1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6230:n käyttökokemukset osa 2

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja veppis, 20/5/04.

1. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jatketaan keskustelua.

2. maekioe

Tykkäykset:
    0
    Kysmys liittyen 6230:aan ja Conceptronicin Bluetooth-dongleen.

Lyhyesti ja ytimekkäästi, miten ne saa toimimaan yhteen?

Olen kyllä onnistunut jo saamaan yhteyden ja siirtämään tavaraa suuntaan jos toiseen mutta koskaan en ole vielä onnistunut samalla asennuksella saamaan yhteyttä puhelimen ja koneen välille uudestaan.

Siis ensin vaikka siirrän kuvat puhelimesta koneelle ja sen jälkeen lähden käymään jossain puhelimen kanssa ja kun tulen takaisin vaikka puolen tunnin päästä, kone heittää naamalle virheilmoituksen "Explorerin sisäinen virhe. Yhteyttä ei voi muodostaa" (sinne päin). Miksi se tekee noin? Kun asentaa donglen uudestaan, homma toimii taas sen ensimmäisen kerran. Ei tuollaista "poista sovellus, asenna sovellus" -ruljanssia enää jaksa, jo peräti viiden kerran jälkeen.

Tack.

3. Rasbelin

Rasbelin

Tykkäykset:
    20
    Minulla on nyt keskiviikosta asti ollut omassa käytössä Nokia 6230 - väriltään tuo pearl white. Eli on jo tullut vähän kokemusta laitteen eri toiminnoista.

Ensinnäkin voisi listat plussia...

+ Hyvä näppäimistö. Parempi kuin mitä Sähkötason myymälässä kokeillessani (tämä tosin ostettu Puhelinkioskista).
    + Laadukas näyttö. Katsekulma ehkä hieman suppea, jos nyt jotain pilkkua täytyy viilata.
    + Puhelimen oma kaiutin yllättävän hyvä.
    + Toiminnot minulle sopivan monipuolisia (musiikkisoitin, radio, GPRS, SMS, WAP, MMS, laajat yhteystiedot kontakteille).
    + WAP-selailu toimii ainakin minulla mallikkaasti. Sivut lataantuivat nopeammin kuin T65:llä.
    + Mukana tullut Nokia 6230-oheisromppu sisälsi pari kivaa bonusta.
    + Stereo-HF yllätti minut positiivisesti, vaikka olin jo ostanut sellaisen valmiiksi. En muistanut tsekata tuleeko mukana.
    + Puhelimen radiossa yllättävän paljon toimintoja ja se myös toimii hyvin.

Ja sitten vähän miikkoja..

- Takakuori ajoittain hieman liian tiukasti kiinni. Tosin kyllä sen auki on aina saanut, kunhan oikean tekniikan oppii.
    - Nokia-logiikka ei ole vielä täysin avautunut minulle.
    - Kaipaan nopeammin löydettävää Bluetoothin kytkentätoimintoa.
    - Joidenkin omien kuvien poisto puhelimen muistista bugittanut ilman mitään näkyvää syytä.
    - Turhaa kikkailua tuon kontaktin kuvan kanssa. Onneksi Marko Konttisen hyvillä ohjeilla sain vihdoinkin tyttiksen kuvasta siihen sopivan. :)

Ko. puhelinta on tullut testattua Tele2- ja Radiolinja/Elisa/Kolumbus-SIM-korteilla, eikä mitään ongelmia ole ollut. On toiminut hyvin 3Com:in Bluetooth-sovittimen kanssa minulla. Vielä täytyy saada Nokia PC Suite tunnistmaan sen sarjaportti, jotta saan sitä käytettyä ko. softan kautta. Nyt olen joutunut lähettämään tiedostot 3Com Bluetooth Connection Managerin kautta.

Summa summarum

Ollakseen minun ensimmäinen Noksu, on kyseessä ollut erittäin positiivinen yllätys. Puhelin on toiminut kuten olen odottanut, enkä ole oikeastaan kovin tyytymätön mihinkään siinä. Ainoastaan pientä purnausta joistakin pikkujutuista. Suosittelen jos puhelimelta kaipaa monipuolisia toimintoja ja vielä mukavaa käyttötuntumaa.

Kirjoittelen vielä ehkä lisää, kunhan lisää kokemusta tuosta tulee. :) Ja mielelläni vastaan kysymyksiin, jos vain pystyn.

P.S. Kiitos ohjeista, Marko!

4. Rasbelin

Rasbelin

Tykkäykset:
    20
    Ah, unohtui ihan yksi pieni bugi.

Eräässä valikossa on suomeksi teksti Käytössä, vaikka siinä pitäisi olla englanniksi Enabled, koska kielenä englanti. :-D

5. UncleSam

Tykkäykset:
    0
    Hm,omasta mielestäni ainakin on parempi että takakuori on tiukka kuin lonksuva;) Ja ilman suurempaa voimankäyttöä tuo mulla ainakin irtoaa.

Bluetoothin saa päälle vasemman menunäppäimen siirry-valikosta(jollei bt-valikkoa näy siellä oletuksena, saa sen siirry->valinnat-> tee valinnat -valikosta sinne laitettua) . Voit myös käyttää oikopolkua painemalla näppäinyhdistelmän: menu-4-6-1-1-1 (päälle) ja menu-4-6-1-1-2 (pois päältä). Aika nopeesti bt:n saa noilla päälle ja pois :)

6. Rasbelin

Rasbelin

Tykkäykset:
    20
    Kiitos tuosta Sinihammas-vinkistä! :)

Juu, ja samaa mieltä tuosta takakuoresta. Ainakin pysyy paikoillaan jos puhelin vahingossa tipahtaa. Tosin tuon miikan lähinnä yritin keksimällä keksiä, jotta olisi ollut niitä huonojakin puolia esillä. ;) Hieman kuitenkin voisi olla löysempi. Tosin se nyt lähinnä pilkun viilausta.

Nyt pitäisi vielä hakea postista tänään 256 MB MMC-kortti, joten voin laittaa tietoa siitä ja kuinka hyvin se tuossa toimii, kunhan saan sitä käytettyä.

7. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Takakuori kyllä pystytään tekemään helposti irroitettavaksi ja silti sellaiseksi, ettei lonksu ja natise.
    6230:n tapauksessa kuori on kyllä tukevasti kiinni (liiankin), eikä lonksu eikä natise.

8. Slither

Tykkäykset:
    0
    Täällä pelaa ks. yhdistelmä ilman ongelmia. Ajurit ovat donglen cd:llä mukana tulleet (uusimmat) ja käyttis Winxp.

9. getta48

Tykkäykset:
    0
    Kahden päivän kokemusten jälkeen:

+ Hyvä näyttö
    + Tuntumaltaan hyvä näppäimmistö
    + Nopeasti vastaava järjestelmä, ei mieti liian pitkään yhtään mitään.

Mutta niihin miinuksiin sitten. En saa toimimaan PC-Suiten kanssa mitään, esim. kun PC-Suiten asennuksen jälkeen suuntaa System Trayhin (Win XP Pro / SP1 tai 2 RC-1 / Eng UK), valitsee siitä Sync-ikonista oikealla napilla "Connection settings" tms. Valitsee aukeavasta ikkunasta, että käytä Bluetoothia, ja lopuksi valkoiselle pohjalle ilmestyy Nokia 6230 eli Sync-ohjelmisto löytää tämän puhelimen, mutta silti mikään ei onnistu. Kaikki ohjelmat valittavat virheitä.

Saisi edes sen Browser tsydeemin pelaamaan, ei tarttisi siirtää infran kautta kaikkia kuvia yksitellen läppärille.

Toinen mielenkiintoinen seikka, kun koneessani oli XP:n SP2 RC-1 asennettuna, Nokian ohjelmisto löysi useampia toimintoja puhelimesta (Niitä Bluetoothin yli toimivia), mutta kun siirryin takaisin SP1:n pariin puhelimesta löytyikin enää Dial-Up toiminto??? Ei niitä Serial-Port tms.

En tiedä, tää toimii ihan hämärästi. Kaikkeen muuhun olen tyytyväinen, mutta tämä Sinihammas ei vain skulaan mun vehkeillä. Voi tosin olla, että koska koneeni on IBM ThinkPad T41 sisäänrakennetulla BT:llä, niin IBM:n omat ohjelmistot eivät toimi tämän Nokian kanssa, voisin periaatteessa kokeilla ulkoisella Donglella.

10. getta48

Tykkäykset:
    0
    Nokian PC-Suitesta on nähtävästi tullut paljon tätä puhelimen mukana saatua 5.8 versiota uudempi. Katsotaanpa tuoko 6.1 versio mukanaan mitään minua auttavaa.

11. MrP

Tykkäykset:
    0
    Selailin noita ketjuja mutta en löytänyt vastausta tähän kysymykseen. Kokeilin myös kooklettamista, mutta ei sekään valaissut asiaa. Eli onko tuossa 6230:ssä minkäänlaista moniajoa? Eli pystyykö esim. kuuntelemaan radiota samalla kun kirjoittaa vaikka tekstiviestiä?

12. jaakkoso

Tykkäykset:
    0
    moniajosta

Kyllä radiota onnistuu kuunteleen samalla kun viestiä kirjoittelee. Kameraa käytettäessä tosin radio sammuu, mut käynnistyy kuvauksen lopettamisen jälkeen uudestaan.

13. jaakkoso

Tykkäykset:
    0
    klappia

onko muilla takakuoressa klappia. Ómassani on ollut alusta lähtien, kun taas veljeni omassa takakuoressa ei ole klappia ollenkaan... On vaan todella halvan tuntuista, kun takakuori heiluu tollei.. voisiko sille tehä jotai? mitä?

14. exodus

Tykkäykset:
    0
    Onko tuohon olemassa softaa jolla kuvat voisi lähettää suoraan e-mailiin?
    Tuo pelkkä mms:n käyttömahdollisuus on hanurista...

15. rahka

Tykkäykset:
    0
    tuosta soittimesta meinasin kysellä... ei taida soittaa kun sieltä puhelimen omasta musiikki kansiosta noit abiisejä vai saako jotenkin soitettua biisejä tuolta muistikortilta meinaan vaan että tonne puhelimen muistiin ei niin paljoa ämpäreitä mahdu... ja kuika suurta mmc muistia toi tukee ettei tuu ostettua sellasta korttia joka ei sitten toimi...

16. FCB

Tykkäykset:
    0
    Tänään käytiin hakemassa mulle toi 6230!
    Laitoin sen lataukseen äsken, ja kysyisinkin: Kauanko pitää ladata?
    Myyjä sanoi että ainakin 10 tuntia...

Ei kai siitä mitään haittaa ole jos lataa ~15 tuntia?

17. rakentaja

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    xperia x10
    Tottakai muistikortilta saa musaa soitettuu. Itelläni on 128 mb muistikortti, mutta eikös 256 oo toiminu kans iha hyvin, isommista en sitte tiiä.

Meitsiki sai vihdoin luurin toimimaan moitteettomasti ku oli se bugi, ettei pysty yhteysasetuksii fiksaa... kesti 45min ku päivittivät ja nyt pelittää, jee!

18. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Myyjä oli huono. Muutaman tunnin latinki riittää ihan hyvin noissa uudemmissa akuissa alkulataukseksi.

19. rahka

Tykkäykset:
    0
    jooh lueskelin tuolta osa 1:sestä tosta musa jutusta ja seltä selvis että niitten ppitää oolla niiiten biisien sielä muistikortin "juuressa" mutta jos joku vaikka viittis pistellä sellasia merkkejä muistikorteista etttä ois pelaava 256 vai onko niillä ollu eroja?

tänään luurin sain -pealr white- aivan unelma puhelin... vaikka kirpeä hinta olikin :)

20. FCB

Tykkäykset:
    0
    Onko siitä haittaa, jos lataa 10 tuntia?=

Jaa tämä viestiketju