1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5530 XpressMusic Käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Anonymios, 27/9/09.

1. Anonymios

Tykkäykset:
    0
    No tehdäämpä tällekkin oma ketjunsa...

Kokemuksia kolmen päivän jälkeen

-plussat: näytön herkkyys (paljon herkempi kuin esim. n97 ta 5800), softa yllättävän vakaa eikä oo tarvinnu vielä kertaakaan samuttaa, musiikkisoitin, kineettinen selaus

-miinukset: kamera vain kohtalainen, lukitusnäppäin helisee oudosti (onko muilla samaa vikaa?), ovi storen valikoima edelleen suppea

Tyytyväinen olen kyllä ostooni, luuri tuntuu todella jämäkältä ja kaikin puolin sopivan kokoiselta :)

2. Zuz

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N97mini 5530XM 6210N
    Plussat: kosketusnäyttö, soitin, kineettinen selaus, aloitusruutu pikavalintoineen, vaikka näyttö fyysisesti pienempi kuin 5800 / N97 niin resoluutio sama joten samat S60 5th teemat, softat käy suoraan. Erittäin tyytyväinen laitteen kokoon verrattuna 5800.

Miinusta: omassa yksilössä ei vastaus(vihreä luuri) näppäin toimi puheluun vastatessa vaan pitää käyttää näyttöön tulevaa liukua mitä pyyhkäisemällä vastaa, asetuksista olen laittanut että millä vain voi avata puhelun, ko. näppäin kuintenkin toimii normaalisti kun soittaa / selaa viimeksi soitettuja numeroita.

Näppäinlukko toimii moitteettomasti, ei helinää.

yhteenvetona juuri passeli laite omaan käyttööni, en kaipaa puhelimessa gps/nettiyhteyttä, wlan riittää aivan hyvin. Akku kestää mielestäni käytön aivan loistavasti, ensilatauksen jälkeen jouduin kytkemään lataukseen noin 80 tunnin jälkeen, tästä ajasta noin 10 tuntia musiikin kuuntelua, muutamia puheluja / tekstiviestejä ja kameralla kuvaamista, wlan kautta softien latausta aika paljon näin ainakin alkuun, joten suht normaali akkukesto tällä käytöllä muihin nokialaisiini verrattuna.

Suurin syy laitteen hankkimiseen mp3 soitin kilahti ja vanha luuri alkaa lähentelemään antiikkia joten tässä mielestäni löin 2 kärpästä yhdellä iskulla.

3. Hekestyler

Hekestyler

Tykkäykset:
    0
    Tätä liu'utastahan joutuu käyttämään vain silloin kun puhelin on näppäinlukossa. Kun näppäinlukko ei ole päällä niin täällä ainakin vihreä vastausnäppäin toimii ihan normaalisti. Vastausnäppäinhän ei ole normaali näppäin kuten 5800:ssa vaan kosketusnäppäin, joten sinänsä ymmärrettävä toiminnallisuus.

4. Zuz

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N97mini 5530XM 6210N
    Eipä tuo ota oli lukossa tai ei, olen huomannut tuon ettei ole mekaaninen näppäin niinkuin 5800.

5. msau

Tykkäykset:
    0
    Moi,

Olen kokeillut nyt kahta 5530:aa (kävin vaihtamassa ensimmäisen ostoliikkeessä koska näytössä oli valovuotoa heti paketista otettaessa). Molemmissa luureissa oli lukitusnapissa sellaista "klappia", sellainen muutaman millin liikkumavara. Vissiin on kyseisen luurin ominaisuus?

Mitään muuta negatiivista ei ole vielä tullut, kuin Ovi store -softa sulkee itseään todella usein. Muutaman minuutin selailun jälkeen luuri palaa sovellusvalikkoon. Muilla samanlaista ongelmaa?

6. Soittaja

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    -
    Itse ostin eilen Helsingin Verkkokauppa.comista itselleni mustan version. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Olen jo ehtiyt testata puhelimen ominaisuuksia. Itse ostin puhelimen pääasiassa mp3-soittimeksi.
    Itselläni lukitusnäppäin helisee, joka hieman ärsyttää, muttei haittaa. Edelliseen puhelimeeni (Nokia 6300) äänenlaatu soittimessa on paljon parempi ja myös radiossa on parempi äänenlaatu. Puhelin on juuri sopivan kokoinen ja painoinen: mahtuu hyvin taskuun, vaikka olisikin päällä joku suojalaukku. Kosketusnäyttö toimii hyvin. QWERTY-näppäimistökin on aika mukava, vaikka se onkin vähän turhan pieni. Mutta aina voi vaihtaa perus "kännykkänäppikseen".

Mielestäni hyvä ostos.

7. Plau

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Lumia 920
    Vaikuttaisi olevan ominaisuus kaikissa tämän hetkisissä Nokian kosketuspuhelimissa. Poikkeuksia kyllä löytyy.

5800XM:ssä tekee samaa. Usein ekan käynnistyksen jälkeinen surffaus päätyy kaatumiseen tuolla tavalla. Toinen kerta käy jo paremmin. Ovi Store 2.0 odotellessa...

8. juppe96

Tykkäykset:
    3
    Mitenkäs nuo kosketus näppäimet ovat toimineen(valikko,punainenluuri...).
    Kun joskus kaverin jotain samsungia koitin jossa oli muutama kosketusnäppäin, niitä sai painaa yleensä useasti että otti.

9. msau

Tykkäykset:
    0
    Ei ongelmia ainakaan mulla.

10. drfroz

drfroz

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Puhelimeen on ilmestynyt uusi softapäivitys NSU:n kautta. Ei mitään tietoa mitä päivitys parantaa, mutta ainakin minulla ei mitään ongelmia sen kanssa. Ehkä puhelin tuntuu nyt vielä entistä nopeammalta :)

11. msau

Tykkäykset:
    0
    Toimikos sulla päivitys suoraan luurista? Mulla tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan tietokoneella päivittämistä.

12. FinnishGuy

Tykkäykset:
    0
    Pari kysymystä kohtalotovereille:
    Mikä on helpoimmin lähestyttävä tapa RSS-syötteille (esim. Hesarin olisi kiva saada mahdollisimman vähien näppäilyjen taakse)? Saako millään ilveellä aloitusnäytön alareunan pikavalintoihin?

Entäpä podcastit. Saanko puhelimen hakemaan ja lataamaan esim. Ylen podcasteja automaattisesti?

Ja vielä. Miten saan valitsemani postilaatikon lähettäjäksi kun menen osoitekirjan kautta lähettämään sähköpostia. Nyt lähettäjänä näkyy puhelinnumero eli joku Saunalahden etäposti tms. Muuten postiasetukset ovat hanskassa.

13. Anonymios

Tykkäykset:
    0
    Helpoitenhan feedit saa näkyviin jos lisäät ne johonkin alotusnäytön kontaktiin.
    ps. Suosittelen opera mini 5 betan lataamista, toimii erittäin vakaasti vaikka beta vielä onkin... :)

14. Maple

Tykkäykset:
    2
    Juu kyllähän se taitaa tämä malli olla se puhelin, jonka seuraavana ostan. Ominaisuustarjonta on kuin tilaustyönä minulle tehty. Voisin joskus tuossa joulun aikoihin ostaa, hintakin on varmaan jo alle 200 silloin.

Mietin myös tuota 5800 mallia, mutta GPS:ää en tarvi, 3G on aina kytkettynä pois päältä nykyisessäkin mallissa eli en tarvi, ja tuota mallia on monella kaverilla niin ihan mukava ostaa joku eri malli. Ja tietenkin onhan noiden hinnoissa jotain 50 eroa.

Tässä 5530:ssa kuitenkin on paljon hyviä ominaisuuksia mitä ei nykyisessä w880i:ssä ole:

- wlan
    - radio
    - 3,5 liitäntä
    - valmiina 4 gigan muistikortti (nykyisessä 2 gigan)
    - parempi kamera

Tuossahan nuo tärkeimmät.

Noista youtube-videoista tuli mieleen, että milläs ohjelmalla 5530 pyörittää videoita? RealPlayerillä? Pyörivätkö moitteettomasti? Tämä nykyinen puhelin pyörittää todella huonosti youtube-videoita, varmaan jollain 3gp formaatilla.

15. Onodrim

Tykkäykset:
    0
    Erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä. Uusin softa sisällä ja puhelin toimii moitteettomasti. Ei niin ettei Symbianissa olisi parantamisen varaa, mutta tähän hintaan juuri passeli puhelin. Kooltaan sopiva (toisin kuin 5800), ja vieläpä ihan hyvännäköinen... ainahan se voisi tietty olla ohuempi, mutta..

Sitten ne huonot puolet.. eli lukitusnäppäin heiluu ja näytössä on yksi viallinen pikseli. Saisikohan näillä syillä uuden luurin käteen??

Onko puhelimessa tukea tv-outille?
    http://europe.nokia.com/find-produc...ry-cards-and-cables/cables/nokia-cable-ca-75u mukaan tukea ei löydy, mutta Nokia ei tunnetusti päivitä nettisivujaan kovinkaan ahkerasti.

Puhelin toimii erittäin nopeasti kaikilla osa-alueilla.. Videot esim. youtubesta toimii sulavasti, tosin tietty pitää olla WLAN-verkko käytettävissä tähän.

16. GoodRiddance

Tykkäykset:
    0
    Ostin myös 5530:n. Ensimmäinen puhelimessa oli jotain vikaa, eikä se latautunut ollenkaan, mutta onneksi sain kaupasta uuden tilalle. Puhelimeen olen ollut tyytyväinen. Kerran meni jumiin jostain syystä,mutta muuta vikaa ei ole ollut.

Graafisten hymiöiden puute ärsyttää. Onkohan mahdollista saada ne ladattua jostain, tai tulisivatko ne päivityksessä joskus? Onko 5800 mallissa graafiset hymiöt?

Minullakin lukitus helisee ja takakansi vähän heiluu. Lisäksi musiikin laittaminen "pauselle" tapahtuu pienellä viiveellä. Aluksi luulin myös että puhelimessani oli jotain vikaa, kun en ymmärtänyt herätyskellon "pyyhkäisy"taktiikkaa, enkä saanut sitä aamulla hiljenemään.

Mitä tuo uusi päivitys tarkalleen ottaen parantaa? Itse en huomannut mitään muutoksia.

17. msau

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli näytön laidassa pieni valovuoto. Nokian virallinen huoltoliike sanoi että luurin vaihto uuteen onnistuu ilman muuta jos asiakas ei ole tyytyväinen, kunhan se tapahtuu seitsemän päivän kuluessa ostamisesta. Ostopaikka (Gigantti) vaihtoi uuteen, joten eiköhän kuolleet pikselitkin vaihtamiseen oikeuta.

18. Onodrim

Tykkäykset:
    0
    Tähän liittyen... kun kääntää puhelimen ylösalaisin - eli näyttö alaspäin jollain tasaisella alustalla - niin etäisyydentunnistin hiljentää hälytyksen torkku-tilaan. Asetuksista voit säätää myös tätä.

19. msau

Tykkäykset:
    0
    Ainoa muutos jonka olen huomannut: aiemmalla softalla luuri asensi Ovi-ohjelmat suoraan puhelimen omaan muistiin, päivityksen jälkeen se kysyy että asennetaanko puhelimen muistiin vai muistikortille.

20. belated

Tykkäykset:
    0
    Tais tulla myös häivytysefekti siihen kun kääntää näytön vaakatasoon ja toisinpäin.

Jaa tämä viestiketju