1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6233 muistiongelma

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja orpheus, 28/8/07.

1. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N73, 6151, 6100. Yhteydet tarjoaa Sonera. Pöytälaatikossa Tele Finland ja Saunalahti
    Mulla tuli vikaa Nokia 6233 puhelimeen ilmentyen seuraavasti: Se väitti jatkuvasti että muisti on täynnä. Ei voinut edes vastaanottaa tekstareita.
    Poistin muistista kaiken mahdollisen. Ja aina uudestaan se väitti että muistia ei ole. Varmasti oli esim. lähetetyt viestit 0 kpl, ja poistin vakiosovelluksiakin.
    Silti aina vaan oli muka muisti täynnä eikä mitään voinu tehdä.
    Vein puhelimen takuukorjaukseen. Eivät saaneet sitä kuntoon edes Nokian huollossa. Se piti "lähettää tehtaalle".

Sittemmin sain puhelimen takaisin. Siellä huoltofirman tiskillä kysyin että mikä siinä oli. Kaveri sanoi että päivitetty ja testattu ja jotain. Lisäksi hän sanoi että muistikortti on viallinen. Minulla oli tosiaan puhelimessa Kingston merkkinen 512Mb MicroFlash muistikortti. Kun meinasin laittaa sen takaisin puhelimeen siinä tiskillä, niin kaveri sanoi että "ei varmaan kannata". En sitten uskaltanut laittaa sitä takaisin puhelimeen.

Nyt käytän sitä alkuperäistä Nokian 64mb korttia, jossa ei kieltämättä ole liikaa tilaa. KYSYMYS: Voiko se olla tosiaan olla että se kortti on ihan oikeasti sekoittanut puhelimen niin että puhelimen muisti oli sekaisin, vai onko Nokian huolto vaan närkästynyt siitä että olen ostunut muun kuin Nokia-merkkisen muistikortin? Eli osaako joku viisas sanoa uskaltaako sen kortin laittaa siihen puhelimeen vai ei?

2. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Ja sitä kingstonin korttia ei voi laittaa takuuseen koska? En kyllä itse laittaisi jos huolto sanoo että ois sekasin menny muistikortista. Tietysti sitä vois testata jossain muistikortinlukijassa et toimiiks se kortti kunnolla.

3. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Täällä vähän samaa vikaa. Sain kuitenkin raivatuksi sen verran tilaa poistamalla myös muutakin kuin viestejä, että nyt on muisti riittänyt. Mielestäni viestit eivät kuitenkaan rasita muistikorttia vaan puhelimen muistia. Liekö nuo versiopäivitykset tehneet tuon, koska aiemmissa versioissa ei vielä ongelmia ollut? Ja muistikortti on alkuperäinen joka puhelimessa oli ostaessakin.

4. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N73, 6151, 6100. Yhteydet tarjoaa Sonera. Pöytälaatikossa Tele Finland ja Saunalahti

Joo, niin minäkin raivasin tilaa. Kerta toisensa jälkeen. Lopulta ei ollut enää mitää raivattavaa. Viedessäni puhelimen huoltoon käytössä olevaa muistia oli jotain 700kB ja vapaana nolla. Nyt sitä on taas yhteensä yli 6 MB eli johonkin sitä vähitellen "katosi".

Nyt kun muistelen tässä taaksepäin, niin taitaa olla niin että ongelmat alkoivat minullakin sen jälkeen kun tein netin kautta puhelimeen softapäivityksen. Toivottavasti siellä huollossa on nyt laitettu joku vielä uudempi versio, ettei ongelma ala uusiutumaan. Miten saa näkyviin mikä softaversio puhelimessa on?

Niin ongelmani oli nimenomaan se että PUHELIMEN muisti oli lopussa. Siksi ihmettelenkin että miksi se muistikortti ylipäätänsä liittyy tähän kysymykseen, ja tästä ihmetyksestä lähti se epäily että onko siinä kortissa lainkaan vikaa. Ehkä ne vaan olivat Nokialla käärmeissään siitä että joku on mennyt laittamaan heidän puhelimeensa halpakopiokortin.

5. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Juu, kyllä voin laittaa kingstonin kortin takuuseen. En vain jaksa viedä sitä turhaan huoltoon, jos se onkin ehjä. Pointti oli se että jos Nokian huolto "kettuili" minulle siitä kortista koska se ei ollut Nokian valmistama kortti. Lähinnä siis se ihmetyttää että muistikorttiko on rikki jos puhelimen muisti on täynnä? Voi kai sekin olla mahdollista mutta epäilyttää.

6. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Näppäile *#0000#
    Minulla nämä oireet tulivat kun päivitin viimeiseen V 05.43.

7. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mulla on näköjään sama versio, eli se on uusin.

8. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Tällä hetkellä puhelimessa vapaata muistia 18,0 kt, mikä ei ole kovin paljon. Muistikortilla vapaana 50,3 Mt, joten sinne mahtuisi kyllä yhtä ja toista.

EDIT: asensin ohjelmistopäivityksen äsken uudestaan, se ei tuonut muutoksia muistikapasiteettiin mihinkään suuntaan.

9. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Jos jaksat, niin katsoppas asetukset -> puhelin -> muistin tila -> puhelin
    ...paljonko on yhteensä käytössä olevaa muistia.
    Jos vapaa muisti ja kaikki käytetty puhelimen muisti on yhteensä noin 6,2 Mt niin kaikki OK.

Jos yhteenlasku kuitenkin antaa pienemmän tuloksen, niin siitä se sitten pienenee entisestään ja lopulta olet Nokian takuuhuolton asiakas. Tervetuloa kerhoon.

10. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    No sieltähän ei löytynyt kuin 940 kt yhteensä.

11. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Ikävä kyllä kuulostaa tutulta. Mulla oli suunnilleen saman verran kun vein puhelimen huoltoon.

Alunperinhän minä aloin kirjoittelemaan tätä ketjua siksi, että huoltofirman dude tulkitsi Nokian tehtaalta tulleen lapun siten, että he väittivät Kingstonin muistikortin aiheuttaneen puhelimen sekoamisen. En oikein usko sitä, mutta lukeeko tätä ketjua joku insinööri joka voi argumentoida puolesta tai vastaan. Ihmetyttää vaan ihan näin maallikkopohjalta se, että en ole saanut esim. yhtään tietokonetta sekaisin kytkemällä viallisen muistitikun tai laittamalla sisään viallisen cd:n. Eli siinä mielessä se kuulostaa höpö-höpö-puheelta, vai ovatko nämä Nokian puhelimet ihan oikeasti niin herkkiä tälläiselle asialle? Konmmentoikaa nyt joku viisas!

12. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Nokian kansainväliseltä keskustelupalstalta löytyi topic jos lontoo taipuu...

Näkyy olevan sama juttu aika monella.

13. kana-fin

kana-fin

Tykkäykset:
    8
    Itse päivitin luurin uusimpaan versioon, mutta eipä ainakaan mulla mitään ongelmia tuon suhteen ole. Korttina Kingstonen gigainen.

Oliko tämä sitten relevanttia, päätelkää itse. :D

14. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Tarkistin samaan aikaan ostetun vaimon 6233:n muistitilanteen ja siellä on puhelimen muistia vapaana 4,5 Mt ja muistikortillakin 50,2 Mt. Erona on, että sitä ei ole ohjelman puolesta päivitetty lainkaan eikä sitä ole myöskään käytetty kuin puhumiseen ja pienessä määrin tekstiviesteihin. Oma känny oli kesäkuukausina myös messenger-käytössä ja tulipa sillä selailtua Surf-Port-palvelun kautta eri sivustoja pienehkön data-paketin puitteissa. Tuolla Nokian sivustoilla viitattiin juuri tuohon wap-käyttöön yhtenä syypäänä.

15. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Kiitos tästä! Hyvä tietää.

16. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Mullakin oli pari viikkoa messenger käytössä. Käytin sen ilmaisen kokeilun, mutten nuukana miehenä jatkanut sen jälkeen. Muutaman kertaa olen wappaillut. Jos se näistä on kiinni, tai siitä että oli Kingstonen muistikortti, niin ei voi sanoa muuta kuin että kyl maar on teknologia nimpal hianoa!! Täytyy varmaan vaihtaa nokia 1100 tai joku muu varmatoiminen, että saa tarvittavat palvelut kuten tekstiviestit kulkemaan.

17. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Kokeilin wappailla yhden kerran ja siirsin pari tiedostoa wapista muistikortille. Ja taas heti väheni PUHELIMEN muistin kokonaismäärästä 0,2M.
    On se ihme homma, ei ihan hallinnassa tilanne. Ei vissiin voi tehdä muuta kun soitella ja tekstailla tai muuten se menee taas juntturaan. Koskeekohan tämä ongelma vain joitakin Nokia 6233? Tuskin kaikkia kun ei kovin moni ole tähän ainakaan täällä kommnetoinut? Ihme homma.

18. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Oma 6233 lähti sitten takuuhuoltoon. Katsotaan mitä saavat aikaiseksi. Kahta viikkoa ennustivat.

19. orpheus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:

Mulla meni kaikenkaikkiaan vain noin puolitoista viikkoa siinä huollossa.
    Kerro sitten mitä ne sinulle sitten sanovat; se olisi ihan jänna kuulla. Sun kohdalla ne tuskin ainakaan voi syyttää vääränmerkkistä muistikorttia, jos et sellaista jättänyt puhelimeen.

20. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Nyt on puhelin haettu Midaren huollosta. Kommentti oli vaan, että ohjelma päivitetty ja testattu. Sama 5.43 versio näkyy olevan kuin NSU:lla itse päivitettynäkin, mutta puhelimessa nyt vapaata muistia 5,1Mt. Pitänee viedä vaimon känny myös ohjelmapäivitykseen vielä takuuajan puitteissa.

Jaa tämä viestiketju