1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6300 vai 6233?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Paeaebinisteri, 6/5/07.

1. Paeaebinisteri

Tykkäykset:
    0
    Nyt olen pitkähkön pohdinnan jälkeen rajannut seuraavan puhelimeni valinnan näihin kahteen. Valinta vain on vaikea. Molemmat puhelimet ovat about samanhintaisia mutta Nokia 6300:n ollessa uudempi sen hinta myös luultavasti laskee lähitulevaisuudessa(?). Myös softaongelmat ovat vielä tässä vaiheessa ilmeisesti luultavampia kuin 6233:ssa?

Tärkeimpiä ominaisuuksia puhelimessa tulisi olla valikoiden nopeus(viestien kirjoitus), puhelimen kestävyys ja akunkesto. 6300:ssa valikoiden nopeus ja akunkesto ei ilmeisesti ole paras mahdollinen. Ainakin tällaisen kuvan nettiarvosteluista olen saanut. 6233:ssa houkuttavat erityisesti parempi kamera ja stereokaiuttimet. Mp3-soittimella en tee mitään, iPod Nano kun jo löytyy. 3g-yhteyksiä en myöskään tarvitse. Onko tuon 6300:n kamera muuten kuinka merkittävästi huonompi kuin 6233:n? 6300:n parempi näyttö, pienuus ja tyylikkyys taas houkuttelisivat..

Vaikeaa, vaikeaa. Nyt tarvitsisin mielipiteitä. Sana on teidän.

2. kana-fin

kana-fin

Tykkäykset:
    8
    Vaikea sanoa, kun en ole kumpaakin testannut, kun 6233 on vain käytössä. Ainakin 6233:ssa on selvästi parempi videokuvaus ja näppäimet ovat todella hyvät. Itse olen sitä mieltä, että eipä noi näytöt varmaan niin mahdottomasta poikkea toisistaan.

Osta 6233, niin et ainakaan tule pettymään. :)

3. Miig^

Tykkäykset:
    0
    Itte sanoisin, että kannatta mennä johonkin puhelin myymälään tesailemaan molempia kapuloita. Ja valita sittä mikä puhelin on parempi omasta mielestä.

4. hiipivahalkopino

Tykkäykset:
    0
    6300 mallissa kuulemma (korjatkaa jos olen väärässä, tällaisen käsityksen sain kun luin 6300 ketjua) päivän kalenterimerkinnät näkyvät etusivulla; mites 6233 luurissa?

5. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Näkyy näkyy siinäkin.

6233 vs. 6300

Itse hankkisin näistä 6300:n perustuen täysin ulkoisiin seikkoihin. Tyylikkäämpi muotoilu, keveys ja ohuus houkuttelevat.

6. Carcrazy-j

Carcrazy-j

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    6300vs6233

Itse olen myös hankkimassa jompaakumpaa näistä kapuloista. 6233:n suurin etu on vga-videokuvaus, sillä kuvaan paljon. 6300:ssa ulkonäkö miellytti enemmän. Minulla oli aiemmin N70 enkä käyttänyt 3G:tä kertaakaan joten en sitä nytkään tarvitse.
    On kyllä vaikea valita...olivat kaupassa tismalleen saman hintaiset. 6300 olisi jotenkin mieluisampi mutta 6233:n kamera on käsittääkseni parempi. HJÄLPPIVÄ!

7. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3467
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    6300 oli huono "näpeissä" ja ylänamiskat eivät "lämmenneet" käytössä.

Jos 3G:tä tai videopuheluita kaipailee, valinta on selvä; 6233,
    muutoin valinta ollee aivan makuasia.

Käytännössä kameroilla noissa kapuloissa ei ollut mitään eroa.

8. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3467
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Jos vain suinkin voit ja saat mahdollisuuden, käy "räpläämässä" ihan fyysisesti noita molempia jossain putiikissa ennen ostopäätöstä.

9. Carcrazy-j

Carcrazy-j

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Videopuhelut

En tuolla 3G:llä mitään tee eikä kukaan halua puhuessa mun pärstää nähdä mutta käsittääkseni 6233:ssa ei edes ole videopuhelumahdollisuutta. Kakkoskameraa ei ole.

10. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3467
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Juu, niinhän tuo olikin.

11. Carcrazy-j

Carcrazy-j

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Hmmmm... 6233 on nyt vähän niskanpäällä noiden kuvausominaisuuksien ansiosta... saa nährä

12. gloid

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mate 7
    Minäkin olin näiden kahden vaiheilla. Piti tilata niin etten ole kumpaakaan kokeillut, joten 6300 tuli valittua ulkonäön perusteella :) Tosin en minä kyllä 3g:tä tarviakaan, kun ei se täällä edes toimi.

13. Hippa

Tykkäykset:
    0
    Tänään kokeilin molempia luureja ja 6300 vaikutti mielestäni valikoissa nopeammalta kuin 6233. Juuri tämän takia olen nyt kallistumassa 6300:n puoleen.

Onko kummassakaan 3,5 mm stereoliitäntää? Vai vaatiiko musiikin kuuntelu jotkin erikoiset kuulokkeet?

EDIT: Jaa, ei näköjään 3,5 mm liitäntää löydy. Kuinka hyvät on puhelimen mukana tulevat kuulokkeet? Voiko tai kannattaako teidän mielestä hankkia toiset kuulokkeet, mikäli haluaa nauttia musiikista?

14. Carcrazy-j

Carcrazy-j

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee

Ehdottomasti kannattaa hankkia. Mulla on tossa se:n walkman-kuulokkeet ja käytän niitä kaikissa laitteissa. On hyvät.

15. toksu

Tykkäykset:
    0
    Täysin tietämätön kaipaisi kokeneempien neuvoja.... Eli
    mistäs noita adaptereja löytyy? Paljonko sellainen maksaa? Pitääkö siihen laittaa joku nokia oma adapteri vai käykö joku perustarvikeosa?

Kiitos jo etukäteen neuvoista!

16. Carcrazy-j

Carcrazy-j

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee

Adaptereita löytyy valmistajien omina tarvikkeina (varmista vaik myyjältä että sopii puhelimeesi). Ostat siis adapterin, jossa on 3,5 mm liitäntä päässä jolloin saat lähes mitkä tahansa kuulokkeet tai vaikka kajarit kiinni kapulaasi. Hintaa en osaa arvioida mutta vaikuttaisi ryöstöltä jos pyytäisivät yli 20 e mokomasta johdonpätkästä.
    Monissa musiikkipuhelimissa on jo itsessään tuo kuulokeliitäntä ja kalliimmissa puhelimissa adapteri tulee usein mukana (kuulokejohto kaksiosainen, jolloin originaalit kuulokkeet voi nykästä pois).

Käy vaik Gigantista hakemassa.

En tiedä oliko tästä apua mutta toivotaan.

Jaa tämä viestiketju