1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 6111 salama ongelma

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja bajeri, 30/11/08.

1. bajeri

Tykkäykset:
    0
    Hep
    Vaimon nokia on omaa luokaansa, puhelimessa palaa salama jatkuvasti, siis myös sammutettuna ja akku poistettuna...
    Onko kellään ollut vastaavaa?
    kalliskin vika? takuuhan meni jo.

2. Fitz-Hume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    523
    Puhelinmalli:
    XZ
    Uskomatonta, ovat sitten keksineet ledin mikä toimii ilman sähköä, loistavaa:D

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kuulostaa siltä, että on saanut kosteutta ja vetänyt oikosulkuun tuon kuvausvalon.

4. HeQ

Tykkäykset:
    0
    Kastunut, ei menisi takuuseen muutenkaan. Vie korjaamolle, vian paikantaminen itse on vähän vaikeaa.

nimim. kokemusta on ekasta lauseesta.

5. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Ei tuota mallia korjaamaan kannata ruveta ja mikäli se kastunut on eivät huollot sitä edes yleensä suostu korjaamaan.

Korjaus tulee maksamaan enemmän, kuin tuon puhelimen käyttöarvo.

6. agf5

Tykkäykset:
    0
    mistäköhän amatööripuljusta tämä säätäjäkin on Anglo?
    95% tuon vian aiheuttaa rikkoutunut flexi, eli tämä missä on kameran salama ja äänenvoimakkuuden säätö, korjaus on ~40-50e riippuen puljusta.
    Mutta ei tuota vikaa esiinny kyllä oikeastikaan jos akku ei ole kiinni puhelimessa!

7. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Itse en tuota mallia tosiankaan lähtisi korjaamaan, koska kyseessä muutenkin niin huono puhelin. En ainakaan itse pidä sitä tuon summan arvoisena. Ja enpä ole koskaan nähnyt fleksiviallista missä se valo palaisi. Kastuneita kyllä olen nähnyt.

8. samumanu Vieras

Itekin oon kastuneen aikoinaan tavannu joka teki tuota samaa.

9. june74

Tykkäykset:
    0
    tuossa mallissa on mennyt jonkun verran sitä flash driver hakkuripiiriä TK11891F-G, mutta yleensä menee täysin oikosulkuun tyhjentäen puhelimen akun (saattaa mennä aika lämpimäksi puhelin/akku silloin)
    mutta olisiko sitten tuo piiri jotenkin vammautunut että potkisi kokoajan virtaa ledille.

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mut että ilman akkua? Tuntuu olevan taas feikkivikanen? Ei ole ilmoitettu aikaa kuinka kauan toimii ilman akkua. Voisiko puhelimeen mihinkään varastoitua edes niin paljon virtaa, että se tekee tuon. Muutaman kerran oon törmänny puhtaasti mekaanisiin oikosulkuihin, jossa palaa ledit näytöllä tai näppäimistöllä. Kertaakaan en ole tömänny puhelimeen, jossa valot ei lakkaisi heti miltei palamasta kun akun ottaa pois.

11. bajeri

Tykkäykset:
    0
    Nyt valo on sammunut, paloi useampia tunteja ilman akkua. ja syttyi heti kun laittoi akun paikalleen.

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tuon kyllä älyttömintä mitä oon kuullu pitkään aikaan. Nooh... jos mulle eksyy sellanen puhelin kouraan, mun on pakko katsoa mimmoset energiavarastot salaman pyörittämiseen löytyy.

Normaali salamahan toimii siten, että sielä on jännitteennostaja ja kondensaattori, joka tyhjentää hetkessä itsensä n. 50 volttiin kolmensadan - neljänsadan väliltä. Riippuen tietysti mikä on käytettävä kondensaattori. tämähän onselvää, ettei tuollanen voisi mitenkään olla mahdollista palaa kokoajan, se veisi n. 70W verran jopa...

Tietysti kännykän ledivalossa tms. on muullalailla se toteutettu. Ihan heti en niele kyllä tuommosta. Mutta on mahottomia juttujakin joskus todettu mahdolliseksi. Nyt vaa kyllä kysymys herää kännykän salamalle. Tuommonen vaatisi pienempää akkua jo jos useita tunteja polttaisi. Sekunnin olen nähny kyllä palavan ilman akkua... mutta että tunteja?

13. june74

Tykkäykset:
    0
    tässä ei mainita että onko laturi ollut kiinni puhelimessa. mutta itse puhelimessa ei ole kuin 150uF merkittävä kondensaattori ja teholediä ja sen Flash driver hakkuria sen varastoimalla energialla ei polteta varmaan edes sekuntia. Joten lieneen tässä tapauksessa kenties syöty jotain sopimattomia sieniä ? ;)

Eli lyhyt yhteenveto: En usko...

lisäys: eli siis ilman akkua ja laturia se ei voi palaa...

14. bajeri

Tykkäykset:
    0
    EIKU JUST! Ihan huvikseenhan tälläisiä keksii....

Valo ei pala ihan yhtä kirkkaana kuin kuvaa otettaessa ja nytkun räpsin sillä useampia kuvia salaman kanssa niin valo on himmentynyt, mutta palaa edelleen jatkuvasti.

ja kyllä, ilman akkua ja ilman että laturi olisi puhelimessa kiinni.

15. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Käsitin, että se palaa kirkkaana... siis kuinka himmeänä?

16. june74

Tykkäykset:
    0
    Oletko kokeillut tehdasasetuksiin palauttaa sitä puhelinta ?

17. bajeri

Tykkäykset:
    0
    Tässä kuva jossa puhelin ilman akkua ja virtapiuhaa.

Palautin tehdasasetukset, ei auttanut

Liitetyt tiedostot:

Jaa tämä viestiketju