1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5610 kamera sekoilee

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja HazuKazu, 14/9/08.

1. HazuKazu

Tykkäykset:
    0
    Kun laitan kameran päälle, niin näkyy vain mustaa. Sitten kun työnnän tota liukunäppäintä, niin kamera vilahtaa siinä nopeasti. Pari kuvaa oon saannu otettua, ku hakkasin kaikkia näppäimiä.

Voisikohan softan päivitys auttaa? Oon yrittäny päivittää, mutta kone ei tunnista tota puhelinta. Lukee vain jtn: Yksi usb-laitteista on vikatilassa....
    Pc Suiten oon monesti asentanu uudelleen ja Nokia connectivity cable driverinkin oon asentanu monesti ja ajureita netistä olen yrittänyt etsiä.

Auttakaa..

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Voi auttaa... softaaminenkin. Mutta jos sulla on takuuta jäljellä, miksi edes miettiä? Onko vai ei?

3. HazuKazu

Tykkäykset:
    0
    Ei ole takuuta. Miksiköhän tietokone ei tunnista tuota?

4. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Minkä takia ei muka takuuta ole? Eihän tuo malli 2v ole myynnissä ollut, joten varmasti takuuta on ellet sitten puhelimelle ole tehnyt jotain minkä takia se olisi evätty.

Kuittia siihen takuuseen ei tarvita.

5. HazuKazu

Tykkäykset:
    0
    Eikö kuittia tartte? Mulla ei ole mitään ton kännykän mukana tulleita lappuja.
    Ja haittaako vaikka kännykkä on heitetty seinään pari kertaa ja tota kaiuttimen koloa on puukolla suurennettu ja kaiutin on paskana(äänet rätisee)? :D
    Ja se liukunappi on pudonnu johonki.

6. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Kuittia ei tarvitse. Ja se liukunappi menee kyllä takuuseen. Ei mitenkään harvinaista, että se olisi rikki mennyt. Tuohon kaiutinhommaan en kantaa osaa ottaa. Uskoisin, kuitenkin, että se on vain metallipölystä mennyt rikki ja ruvennut särisemään.

7. Rommirusina

Rommirusina

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Ja kaiutinta jossa metallipölyä on, ei takuu korvaa. Muut osat varmaan sitten meneekin. Paitsi tietysti jos tosiaan näyttää siltä, että on "seinään heitelty". Siinä tapauksessa saat tylyn ei vastauksen, paitsi jos rahaa tiskiin laitetaan.

8. HazuKazu

Tykkäykset:
    0
    Videotkaan ei toimi. Äänet kuuluu, mutta kuvaa ei näy.
    Jollain sama ongelma: http://gsmhosting.com/vbb/archive/index.php/t-561571.html

Yritin suomentaa:
    Kameran liittimen lähellä on ic, uudelleenkuumensin sen.
    LCD-liittimen lähellä on 3 tai 4 ic, uudelleenkuumensin sen ja nyt puhelin on normaali.

Mitäs noi ic:t on ja mitä toi rehot meinaa? Uudelleenkuumentaa? :D Miten hän korjasi tuon puhelimen?

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Integrated Circuit, IC... muistilohkoin varustettu mikropiiri noin lyhykäisyydessään ilmaistuna, siinä on varmaan monta nastaa, varmaan katsonut mikä on irti... Noo, tollaset mitä on piirin sivuissa, jalat, ne on kolvilla lämmitettävissä ja hyvin helppoja korjata. Pitää muistaa se, että liika yrittäminen voi tuhota myöskin. Niimpä osaan jää helposti kylmäjuotos ja vika saattaa olla ettei korjaannu kuin hetkeksi. Myös voimakkaita iskuja saanu voi olla menettänyt foliopintansa jolloin, komponentin nastat ei tartu uudestaan. Ne pitää hoitaa ihan toisin menetelmin. Mitään kummallista tuohon ei sisälly. Jos sielä jokin on irti, sen näkee kyllä tai mittaa äkkiä. Taisit paiskomisesta puhua, niin epäilen näin olevankin. Mikään ei sano, että just samat nastat olisi irti myös sunkin puhelimessa.

Mun mielestä on tyhmää ylipäätään lähtee tietoa hakemaan jostain ulkomailta. Kuvittele nyt itse, ajat auton päin seinää ja sitte vedät jostain fucking Puolasta jonkun tyypin, jolla myös ei ajovalot pala. Sitten yhdessä mietitte mitä on voinut mennä vikaan ja kerrot seuraavaksi ajaneesi päin seinää vaikka toinen miettii ihan muuta. Hiukan karrikoiden vedin asian esille, mutta idea sama.

10. valonlapsi Vieras

Jotenkin tulee vaan kysymys mieleeni et ootkohan ihan tosissasi :)

En suosittele ainakaan elektroniikka asentajan virkaa sille kuka tuota puhelinta on aiemmuin käsitelly =)
    Mulla meni 6300 takuun piikkiin sama ongelma.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Nyky luureissa on aika harvoin sellaisia IC piirejä jotka pakattu koteloon jossa jalat sivussa, ei se tietenkään tarkoita etteikä voisi korjata. Lyjyttömällä aikakaudella homma on entistä tarkempaa.

Jos ei aivan irti ole, niin kotivälinein ja muutenkin on aika vaikeaa nykyään mittailla saatika nähdä.

Jaa tämä viestiketju