1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6500 Classic käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Logan, 4/2/08.

1. Logan

Logan

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Avataan nyt tällekkin oma keskustelu. Itse odottelen vielä omaani verkkokauppa.comista. Olisi kiva kerätä tänne kokemuksia, ruusuja ja risuja.

2. Vaara

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Olipa tuollainenkin ihme vähän aikaa käytössä. Onhan se hienon näköinen ja softa nopea mutta muutamia ärsyttäviäkin asioita siitä löytyi kuten erittäin helposti naarmuntuva näyttö (ei mitään kovaa muovia suojana näytössä). Mun ääni kuulemma rutisi kaikille joille soittelin :)

3. LeMuerte

LeMuerte

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Perjantaina sain tämän ja hyvin on pelannu ja toiminu kaikin puolin. Tosin ois saanu olla kokonaan metallinen, kun nyt tuo alaosa sekä näppäimet ovat muovia, ja natisevat painellessa. Laitoin palasen teippiä siististi akun ja takakuoren väliin ja sen jälkeen on narinakin loppunut. Pienet näppäimethän tuossa muutenkin on, että on ollut vähän opettelemista tuon E70:sen qwertyn jälkeen. Kamerakaan ei ole kovin kummoinen, mutta en ainakaan itse sen takia tuota ostanutkaan. On se sitä paitsi parempi kumminkin kuin E70:sen kamera.

Mutta kaikenkaikkiaan suosittelen lämpimästi.

e: Niin tosiaan Slidehän mulla oli ensalkuun hakusessa, mutta kun satuin halvalla käytännössä uutena saamaan tämän niin ostinpa sitten Classicin. Kuten sanottu niin en ole katunut.

4. Logan

Logan

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Noniin nyt on puhelin kotona. Ekana kun katsoin puhelinta niin näytössä näkyy jotain ihme viivoja en tiiä johtuuko näytöstä vai suojamuovista. Soittaessa toisen osapuolen on kuulema vaikea saada välillä selvää puheesta. Käyttis todella nopea ja miellyttävä. Oli myös jännä huomata miten paketti on pienentynyt kolmannekseen vanhasta.

Näyttö vikako? http://koti.mbnet.fi/vvv/IMG.jpg

Todella kaunis perusluuri.

+ Nopea käyttöliittymä
    + Helppo käyttää
    + Kaunis ulkonäkö
    + Ohut
    + Kevyt

- Muovinen takakansi(alumiini olisi ollu hyvä)
    - Mikrofoni häikkä?
    - Näytön viivat?
    - Uusi laturi reikä

5. Vaara

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z1 Compact
    Toi uusi laturin reikä on kyllä todella huono. Etenkin autossa hankala käyttää puhelimen ollessa laturissa kun on tottunut että se piuha on siellä alapuolella eikä päällä. Muutenkin tuntuu todella heikolta tuo liitin. Mikrofoni-ongelmia tuntuu olevan enemmänkin liikkeellä.

6. LeMuerte

LeMuerte

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Mikähän lie vikana kun määrittää omaksi profiiliksi sellaisen, missä pitäisi toimia pelkästään värinä eikä mikään muu ääni, niin silti päräyttää tuon ison viestiäänen aina kun viesti saapuu. Puhelun saapuessa kyllä älyää olla hiljaa, mutta tuosta viestistä ei tunnu saavan ääntä pois oikein mitenkään.

7. nolifer

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4 32GB | Sonera
    Aika vähän on kokemuksia luurista vielä, olen harkinnut E65 vaihtoa joko 6500c tai 6300/6301. Millaista akkukestoa tässä 6500c:ssä on "peruskäytöllä" (puhelinlaskut <20€/kk, ei pakettiliittymä)?

8. LeMuerte

LeMuerte

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Mulla kestää normikäytössä joka päivä tekstaillen ja soitellen, sekä jonkin verran peliä pelaten semmosen kolme päivää akku. Oikeastaan tuo pelien sekä soittimen käyttö sitä akkua eniten syö, että varmaan jos pelkästään satunnaiseen puhumiseen ja tekstailuun käyttää niin neljä-viis päivää vois akku kestää.

9. j0ker

Tykkäykset:
    0
    Nokia 6500c vs. E65

Itse vaihdoin 6500c:n ykköspuhelimeksi e65:n jouduttua huoltoon kahdesti kuukauden sisällä. Ensin e65:n kuuloke/kaiutin hajosi ja pari päivää huollosta paluun jälkeen näyttö hajosi. Toisella huoltoon lähetyskerralla hankin 6500c:n, enkä ole katunut päivääkään. Tuo e65 on edelleen multi-sim:n päässä tarpeen tullessa.

Syitä miksi en ole katunut:
    + kokonsa puolesta ehkä paras 8310/6510:n jälkeen, jotka aikonaan oli parasta
    + pystyn käyttämään työpaikan sähköposti&kalenteripalveluita etänä aivan samalla tavalla
    + pystyn käyttämään henk.koht. sähköpostia aivan samalla tavalla
    + puhelimen dataominaisuudet (nopeus&verkot) riittävät minun käyttööni oikein hyvin, WLAN:n ominaisuutta en ole kaivannut (löytyy toki kakkosluurista, mutta harvoinpa tarvetta on)
    + ulkonäkö: tyylikkään näköinen, pieni ja eritoten ohut, herättää monen mielenkiinnon
    + käyttöliittymän&softan nopeus ihan eri luokkaa kuin viimeisimpien puhelinten: 9300i, n70, e60 ja e65

Toki olen joitakin kehityskohteita löytänyt:
    - takakannen muovi selkeä epäonnistuminen
    - muutaman kerran ihmetellyt värinän päälläoloa, vaikka profiilissa se ei ole päällä
    - ajoittain tuntuu, että joutuu hakemaan puhelimella oikean asennon ennenkuin toisessa päässä ääni kuuluu kunnolla
    - aluksi uusi laturi ärsytti paljonkin, mutta äkkiä oppinut elämään sen kanssa

Suosittelen kyllä kaikille, jotka ei huvin/työn takia tarvitse ylenpaljon erilaisia softia ja arvostavat pienikokoista, laadukasta sekä monipuolista puhelinta.

Akun kesto on itseasiassa yllättänyt. Puhun n. 2h päivässä, viestejä 10-15 ja akku kestää n.3-4 päivää. Datayhteyksien vaikutusta akunkestoon en niin tarkasti oo seurannut kun käyttö vaihtelee sen verran paljon.

10. nolifer

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4 32GB | Sonera
    Kiitos j0ker kommenteista :)

Vaikuttaa siltä että 6500c lähtee hankintaan heti kun tuon E65 saa laitettua eteenpäin.

11. K@rtsa Vieras

Uusi firmware

Uusi softa: V 04.84
    05-12-07 tiedä sitte onko ollut jo kaun saatavilla, latasin itse juuri

12. Logan

Logan

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Kiitoksia tiedosta, päivitin omani.

13. LeMuerte

LeMuerte

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Pelit 6500c

Mitenkäs oletteko kokeillu laittaa mitään pelejä tähän? Meikäläinen ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta saamaan mitään uutta peliä laitettua noiden peruspelien lisäksi. Esim. tilt.tv:n pelikaupassa ei voi edes valita tätä puhelinmallia.

Ei siinä että tämän nyt mikään kummoinen pelipuhelin pitäis ollakkaan, mutta jotain ajantappoa vois vähän laitella...

14. Gabriel

Tykkäykset:
    1
    Heps. Ajattelin tähän malliin vaihtaa oman N73:n ja tulin miettineeksi että muuten ominaisuuksiltaan vaikuttais olevan mulle helvetin hyvä puhelin mutta minkälainen systeemi tossa mallissa on kuulokkeiden liitäntä? Ei kai se oo samanlainen löystyvä ja erittäin huono systeemi mikä esim N70:ssä ja N73:ssa + monessa muussa on? Jos on niin siinä tapauksessa jää ostamatta kun kuitenkin haluais musaa kuunnella ja toi nykyinen systeemi on ihan s**tanasta..

15. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Ei tuossa puhelimessa ole muuta liitintä, kuin siinä puhelimen ylhäällä oleva micro-usb ja sen kautta hoituu kaikki. Eli lataaminen, kuulokkeen käyttö, datayhteydet jne..

http://europe.nokia.com/hs-82

16. Gabriel

Tykkäykset:
    1
    No kappas, kiitokset tiedosta. Ilmeisesti tuo on kuitenkin parempi kuin se vanha systeemi, ettei taskussa irtoa töissä heiluessa kuitenkaan yhtä helposti.... Taitaapa mennä luuri tilaukseen.

17. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Ei tuo kyllä kovin helposti irtoa. Pop-port liitin on kyllä aika fiasko mitä noissa vanhemmissa malleissa on. Mikä tahansa muu liitäntä on pitävyydeltään parempi.

18. Nereus

Tykkäykset:
    0
    Uusi firmware

V 06.61
    26-03-08 RM-265
    Muutoksista ei tietoa.

19. hessyy

Tykkäykset:
    0
    miksi mun puhelimessa ei näy nimi vaikka nimi ja numero muistissa? aina ei edes löydä osoitekirjasta nimeä etsi toiminolla. silti, ku selaan nimiä niin sieltä se etsimäni nimi löytyy, mut ei ole oikeassa paikassa.

20. SumuTorvi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 6500 classic|Elisa
    Nyt on muutaman päivän ollut 6500c käytössä ja olen kyllä tyytyväinen hankintaani.

Herätyskello kuitenkin säikäytti pahasti aamulla pärähtäessään soimaan... Soi aivan h**vetin kovaa. Mistäs tuota sais säädettyä, kun en meinaa mistään löytää.

EDIT: Just, herätysääntä siis ei ilmeisesti saa säädettyä?
    http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=636531&postcount=270

Jaa tämä viestiketju