1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5800, Bluetooth: Viimeksi käytetyt

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja tembug, 12/12/09.

1. tembug

Tykkäykset:
    0
    Terve, osaisiko kukaan kertoa, miten Nokia 5800-puhelimella saisi tyhjennettyä viimeksi käytettyjen bluetooth-laitteiden luettelon? Sinne on jäänyt laitteita, varmaan pariliitosten luomisesta tai jostain, vaikka olen poistanut liitoksen. Laitteiden uudelleen hakeminen ei auta. Olkaa kilttejä, älkääkä ehdottako mitään puhelimen resetointia tai vastaavaa. Ajattelin lähinnä jos olisi joku normaali tapa tyhjentää ne. Kiitos.

2. Capo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    88
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5 Compact black
    En nyt ymmärrä, mitä haluat oikein tehdä, mun puhelimessa ei ainakaan ole mitään "viimeksi käytettyjen bluetooth-laitteiden luetteloa"
    Mutta jos haluat poistaa pariliitoksen, käyttöohjeen sivu 80 kertoo lisää.

3. tembug

Tykkäykset:
    0
    Tarkennus

Eli siis, kun yritän lähettää jotakin tiedostoa, tai luoda uutta pariliitosta, tulee ennen laitteiden hakemista "Viimeksi käytetyt" jonka alla on listattuna näitä laitteita mihin olen ollut puhelimellani yhteydessä bluetoothin kautta. "Lisää laitteita"-vaihtoehto vasta alkaa hakea uusia bluetooth-laitteita. Ja kuten sanoin, olen poistanut pariliitokset, ei auttanut tähän ongelmaan.

4. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Itse ymmärsin tämän heti mistä kyse, ja olen itsekkin tätä ihmetellyt omassa puhelimessani, E51. Muinoin kun omistin Nokia N80 siinä riitti buutti tyhjentämään tämän historian, E51:ssä ei buuttaus auta, pakko resetoida. Typerä tälläinen uusi "ominaisuus"

5. Capo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    88
    Puhelinmalli:
    Juu nyt ymmärsin, harvoin tulee mitään lähetettyä tuolla tavoin bluetoothin kautta niin ei tullut heti mieleen. Aika erikoiselta kuulostaa, että vain resetointi tuohon. Toisaalta miksi tuo lista pitäisi tyhjentää, kun ei siitä mitään haittaakaan ole?

6. tembug

Tykkäykset:
    0
    Haitta

En tiedä teistä, mutta itse haluaisin bluetoothia käyttäessäni nähdä vain laitteet, jotka ovat kantamalla. Jotenkin vaan häiritsevää, kun ehdottelee laitteita, joita ei välttämättä ole edes olemassa enää.

7. Capo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    88
    Puhelinmalli:
    Ei tunnu olevan tuohon ratkaisua, mitä googlettamalla hakee. Muutkin kyselleet samaa, ilmeisesti joissain malleissa tuo lista tyhjenee buuttaamalla. Pitäisi tietää varmaan joku cache tiedosto minkä poistaa. Aika turha "ominaisuus". Luulisi, että tuon listan tarkoituksena olisi nopeuttaa toimintoja, eikä niin, että käyttäjä joutuu tuota kahlaamaan läpi.

Jaa tämä viestiketju