1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6510

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Ping, 4/6/03.

1. Ping

Tykkäykset:
    0
    Vaihdoin vuosi sitten 6110:n 8210:een, ja joistakin kumman syistä (voiko enää huonompaa ja kovaonnisempaa puhelinta olla kuin tuo 8210... ;) ) olen joutunut vaihtaan takasin vanhaan kunnon 6110:een (jonka onneksi säilytin..).

Mutta tuo sen koko... Aivan järkyttävä. Ja aika nuhjaantunutkin alkaa olemaan...

Hetken mietin Siemensin C55:tä, mutta nyt alkaa kallistua tuon 6510:n puolelle, mielipiteitä haluaisin kyseistä vempeleestä! Toimivuudesta ja kätevyydestä (=käyttömukavuudesta) siis lähinnä.
    Ominaisuudet siinä taitaa riittää mulle ihan jees, tarvin luurin lähinnä puhumiseen ja viesteihin (eikä rahaakaan kovin pitkälle piisaa).

2. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mikäli ominaisuudet riittävät, niin voin suositella. Toimiivus on huippuluokkaa, ja käytettävyys myös. Jotkut haukkuvat niitä luurinäppäimiä ja siinä ympäristössä olevia, mutta itselläni ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa.

Radio on plussaa, vaikka harvoin sitäkin tuli kuunneltua. Mutta siis suosittelen.

3. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Kaverilla on ja muuten on pitänyt, mutta 160 merkin rajotus tekstiviesteissä kuulemma ärsyttää suunnattomasti (eli ketjutettujen viestien puute).
    Tuo lienee niitä ominaisuuksi joista jotkut eivät välitä ollenkaan, ja joillekkin on pakko olla...

4. TKO

Tykkäykset:
    0
    Omat kokemukset todella positiivisia. Kohtuu edullinen, pieni ja ominaisuudet riittää, jos ei halua ihan viimeisimpiä villityksiä. Tekstiviestitkin tulee mukavasti ytimekkäiksi :) Radio hyvä lisä. Sitä kaipaa heti kun sen on menettänyt..

5. maher

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N8
    Minunkin kokemukseni positiivisiä ko. puhelimesta. Jossei ihan kaikkia uusia ominaisuuksia kaipaa niin loisto puhelin, pienen kokonsakin ansiosta. Toimii hyvin, radio, gprs. Ketjutettujen viestien lähetysmahdollisuutta jos kaipaa ni se miinusta.

6. akyttala

Tykkäykset:
    0
    Saako 6510:n datakaapelilla kiinni koneeseen vai onok infrapuna ainoa vaihtoehto?Toimiiko GPRS tuon kautta hyvin?

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    6510 on mielestäni Nokian paras puhelin. Ei monipuolisi, ei kaunein, mutta silti vaan paras. Laadukas, luotettava, jämäkkä ja muutenkin erittäin loistava. Ei siksi että se minulla on, vaan siksi se minulla juuri on ;) Radio kuuluu loistavasti, akku hyvä, ledit tyylikkäät ja koko pieni!

8. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Eikä se mikään ruma ole ja saihan siihen 8310:n kuoret.

9. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    On niitä tarvikekaapeleita ollut, muttei niiden sopivuudesta datasiirtoon ole minulla varmuutta. Kokeile foorumin haulla. IrDA kyllä toimii.

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Siis 6510 on kaunis. Rumempaa puhelinta ainakaan Nokialta ei ole kuin 8310 "lelu look" puhelin... Tiedän, makunsa kullakin ja tämä on mun, eli niitä kuoria en ikinä laittaisi kiinni ;)

11. dz

Tykkäykset:
    0
    Parilla kaverilla on tuo, ja minua ainakin ärsyttäisi suunnatomasti puhelin jolla tekstiviestien selailu on noin hidasta.

12. maher

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N8
    Nojuu, tuo on kyllä totta! Jos sulla on useampi kymmenen viestiä tallessa niin viestien lukeminen on tuskasen hidasta, kun se lataa aina valikon uudestaan tai jotain näin.. mut toisaalta johonkin vanhempiin malleihin verrattuna 6510:ssa oli se et se osas järjestää viestit aikajärjestykseen. Nythän toi ei enää ole uutta..

13. Patu-

Tykkäykset:
    0
    Muo ruvennu ketuttaa ku on alkanu sammuilemaan luuri kesken tekstiviestin kirjotuksen ja sitten se käynnistyy itestään uudestaan, mutta teksti kadonnut. Mahtaisikohan ohjelmistopäivitys auttaa..

14. shack

Tykkäykset:
    0
    Siis onko tuohon kaapeleitakin ollut saatavilla? Käsitykseni on ollut että se toimii ainoastaan IrDAlla? Ja itselläni GPRS käytössä tuo IrDA on toiminut välillä miten sattuu. Katkeillut ja kettuillut.

15. shack

Tykkäykset:
    0
    Itseäni tämä ärsyttää myös. Kumma ettei tähän tehdä jotain updatea jonka voisi vaikka netistä noutaa. Ei kai sitä hirveän vaikea olisi päivittää niin että se voisi ketjuttaa viestejä? Tiedä sitten...

16. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Jonkinlaisia ping pong -kaapeleita on myyty, mutta kuten sanottu, niiden toimivuudesta ja sopivuudesta muuhun, kuin logomanager tms. käyttöön, en tiedä.

17. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Ei niitä päivityksiä yleensä laiteta nettiin tarjolle, vaikka toki Siemensin puhelimiin niitä onkin. Nokialla, monen muun valmistajan ohella, se ei ole ollut tapana.

18. Iisakki

Tykkäykset:
    0
    6510 on ollut käytössä ihan jees. Pieni ja kevyt ja kulkee kivasti mukana ainakin 3210:n jälkeen.

Ainoana särönä on on viestin normaali merkkiääni, joka kuuluu välillä tavallaan venytettynä ja melkoisen ärsyttävänä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, vai onko tämä yksittäisvika? Softa on 4.12.

19. JonesI

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Muutaman kuukauden käytön perusteella suosittelen.
    Ainoa mikä tökkii on tosiaan luuri/menunäppäimet, ku puhelimeen alan vastailla niin menee monta nappia kerralla..hehheh. Mut ei mun kädetkään ihan pienemmästä päästä oo.

Muuten on todella hyvä ja toimiva laite =)

20. demos Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    40
    Minulla oli sellainen viime kesasta aina kesakuun alkuun. Vaihdoin siihen 8310n kuoret syksylla, ja tekstiviestikaytettavyys parani kerralla. Ja muutenkin siniledeilla siita tuli katseenvangitsija.

Hyva puhelin, ei valittamista, joitain outoja sammumisia (ehka yhteensa 10) lukuunottamatta. Tekstiviestit lyhyita, mokomat ja valikot hitaat. Silti olin kovin tyytyvainen.

Jaa tämä viestiketju