1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

NOKIA 6600 ja BlueTooth ongelmia.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja golemi, 12/12/03.

1. golemi

Tykkäykset:
    6
    Eli siis tarkoituksena olisi saada yhteys tietokoneen ja puhelimen välillä blootooth laitetta apuna käyttäen, puhelin osaa mukisematta liittä tietokoneeni "laitepariksi" omaan listaansa mutta ei kuitenkaan saa yhteyttä tietokoneeseen.
    olen kokeillu joka ikistä koneestani löytyvää USB-väylää joista osa ei tunnu edes toimivan mutta ainakin kolme niistä toimii, ensimmäisen kerran kokeiltuani sain pienen taistelun jälkeen homman toimimaan ja sain siirrettyä tietoa puhelimen ja tietokoneen välillä, mutta seuraavana aamuna kun kokeilin niin yhteyttä ei enää saanutkaan, kumpikaan laite ei tajua toisen olemassaoloa :(
    ****tus alkaa kohota keskimääräistä korkeammalle tässävaiheessa kun on tullut investoitua 40€ moiseen hienoon BT laitteeseen niin olisi suotavaa saada se myös toimimaan, joten jos joukossamme on joku minua viisaampi joka osaa ratkaista tämän minua suuresti vaivaavan pulman niin voisi ystävällisesti laittaa mulle tänne vähän vinkkiä.... kiitän!

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Joo niin se mullakin välillä tekee.Se ei saa yhteyttä ja sit vaan uudestaan ohjelmat kiinni koneesta ja avaa ne uudestaan.Yleensä silloin on skulannut kun on ekana luurin bt päällä.
    Ei siihen oikein voi mitää.Ne koneet on sellaisia.Se sun bt-laite toimii kyllä koska sait jo yhteyden.Se on tietsikan välinen oma ongelma noissa.

3. golemi

Tykkäykset:
    6
    Tehtäväpalkissa olevassa sinisessä BT "hommelissa syttyy hetkeksi yhteyttä tarkoittava vihertävä valo kun puhelimella koittaa saada koneeseen yhteyden, mutta sen jälkeen puhekin ilmoittaa virheilmoituksen "tietokone" ei tue handsfree-profiilia ja yhteyttä ei muodostu.... mikä lienee vikana

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kaiva mieliin mikä palikka ja katso jos löytäisit siitä juttua jossain vanhassa ketjussa.
    Mitähän nyt olet yrittänyt tehdä, ja mitä profiileita on pöytäkoneessa valittuna, löytääkö pöytäköne luurin?

5. golemi

Tykkäykset:
    6
    tällähetkellä pyötäkoneen BT:ksi määritetyt COM5 ja COM6 ilmoittavat vaan not connected, eli eivät tajua puhelinta laisinkaan... jos taas koitan saada tietokoneelta yhteyttä puhelimeen jossa on BT yhteys käytössä, ilmoittaa tietokone "The bluetooth serial port connection failed: could not connect to the remote device....
    ei vaan pysty pieni ihminen käsittämään miksi yhteys ei toimi enää kun se eilen pienen säädön jälkeen toimi ongelmitta, vaikka katkaisin yhteyden sen kymmenen jertaa ja joka ikinen kerta tietokone ja luuri löysivät toisensa.

6. Silli

Tykkäykset:
    0
    Kannattaakos tota bluetooth juttua ostaa sit tietokoneesee kun se on niin epävarma et ennemmi kaapelilla yhdistää tietokoneen ja kännyn ?

Ite olen kans ostamassa 6600:aa ja suunnittelen kaapelin tai bt:n ostoa eli kumpi noista kannattis hankkia?

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Niin mikä kokoonpano?
    Oletko parittanut laitteet?
    Joskus salausten ruksaaminen pois voi auttaa.
    Onko serial yhteys aktivoitu BTpalikasta
    Onko ylimääriset yhteydet katkaistu

Joidenkin halppis palikoiden ajuri härpäkkeet ovat vähän ihmeellisiä ja käyttäjäystävällinen toimivuus on kaukana, tosin ei hinta aina laatuakaan takaa.
    Oletan että PCsuitea yrität käyttää kun tuota serial yhteyttä haluat muodostaa?

BT on muuten toimiessaan erittäin kätevä, eikä silloin kaipaa kaapelia tai IRDAaa.

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Siihen ei ole kaapelia.
    Sitäpaitsi kun aiemmin mulla oli 7250 kaapelilla niin ihan yhtä epävarma yhteyden löytö oli kun bt:llakin.
    Sehän on vaan tietsikan asetuksista ja kokoonpanosta kiinni miten homma etenee.
    Ja mulla ilmoittaa täsmälleen samoin ku mainittiin eli virheilmoitus ei yhteyttä,mutta kun venaa vähän aikaa niin se yhdistyy kuitenkin.Ja sit skulaa normaalisti.

9. golemi

Tykkäykset:
    6
    noniin

Vihdoinkin alkaa BT toimia oikein, joltain nettisuvulta löysin vahingossa ohjeet joita päätin kokeilla, tuntuu olevan paljon kiinni siitä että kaikki pitää osata tehdä oikeassa järjestuksessä, jos tekee jonkun ensin toista asiaa niin eipä toimi enää :(
    Virheilmoituksen se antaa vieläkin ettei yhteyttä saa, mutta kun odottaa sen jälkeen noin 5sek niin yhteys muodostuukin itsestään :)
    kiitosta kaikille jotka auttoivat.

10. BuFF

Tykkäykset:
    0
    mistäs löysit moiset ohjeet?

11. lefa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S III I9300
    Re: noniin

mulla käy itse asiassa ihan saman lailla kun yritän yhdistää nettiin gprs llä niin kestää hetki ja sanoo yhteyttä ei voitu muodostaa, mutta kuhan ei paina "ok" niin kyllä nettiin vaan pääseee ....Outoa?!??!?!?! ja olisi kyllä kiva saada tietoon mityen saa toimimaan kunnolla?
    nii ja toi puhelin on 6670....

12. S3K

Tykkäykset:
    0
    6600 bluetooth

Niin se 6600 BT reistannu myös toisen puhelimen kanssa... eli kun yrittää siirtää tietoja musaa, kuvia yms. ja valikoi tavaksi BT:n niin mitään ei tapahdu? Tuurillaan taitaa käyä Bluetooth?

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: 6600 bluetooth

Vika kuvauksesta ei aivan tarkkaan selviä mihinkä yrität lähettää. Musan lähettäminen DRM syistä on rajoitettua, omat kuvat yleensä lähtee kivutta,siinä tulee lähinnä mieleen tilanteet joissa jokin toinen softa käyttää BTä jolloin käyttämäsi lähetys softa ei sitten voi tehdä hommaa.

Jaa tämä viestiketju