensisij. nimipalvelin: 0.0.0.0
    Toissij. nimipalvelin: 0.0.0.0
    proksipalv osoite: 195.156.25.33
    proksiportin numero: 80

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itsellä toiminut tuo yhdistelmä jo reilu 2kk eikä mitään ongelmaa. Tilasin asetukset suoraan nokian sivuilta ja hienosti skulaa.

13. haakana

Tykkäykset:
    0
    Tässä on nyt ohjeet kuinka saada mms viestit saunalahden liittymissä (N6600)

1. Aktivoi MMS-palvelu lähettämällä viesti MMS Nokia 7650 numeroon
    18101. Älä tallenna saapuneita asetuksia, vaan poista saamasi
    vastausviesti. Nokian 6600 -malliin ei tällä hetkellä saa asetuksia
    muualta kuin Nokian omasta asetuspalvelusta.

2. Tilaa MMS-asetukset osoitteesta www.nokia.com/phonesettings. Sivulta
    löytyy kohta MMS Settings/Get MMS settings. Valitse maa (Finland),
    operaattori (Sonera), puhelinmalli (6600), MMS palveluntarjoaja (Sonera
    MMS), syötä puhelinnumerosi. Asetukset lähetetään puhelimeesi
    tekstiviestinä, tallenna ne.

3. Sammuta virrat puhelimesta ja käynnistä uudelleen. Nyt voit lähettää
    ja vastaanottaa multimediaviestejä.

Jaa tämä viestiketju