1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6120 / 6121 Classic käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja blingbling, 20/6/07.

1. blingbling

Tykkäykset:
    0
    Tänne sitten kokemuksia kyseisestä puhelimesta.

2. Hege

Tykkäykset:
    0
    Tuollainen tuli juuri haettua verkkokaupasta. Latauksessa vasta ja simmikin edelleen vanhassa puhelimessa (E50), mutta hieman tuota jo offline-moodissa testailin. Fiilis ja näppäintuntuma ainakin kohdallaan.

3. koiru

Tykkäykset:
    0
    Joo kokemuksia ihmeessä, todella lupaavaan oloinen luuri!

4. blingbling

Tykkäykset:
    0
    Hege, anna nyt ihmeessä niitä kokemuksia ;).

5. aamgee

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 6120 classic + Saunalahti
    Tuollainen tuli sitten tänään postissa. Vanha hyvin palvellut 6230 voi nyt siirtyä eläkkeelle. Ensituntuma puhelimesta on se, että tämä on hyvän kokoinen ja todella kevyt. Minulla ei ole Symbian puhelimista aikaisempaa kokemusta, mutta tämä tuntuu toimivan nopeasti.

Näppäimistö on hieman "muovisen oloinen", mutta eiköhän siihen totu. Navi-näppäin myös vaatii heiman totuttelua. Vastaan on tullut parempiakin ratkaisuja.

Takakannessa on hieman väljää, mutta tämä vika korjaantuu sopivalla teipinpalasella.

Sellainen asia tuli huomattua, että kameran ääniä ei ilmeisesti saa pois ollenkaan. Tämä taitaa koskea muitakin uusia puhelinmalleja. Rasittava ominaisuus.

Kaikenkaikkieen kuitenkin tässä vaiheessa kokemukset ovat positiivisia ja olen tyytyväinen puhelimeen. Varsinkin hintaisekseen tämä on hyvä puhelin. Lisää kokemuksia voin kirjoittaa kun niitä ensin tulee.

Menee vähän OT-puolelle, mutta minulle tuli mieleen, että toimiikohan Navicore jo tässä vai tarvitseeko se jonkun päivityksen. Tuettujen puhelimien listassa tämä ei vielä ole, mutta onhan sielä ainakin muita S60 v3fp1 luureja. Harmi kun heidän sivullaan ei ole mitään asiakaspalvelun yhteystietoja jos ei omista ko. ohjelmaa.

6. Twiik

Tykkäykset:
    0
    Joku voisi laittaa muutaman tuolla puhelimella napatun esimerkkikuvan tänne. Kuvien laatu kiinnostaa (huonohan se varmasti on, mutta kuinka huono =) )
    Tekeekö tuolla musiikin kuuntelussa mitään? Mukana tulleiden nappien laatu? Saako tuohon omat kuulokkeet kiinni?

7. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Pari kuvaa ja videon jos saisi nähtäväksi niin hyvä olisi. Kameran ja etenkin sen videon osalta nykyinen 6280 kyllä pieksee tuon, mutta hyvä olisi nähdä etenkin millaista videota tuolla saa.

Onko puhelin kuinka muovisen oloinen?

8. Hege

Tykkäykset:
    0
    Vaikutelmat ovat edelleen varsin positiiviset E50:iin verrattuna. Yhtä kompaktin kokoinen, mutta nopeampi, enemmän muistia, 3g/hsdpa...

Ainoa missä tuo ehkä häviää on hieman muovinen tuntuma. Näppäimistöstä tykkään kyllä, mutta esimerkiksi takakannesta huomaa että on käytetty muovia eikä metallia. Mutta ei tuokaan mitenkään merkittävä miinus ole.

Joitain ongelmia olen saanut aikaan smart2gon (Nokia Maps) kanssa. Ensimmäisellä kerralla toimi, mutta nyt softa jää jumiin aina kun yritän aloittaa navigoinnin. Puhelin toimii kyllä muuten mutta joudun boottaamaan laitteen että saan smart2gon sammumaan.

Musiikkia en ole kuunnellut enkä vielä kamerallakaan leikkinyt. Niihin hommiin on ensisijaisesti digijärkkäri ja iPod ;)

9. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Ainakin parempi USB kaapeli kuin tuo pop port liitin joka on herkkä.

Mä käytän tätä nettimodeemina läppärin kanssa. Ja ihan hyvin siihen tarkotukseen käy.

Kohtuullisen hyvät näppäimetkin on.
    Ja on kyllä nopea softa.

10. Hege

Tykkäykset:
    0
    Joo, pop-portista eroon pääseminen kyllä lämmittää mieltä. Vielä kun saisivat latauksenkin toimimaan tuosta mini-usb -liittimestä...

11. aamgee

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Navicore 2007 testattu toimivaksi tällä puhelimella vaikka tämä malli ei vielä heidän tuettujen puhelimien listassaan ole.

12. Mandibela

Mandibela

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nokia N900, N950, N9, 808 yms.
    Amen.

13. Mandibela

Mandibela

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Kävin kierroksen Kuopion puhelinliikkeissä. Vain kahdessa liikkeessä ei ollut 6120 classiccia, mustaa mallia kylläkin vain löytyi lopuista. Yhteen liikkeeseen oli tulossa joko tänään iltapäivän kuormassa tai viimeistään huomenna hopeista. Toki antoivat kokeilla puhelinta (ilman akkua tietty), puhelin on todella kevyt myös akun kanssa. Huomasin kylläkin että hieman saumat irvisteli, melkoinen rako on puhelimen usb-liittmestä vasemmalta alapulolelta reunaa ylös. Narinoita ei ollut. Volumenappi on suuri, vähän huono tatsi, en tuntenut sitä pientä 'napsausta' joka yleensä nokialaisissa napeissa on. Näppäimistö toisaalta on hyvä.
    Rakenne jätti hieman toivomisen varaa, joissain nokialaissa eri väreissä on ollut eroja kasassapysymisen suhteen.. Ilmeisesti 6120:sta on tulossa neljää eri väriä? Josko niissä olisi hieman jämerämpi ote..
    Taskuunmenevä luuri kylläkin.

Paras hinta 284,00...

14. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Biisit kuuluu samanlailla kuin muissakin noksuissa mun korviin eli selvän saa.

Fontti on mun mielestä vähä isompi ku esim 5500:ssa.

navi näppäin kyl vähä vaatii totuttelua ns hyvien jälkeen (K610i).

Näppislukko on hyvä ku saatiin tähän malliin.

Suoraan sanoen luurin ulkönäkö on vaatimaton sen sisältöön nähden.

Eli helposti hukkuu ulkonäkö massapuhelimiin. Mua ei haittaa.

Kamera nyt ei maailman parasta tasoa ole mutta kuvatiedoston koot on jotain

450 kt ulkokuvissa. Kyllä ihan hyvin saa selvän mutta jotenki värit on aika haaleita

Ja vääristyneitä. Ehkä auringonvalo vääristää ja myös muutkin sisällä

olevat valot.

Läppärin modeemina skulaa hyvin, koska täällä fakin espoossa ei tunnu 3G

kuuluvan just mun asuinpaikassa, niin edgeä käyttää mulla.

Mutta muualla 3 G kyllä skulaa hyvin.

Olen tyytyväinen. Ja ulkoasu on ihan kiva kiiltävä musta ja tarpeeksi snadikin.

15. Mandibela

Mandibela

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Kävin kokeilemassa toisessakin kaupassa, rakenne oli aivan täydellinen, ja napitkin kunnossa. Olisiko joku jo ehtinyt lattialla käyttää sitä aiempaa.. Kyllä on tavallaan vaatimaton ulkonäkö, mutta se on sitä hiljaista eleganssia.

16. Vekki

Tykkäykset:
    0
    Mua kiinnostaisi eniten nettiyhteydet sekä puhelimen että läppärin kautta. Eli HSDPA ja selain. Kummastakaan ei tarkkaa mainintaa spekseissä. Eli mikä selain? Mikä maksiminopeus? Nykyiselläni pääsen yli megaseen nopeuteen, näyttö on erinomainen samoin selain Opera, jossa skaalautuvat fontit ja erilaisia selaustapoja. Autom tekstinsyötön vuoksi mietin paluuta Nokian S60:een ja tämä tuntuu olevan ainoa kohtuuhintainen nokialainen, jossa on hsdpa.

17. Hege

Tykkäykset:
    0
    Selain on sama kuin muissakin S60 3rd ed. FP1 -puhelimissa, eli S60 web browserin uudempi versio:
    http://www.s60.com/business/productinfo/builtinapplications/webrowser

Mullistavaa eroa vanhaan en ole huomannut, mutta eipä siinä vanhassakaan ei ollut mitään valittamista. Landscape-moodi selaimessa on yksi parannus joka 6120:sta löytyy.

Netin nopeutta en ole testannut PC:n kanssa, mutta kännykän omalla webbiselaimella ajoin jonkun webbipohjaisen nopeustestin. Tulos oli hieman alle 800kbps.

18. Vekki

Tykkäykset:
    0
    ^ Kiitos tiedoista! Hyvältä vakuttaa. Tuli mieleen, että voihan siihen ostaa Operan, jos sitä kaipaa (sivun skaalaus näytöön ja reaaliaikanen zoomaus).

Nopeushan on aika lailla kiinni etäisyydestä tukiasemaan. Parhaissa oloissa pitäisi päästä lähelle kahta megaa. Pitää varmaan kysyä Nokialta tai odottaa testejä, ellei tarkempia speksejä ala kuulua.

19. sandelz

Tykkäykset:
    0
    Heps!

Tiedustelisinko onko tuossa radiota? Joissain specseissä sitä on näkyny, mutta en löytänyt mainintaa siitä nokian sivuilta. Vaikkakin pieni, mutta itselleni töissä tärkeä ominaisuus.

Muuten vaikuttaa kunnon luurilta.

20. aamgee

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    on radio

Jaa tämä viestiketju