1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6230 näytön vaihto?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja sami-k, 14/9/05.

1. sami-k

Tykkäykset:
    0
    Pitäisi 6230 vaihtaa näyttö vanhan hajottua. Eli onnistuuko näytön vaihto kotikonstein vai pitääkö vaihdattaa liikkeessä? Eli avain löytyy ja tietoa muutenkin,mutta kolvaushommat/liittämiset jättäisin muille. jos jollain olisi tietoa moisesta operaatiosta niin tieto olisi tervetullutta. Näyttöjähän saisi ostettua polkumyynnistä mutta ei kannata jos huollossa pitää vaihdattaa.

Tai jos joku on vaihdattanu näytön huollossa,niin mitä mahtoi kustantaa?

2. MiG

Tykkäykset:
    0
    Itse olen vaihtannut näytön useampaan puhelimeen ja ainakin nokian 6610 ja 5100 olivat helppoja, joten ei tuossakaan ole varmaan paljon eroa vaikeuden puolesta. Liikkeessä vaihto maksaa varmaan n.120e hinta vaihtelee mallin mukaan aika paljon, simpukka maleissa joihin olen kysynnyt on hinta pyörinnyt jossain 170-180e paikkeilla.

Itse hommassa ei tarvitse muuta kun tuon torx työkalun ja tarkkuutta, mitään juottamista ei tuossakaan mallissa tarvitse tietääkseni tehdä. Kunhan on vain tarkkana pikku osien ja ruuvien kanssa. Yleensä taitaa olla niin että takuu raukeaa jos näytön vaihtaa itse, mutta tästä en ole varma?? Joissain malleissa on sinetit ruuveissa mistä sen voi todeta. Joka tapauksessa aina on riski että puhelin hajoaa jos sitä itse "huoltaa".

Näyttöjä saa myös ebay:stä ainakin uudemmat näytöt on siellä halvempia.

3. samumanu Vieras

Toi näytön vaihto on liikkeissä selvästi alle 100€, ite sain 69€ aikoinaan. Jos on yli 100€ ni toiseen liikkeeseen.

6 ruuvia ottaa irti ja sit näyttö näkyykin ja sen liitin joka on mekaaninen. vanhan vaan nostaa pois ja laittaa uuden tilalle, todella helppo homma.

4. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ko. näyttö maksaa 46€ ja siihen sitten työ päälle mitä huoltoliike siitä sitten ottaakin, aika normaali mekaanisesta työstä on 30€.

Jos on 6230i niin näytön hinta pompsahtaakin jo 65€:eek:n.

5. sami-k

Tykkäykset:
    0
    Näyttö on tiedossa suht. halvalla ja puhelimesta on takuu loppu niin voi surutta itse sen vaihtaa. Meinasin aluksi viedä huoltoon kun sieltä näytön saa luultavasti edullisimmin,mutta asennus taas maksaa lisää extraa ja löysin tosiaan ehjän näytön halvalla niin päätin varmistaa voiko sen itse vaihtaa. Kiitos tiedoista! Eiköhän näillä eväillä saa sen vaihdettua.

6. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
    Mikään ei estä vaihtamasta näyttöä vaikka takuuaikana jos osaa homman.
    Ihmisethän noita ruuvailee, ja kuka huomaa eroa?

7. samumanu Vieras

Ei estä tietenkään mut jos se huomataan ni sillonhan ei takuu enää ole voimassa. Jos sen oikeilla välineillä järkevästi tekee ni eipä sitä kukaan huomaa sillo.

Jaa tämä viestiketju