1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

nokia 6260 näyttö valkeana

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Petpat, 2/7/06.

1. Petpat

Tykkäykset:
    0
    Niin siis puhelimesta menee näyttö valkeaksi kun käynnistää, äänet kuuluu mutta mitään ei tapahdu näytöllä. Taitaa olla jonkin sortin tyyppivika kun useampikin tällainen tapaus on ollut. Epäilen että vika on näytön ja piirilevyn yhdistävä taittuva kaksiosainen kaapeli. Nyt pitäisi jostain saada uusi kyseinen kaapeli.

Siis vika ei olekaan nyt kaapelissa vaan näytössä, tarjota saa!

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    See, voi olla paskana koko näyttö sillon. Ei siinä muuta. Kysy huollosta jos niillä ois sellanen heittää mitä tarvitset, edes rikkinäisestä, tai sitten tilaa 50e uusi näyttömoduli euron postikuluilla. Jos puhelimessa on takuuta, avaa se varoen ja katso, onko mitään fyysistä vikaa, jos ei ole, se menee takuuseen. Mut ei kannata paljon tunnustaa sitten että on aukassu. Nokia on mulkun firman maineessa.

http://www.polkumyynti.com/o/product_catalog.php?c=35&page=4

3. samumanu Vieras

Mulkun firman ja mulkun firman. Rupeisitko itse valmistaa elektronisia vehkeitä joille annat takuun ja niitä saa kuka tahansa avata missä tahansa ja takuu säilyy silti? Epäilen vahvasti..

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No ei mikään oikeasti särkyisi jos vaan kattoo, kertoo vain kuinka helposti takuukin evätään. Ajattelin vain sitä ettei turhaan vie huoltoon kun voi asua jossakin kauempana ja jos siinä onkin jotain fyysistä, ei sitä takuu korvaa kovin helpolla kädenväännöllä. Nokian takuun tapana on asiakkaita kiristää...

5. samumanu Vieras

Ei sitä voi ruveta erittelemään kuka saa kattoo kuka ei ja kyl olen todella paljon itse avatessa rikottuja puhelimia nähny ni on toi käytäntö aivan oikea. Rähmäkäpäliä riittää kyllä..

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tietty itse oman harkintansa mukaan jokainen puhelimensa avaa, ei siinä mitään. Mutta toin nuo faktat vaan esille miten homma etenee jos kysellään. Jos itse asuisin huollosta 40km päässä, ei paljon hotsittaisi tässä kuumuudessakaan lähteä viemään. Turha reissukin voi olla. Nokia kun mussuttaa jo postikulujen ja kilometrien maksamisesta mikä on monille käytäntö. Ja eikös käytäntö olekin se, että kukaan muu, edes ammatti-ihminen ei saa sähkökonehuollossa vaihtaa näyttöä, ellei siinä ole Nokian takuu huoltoa, ilman että takuu menee. Itse hommattu näyttö tulee hinnaltaan edullisemmaksi ja jos 5min vaihdossa menee, mun mielestä Nokian takuuhuollot ylihinnottelee jo tarvikkeensa plus, että siitä pitäisi maksaa työstä vielä erikseen. Liki kolminkertasesti millä selviäisi muualla. Ja vain siksi että takuu säilyisi. Aikanaan kyselin piruuttani 6100 näyttöä huollosta, paljonko maksaa, 110e!!! Nooo, tilaus netistä 29e plus kulut ei siinä mitään, että Nokia saa haistaa pitkät paskat hinnoilleen.

Sen ymmärrän, että verot, joo ja vuokrat ym... maksaa, mutten sitä että takuulla kiristetään asiakkaita. Takuun säilymisenkin ehtona on että näyttö ostetaan heidän huollon kautta, jos sellanen rikotaan. Ja hinta on jumalaton lähes aina. Työt on sitten eriasia.

Mä olen vuosiakaudet vaihdellu näyttöjä ja räplänny toimimaan puhelimia joita huollot ei saa herätettyä henkiin ihan harrastuksenkin vuoksi. Asiakkaita monesti turhaan opastetaan ostamaan uusia puhelimia. Monesti ohimennen on pitäny puuttua ja ojentaa huollossa asioivien oikeuksista kun on samalla hoitanut omiakin asioita. Kyllä nämä tiedetään, huollot ja heidän menetelmät. Jos samat asiat ei uppoa yhteen henkilöön, sitä kokeillaan systemaattisesti toiseen.

7. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Täysin samaa mieltä, kyllä tollasen luurin saa suht helposti rikki kun sen avaa väärin.

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jutun aloittaja kirjoitti sellasia mitä varmasti osaa... luulisin näin, mutta se availu on jokasen harkinnassa, itse pitää tietää mitä tekee, ei meistä täälä kenenkään. Jos olisi kysytty, miten aukassaan tai viestistä kävisi ilmi kokemattomuus jotenkin, olen aina pyrkinyt neuvomaan niin ettei riko. Ja kertonut syyn miksi jotain ei kannata tehdä tai miksi mitäkin pitää tehdä. Kyseistä kaapelia ei saa helpolla välttämättä kokeiltavaksi asti edes.

9. samumanu Vieras

Ja sit neuvotaan JJ:tä sen verran et sitä kaapelia ei ole erikseen varaosana olemassa ja se voi olla aivan yhtä suurella todennäköisyydellä viallinen kuin itse näyttö, jopa näin useamminkin on. Osa on ihan mech sub assembly mut kai sitä voi runkoksikin myös nimittää, se sisältää lattakaapelin(plus muutakin osaa) joka menee piirilevyn ja näytön välillä. Sen vaihtaakseen tarvii jo hiukan kokemusta eikä äkkinäiseltä todellakaan onnistu, jo pienemmän näppiksen irrotus tuottaa monelle hankaluuksia. Tokihan kaiken saa irti mut saako enää ehjänä takaisin on asia erikseen ja tässä mallissa en suosittele, jos ei kokemusta ole eikä kunnollisia kuvia, lähteä ees yrittää. Toki jos toinen vaihtoehto on heittää vesilintua niin silloin kyllä.

Kyl noista on tod paljo kokemusta ja mikäli JJ nimimerkissään paljastaa syntymävuotensa(Mitä ei kirjotuksian perusteella uskoisi) niin on tod epätodennäköistä et kokemuksellas allekirjoittaneelle pärjäät..

Ja edelleenkin olen 100% sitä mieltä että jos itse avaat elektronisia vehkeitä kotonasi esimerkiksi niin takuu saakin raueta, siihen ei voida ruveta et toiset saa toiset ei. Eri asia on sitten liikkeet joilla siihen on ammattitaitoa ja välineitä, eli hyväksyn jopa jonkin verran ei virallisia huoltoliikkeitä mut tieto taitoa pitää olla.

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tiedän... kaikkea ei saa erikseen jos ei irrottele ja osaa... Se joka semmoisia edelleen kyselee, niin varmaan osaakin jotain, siksi ei tartte varmaan mun alkaa mitään typeriä kyselemään. Neuvoin hommaamaan mm. uuden näyttömodulin, ei varmaan tuottane vaikeuksia lukea semmoista.

Pienimpien komponentien irrotus kolvin kanssa ja takaisin laitto onnistuu ainakin minulta helposti niinkuin monen muunkin asian... ei kaikki ole seppiä syntyessään ja näkökyky -6.5 luokkaa jolloin pärjää ilman radiomikroskooppiakin ;)

Ja mitä tulee tuohon ikä herjaan, ei liity korjaamisiin millään tavalla. Ihmettelen edelleen sellaista kritiikkiä mikä ei johda mihinkään suuntaan asioissa. Päteä osaat ikäsi puolesta ainakin. Suosittelen AV puolta avautumiseen.

11. samumanu Vieras

No vimonen tähän juttuu liittyvä mutta edeelleenkään ei toi itse laitteiden avaaminen ja takuun säilyminen käy yhteen. Se ei vaan ole/voi olla järkevää politiikkaa, voit lähteä kokeilemaan(mikä hankalaa toki) bisnestä tolla mallilla ihan mielellään mutta sillä ei pitkälle pötkitä. Se täs mua lähinnä hiertää..

Kolvihan pysyy monella kädessä mut sit kun pitäisi ymmärtää missä se vika on/mistä johtuu ja mahdollisimman helpolla/halvalla selvitä onkin eri asia.

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No eihän se varmaan käy... meillä on näkemysero asioista. Hyväksyn, että voit olla erimieltä asiasta ja siitä.

Olisin ennemmin huolissaan näistä kiinalaista jotka väärentää kokoajan kiihtyvällä vauhdilla kokonaisia puhelimia.

13. Petpat

Tykkäykset:
    0
    Juu, kiitoksia. Räpläilen itsekkin puhelimia toimimaan mutta tuo 6260n näyttöpuoli on paha avata ilman siihen soveltuvaa hommelia (ei ruuveja vaan nipsuttimet joita avatessa kuori kärsii) Joten tarttisin siis uuden näytön ja näytön etukuoren.

14. jopse

Tykkäykset:
    0
    Moro, mulla on saman tyyppistä vikaa tossa omassa 6260. Eli jos puhelimen buuttaa, niin näytöstä häviää iso osa väreistä, eli tulee melkein mustavalkoinen. Värit näyttöön saa takaisin vasta kun remppaa tyyliin: akku pois, virrat päälle, akku pois, virrat päälle, niin kauan, ennenkuin värit näkyvät. Ongelma häiritsee jonkunverran, mutta olen jo uutta puhelinta ostamassa, ja ajattelin myydä tämän, niin olisi mukava jos puhelin olisi kunnossa :)

Edit: Luulisin, että puhelimessa olisi jonkinlainen kosketushäiriö, mutta vinkkejä saa antaa. Korjausta kävin liikkeessä kysymässä, niin sanoivat hinnaksi suolaiset 100euroa.

Jaa tämä viestiketju