Nokia 6230:n käyttökokemukset

Tila
Ei auki vastauksille.

MoonMan

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
23
Meillä on liikkeessä 2kpl ensimmäisessä erässä saapuineita luureja joissa ei ole kumpaakaan "iso bugia": puhelin _ei_ buuttaa kun muuttaa GPRS-asetuksia, ja toimii soittajaryhmät ilman alkup.asetusten palautusta. Muissa yksilöissä mitä hyllyssä on, ilmenee nuo ongelmat. Kummallista, koska softaversio on täysin sama...??!

Xaeron

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
iPhone 4S
MoonMan sanoi:
Meillä on liikkeessä 2kpl ensimmäisessä erässä saapuineita luureja joissa ei ole kumpaakaan "iso bugia": puhelin _ei_ buuttaa kun muuttaa GPRS-asetuksia, ja toimii soittajaryhmät ilman alkup.asetusten palautusta. Muissa yksilöissä mitä hyllyssä on, ilmenee nuo ongelmat. Kummallista, koska softaversio on täysin sama...??!
Kyllä mullakin toimi molemmissa (IDEsanista ja puhelinkioskista) 6230:ssa soittajaryhmät ilman tehdasasetusten resetointia, eikä ole noissa asetusjutuissakaan ollut mitään vikaa. Tosin molemmat puhelimet olivat todnäk ekasta erästä... No, joka tapauksessa mulla käynyt vissiin mäihä ;)

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
halcyon sanoi:
Onko muilla samaa ongelmaa: lyön HF-setin kiinni (siis pakkauksen mukana tullut Nokian oma) ja puhelin sanoo:

"Puhelin ei tue tätä lisälaitetta" (engl. "Enhancement not supported").

Olisikohan kyseessä jokin asetus vai pitääköhän mennä vaihtamaan HF/kapula?
HF on rikki. Mulla oli ihan sama vika, toinen identtinen HF kyllä toimi, mutta pakkauksessa ollut ei. Lähti vaihtoon, odottelen uutta.

Onko kukaan muuten kokeillut puhelinta autosarjassa? Itse odottelen vielä sen asennusta, mutta ainakin pelkän autotelineen (MBC-15S) ja laturin kanssa puhelin käyttäytyy typerästi; se virransäästökello tulee siihen ruudulle tietyn ajan kuluttua, vaikka valot on määritelty palamaan jatkuvasti eikä virransäästöön ole tietenkään mitään syytä! Ei kai se käyttäydy noin idioottimaisesti kiinteän autosarjankin (CARK-126) kanssa?

John Cooper

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
halcyon sanoi:
Yksi pieni lisäys ei tekisi pahaa: kalenteriin itse valittava hälytysääni. Nyt soiva ääni on aivan liian lyhyt, vaimea ja sen volyymiä ei voi erikseen säätää (profiiliin sidottu).
Jep. Tähän toivotaan täältäkin korjausta seuraavaksi ilmestyvään softaversioon. Kalenterin hälytykset ovat kuitenkin ainakin minulle tärkeitä muistutuksia (vrt. herätys), joten oman paremmin huomattavan äänen vaihtaminen olisi suotavaa.

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8827
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
jkarhu sanoi:
Uus softa tuli ja on 3.15.
Soitin paikalliset etelän huollot läpi, missään ei ollut moista.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
tonttu sanoi:
jkarhu sanoi:
Softan ilmeisesti saa vain imuroimalla kunhan se on julkaistu, mutta ainakin paikallisessa liikkeessä kertoivat ettei päivitys onnistu ennenkuin ovat saaneet jigin kyseiseen luuriin.

edit: Puhelimessa sain sellaisen käsityksen että imuroimalla ottavat softat, koska odottaessa myyjä alkoi tarkistaa onko jo uudempaa saatavana.

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8827
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Samppa D sanoi:
tonttu sanoi:
jkarhu sanoi:
Softan ilmeisesti saa vain imuroimalla kunhan se on julkaistu, mutta ainakin paikallisessa liikkeessä kertoivat ettei päivitys onnistu ennenkuin ovat saaneet jigin kyseiseen luuriin.
Mikä liike? niin minä vien jigin niille.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
tonttu sanoi:
Samppa D sanoi:
tonttu sanoi:
jkarhu sanoi:
Mikä liike? niin minä vien jigin niille.
Helsingin Itäkeskuksen PDA Oy. Kannattaa kyllä varmistaa ettei ollut vain "myyntipuheita". Kerro sitten jos onnistui niin kiikutan omanikin sinne.

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8827
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Samppa D sanoi:
Helsingin Itäkeskuksen PDA Oy. Kannattaa kyllä varmistaa ettei ollut vain "myyntipuheita". Kerro sitten jos onnistui niin kiikutan omanikin sinne.
No niin, luuppikin on myös PDA:lla, mutta softa versio on edelleen samainen puhelimen asennusversio.

Huollot päivittävät vain uudestaan tuon tehdasversion, eivät siis mitään uutta.

Nokia on siis osannut paikantaa valmistus-/jakelusarjat, joissa tuo ohjelmiston päivitys on tehtaalla keskeytynyt, koska Nokia on 'osannut' pyytää jälleenmyyjiltä tiettyjä eriä takaisin päivitettäviksi.

Deeku

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
11
wilsson77 sanoi:
Ikävä jankuttaa näinkin vähäpätöisestä ongelmasta mutta kertokaa nyt joku miten saan itse ottamiani kuvia puhelimesta tietokoneelle, kaapeli ja PC suite 6 löytyy asennettuina. Esim. kalenterin ja osoitteiston siirto kyllä onnistuu mutta Suitesta/puhelimesta en löydä sellaista kohtaa missä kuvien siirto onnistuu koneelle päin....

=(

Varmuuskopioinnilla siirtyy ilmeisesti koko sisältö mutta sitä ei pääse koneella tarkastelemaan.
No kun BT-yhteys on luurissa ja PC:llä aktivoitu, klikkaa Nokia Phone Browseria. Siellä pitiäisi olla "Nokia 6230", jonka kuvakkeena on kännykän kuva (nimi voi olla eri, mikäli olet nimennyt puhelimesi eriksi). Sitä klikkaamalla pääset Galleriaan ja sitä kautta kaikkiin paikkoihin missä tiedostoja puhelimella majailee.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
tonttu sanoi:
jkarhu sanoi:
Meillä on ollut jigi jo 2 viikkoa ja se tulee yhdessä päivässä jos sen tilaa mut maksaa aika hyvin kieltämättä ja kaikki ei panosta siihen.

Softa on kaikkien huoltojen saatavilla ja meillä kesti lataus/asennus alle 20min joten ei oo muustakuin halusta tahi kerkeemisestä kiinni.

hendhe

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
67   0   0
Reaktiopisteet
2
Puhelinmalli
Sonera
Marko Konttinen sanoi:
Onko kukaan muuten kokeillut puhelinta autosarjassa? Itse odottelen vielä sen asennusta, mutta ainakin pelkän autotelineen (MBC-15S) ja laturin kanssa puhelin käyttäytyy typerästi; se virransäästökello tulee siihen ruudulle tietyn ajan kuluttua, vaikka valot on määritelty palamaan jatkuvasti eikä virransäästöön ole tietenkään mitään syytä! Ei kai se käyttäydy noin idioottimaisesti kiinteän autosarjankin (CARK-126) kanssa?
mulla tuo on autosarjassa ja samalla tavalla "tyhmästi" käyttäytyy.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Terve kaikille,

Kysymys kuuluu että onko muilla käyttäjillä semmoinen ominaisuus puhelimessa että tämä "navi" näppäin on hemmetin jäykkä painaa alas päin? Kaikkiin muihin suuntiin se "naksuu" mukavasti/kevyesti, mutta alas päin painettaessa on hemmetin jäykkä ja ei niin herkkä.

ps:tästä on varmaan on ollut jo puhetta mutta parikymmentä sivua selasin ja ei ainakaan silmään osunut.

Kiitosta :)

Deeku

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
11
Sanokaapa kauanko teillä akun lataaminen keskimäärin kestää, ennenkuin puhelin ilmoittaa "akku täynnä". Itselläni se kesti parilla ekalla latauskerralla 1.5-2h, mutta nyt keskeneräinen lataus on kestänyt jo 4h, eikä vieläkää ole palkit täynnä? Pitäisikö lataus lopettaa, missä vika?

Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
0
JarmoV sanoi:
semmoinen ominaisuus puhelimessa että tämä "navi" näppäin on hemmetin jäykkä painaa alas päin? Kaikkiin muihin suuntiin se "naksuu" mukavasti/kevyesti, mutta alas päin painettaessa on hemmetin jäykkä ja ei niin herkkä.

Kiitosta :)
No min oon lukenu koko p******n sen parin (?) viikon aikana mitä tekstiä on tullu eikä mieleeni muistu että juuri tuosta olis kukaan maininnu. Jollakin ei toiminut kunnolla oikea suunta, mutta navi-napin toimintaan on yleensä oltu tyytyväisiä (?).
Nootta tuota kauppaan marisemaan ja vehje huoltoon jollei kauppias saa koppuloitua kuntoon.
Niin tai sitten avaa kuoret itse ja katsoo josko olis vaan näppismatto jotenkin viturallaan.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
tonttu sanoi:
jkarhu sanoi:
nerdie sanoi:
mistä ton päivityksen saa?
Huollosta joka on ajan tasalla.
No eipä akselilla Helsinki +/- 60km ainakaan mistään!
Eilen juttelin Mäkitorpantien Päämiehessä, ja heillä uusi softa olisi kuulemma jakelussa keskustan (city) liikkeessä tällä viikolla ja ensi viikolla tuolla oulunkylässä.

Lisäkysymyksenä, että saako tuossa vehjeessä mitenkään kelloa näkyviin muuten kuin näytönsäästäjässä, eli siihen perusnäkymään?

++kimbrok

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8827
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
kimbrok sanoi:
Lisäkysymyksenä, että saako tuossa vehjeessä mitenkään kelloa näkyviin muuten kuin näytönsäästäjässä, eli siihen perusnäkymään?

++kimbrok
Laita kello-näkymä päälle, 4-4-1-1?

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Deeku sanoi:
wilsson77 sanoi:
Ikävä jankuttaa näinkin vähäpätöisestä ongelmasta mutta kertokaa nyt joku miten saan itse ottamiani kuvia puhelimesta tietokoneelle, kaapeli ja PC suite 6 löytyy asennettuina. Esim. kalenterin ja osoitteiston siirto kyllä onnistuu mutta Suitesta/puhelimesta en löydä sellaista kohtaa missä kuvien siirto onnistuu koneelle päin....

=(

Varmuuskopioinnilla siirtyy ilmeisesti koko sisältö mutta sitä ei pääse koneella tarkastelemaan.
No kun BT-yhteys on luurissa ja PC:llä aktivoitu, klikkaa Nokia Phone Browseria. Siellä pitiäisi olla "Nokia 6230", jonka kuvakkeena on kännykän kuva (nimi voi olla eri, mikäli olet nimennyt puhelimesi eriksi). Sitä klikkaamalla pääset Galleriaan ja sitä kautta kaikkiin paikkoihin missä tiedostoja puhelimella majailee.
Käytössäni on datakaapeli DKU2, joka on toiminut ihan hyvin mutta kun menen Nokia Phone Browseriin ja klikkaan "Nokia 6230" niin sen alta löytyy kyllä "galleria" ja "yhteystiedot". Yhteystiedot avautuu mutta Galleriasta saan ilmoituksen "Toimintoa ei voinut suorittaa loppuun"!

Onko vika puhelimessa vai Pc suitessa, olen kyllä kokeillut sekä 5.8 että 6.0...

Tila
Ei auki vastauksille.
Top Bottom