1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5530 + WLAN

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Phimi, 30/5/10.

1. Phimi

Tykkäykset:
    0
    En tiedä, onko tämä oikea paikka kysyä, mutta kysyn kuitenkin.

Eli tuo kyseinen puhelin saapui kotiovelle n. viikko sitten ja samana päivänä kun yhdistin sillä omaan langattomaan verkkoon, niin toimi hyvin mutta nyt kun koittaa yhdistää niin siihen tulee kokoajan ilmoitus: "Palvelimeen ei voi muodostaa yhteyttä."
    Oon monesti bootannut modeemin ja irroittanut johdotkin mutta sekään ei auta.
    Osaako joku kertoa mikä on vialla?
    Se siis yhdistää kaikkiin muihin langattomiin, paitsi tähän joka on kotona.

A-Link RoadRunner 24AP(i+)

Eli oisko tuohon ongelmaan mitään ratkaisua?

2. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ihan ensimmäisenä nämä perinteiset kokeiltavat ja varmistettavat asiat:
    • Muodostuuko yhteys ilman WLAN-salauksia?
    • Onko WLAN-tukiasemassa MAC-filtteröinti päällä?
    • Onko WLAN-tukiasemassa päällä jotain valmistajan omia erikoisuuksia (kuten 4x-super-turbo-boost-mode tms.)?
    • Vaikuttaako virransäästön kytkeminen pois puhelimen WLAN:in lisäasetuksista?
    • Onko WLAN-tukiasemaan asennettu uusin firmis?

3. Phimi

Tykkäykset:
    0
    • Ei
    • Ei sitä näy ainakaan kun laittaa komentoriville ipconfig /all. Tämä on siis siltaavassa muodossa ja kytketty IPTV kohtaan.
    • Ei..ainakaan pitäisi.
    • Ei
    • WLAN-tukiasema ostettu n. puolitoista vuotta sitten, enkä ole ainakaan käsin sitä päivittänyt, eli ei luultavasti?

4. Phimi

Tykkäykset:
    0
    Voisko joku vastata tähän ketjuun? Kiitos!

5. Lehtis1985

Tykkäykset:
    0
    Mulla on sama puhelin ja sama modeemi käytössä ja oli myös sama ongelma. Kerroin jo miten sain itse ongelman ratkaistua tämän foorumin 5530:aa koskevassa keskustelussa ja se postaus on vain pari viikkoa vanha, eli voisit itse ensinnäkin nähdä hieman vaivaa ja etsiä tietoa itse. Mutta kuitenkin sain itse ton yhteyden toimimaan siten että menin modeemin säätöihin (oliko se niin että selaimeen laittaa http://10.0.0.2 tai jotain sinne päin) ja samaan aikaan otin esiin puhelimen wlan säädöt. Sitten kohta kohdalta kävin läpi kaikki wlan-tukiaseman asetukset ja vertasin niitä puhelimen asetuksiin ja löysin yhden eron, tässä tapauksessa se oli salausjärjestelmään liittyvä ja vain vaihdoin sen puhelimesta tukiaseman asetuksia vastaavaksi ja alkoi homma pelittämään.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Noilla kahdella yhdessä yleensä toimii, jos WLAN purkki muuten toimii. Kun kerroit lisäksi ettei mitään valmistaja kohtaisi virityksiä ole, eikä MAC suodatusta.

Kysyn kuitenkin varmuuden vielä että oletko kokeillut tuolla yhdistelmällä WLAN purksita salaus pois ja luurista WLANin virransäästöt pois ?

Minne tuota ipconfig/all rimpusa kirjoitat ? wlan purkiin ? vai tietokoneelle ? Jos tietokoneelle niin se ei kerro purkin mac suodatuksista.
    Kytketty IPTV kohtaan tarkoittaa ilmeisesti piuha etherne liittimiä, eikä wlania ?

Päivitykset usein auttaa moneen ogelmaan jos asetukset oikein.

Selaimella (natiivi) voi kokeilla että pääseekö purkin hallintaan.

Käsin voi myös luurin asetukset pistää kuten yllä kerrottiin.

7. Phimi

Tykkäykset:
    0
    Selain ei avaa tuota sivua. Ennen se avasi kun kone oli vielä reitittävässä tilassa mutta kun vaihdoin siltaavaan niin ei. :s

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Sinun pitää laittaa ko koneeseen IP asetukset käsin (siis IP , ja verkkopeitto), purkin manuaalista varmaan löytyy hallinnan IP jne.

Ensin on päästävä hallintaa että voi purkin WLAN asetukset laittaa kuntoon.

9. Phimi

Tykkäykset:
    0
    Tässä kävi nyt näin, että pääsin sinne 10.0.0.2 sivulle noudattamalla näitä ohjeita:

1) Ohjauspaneeli -> Verkkoyhteydet
    2) Lähiverkkoyhteys (hiiren oikealla napilla) -> Ominaisuudet
    3) Tummenna valikosta kohta Internet-protokolla (TCP/IP)
    4) Valitse valikon alapuolelta Ominaisuudet
    5) Täppä kohtaan "Käytä seuraavaa IP-osoitetta" ->
    IP-osoite: 10.0.0.3 tai mahdollisesti 10.0.0.1 (empä tiedä onko väliä, kuhan oman aliverkon osoite)
    Aliverkon peite: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä 10.0.0.2
    6) "OK"
    7) "Sulje"
    8) Selaimella osoitteeseen http://10.0.0.2
    9) WIRELESS-valikkoon ja valitse Security

Tuolat minä sitten otin sen salauksen kokonaan pois eli disable.
    Sen jälkeen puhelimellani pääsi tähän wlaniin, mutta nyt tietokoneeni ei enään yhdistä siihen verkkoon :S
    Palautin nuo 3-5 kohdan asetukset takaisin normaaleiksi.

Mitä nyt pitäisi tehdä?

EDIT: Enkä myöskään löytänyt sitä paikkaa mistä voi ottaa virransäästön pois.

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Wlan asetukset ei vaikuta tietokoneeseen joka on piuhalla kiinni.

Jos salaamattomana toimii (ja halut kuitenkin pitää verkon salattuna) niin seuraavaksi sitten kokeileen salaus asetuksia, vanha WEP salaus toimii yleensä kaikkien kanssa, jaetun salaimen kanssa voi olla ongelmia jos pitää HEXana antaa.. tietoturva siinä on heikoin.

WPA voisi olla se mitä lähteä kokeileen, määritä purkkiin esijaettu sana, ja saman sitten annat luuriin (kuten varmaan aijemminkin tehnyt), WPAsta on vahvempiakin, mutta niissä voi ogelmat lisääntyä.

Juu, eli noita manuaalisia IP asetuksia tarvitaan vain että päästää purkin hallintaan, muuten automaattiset (DHCP) että pääset tuolla kyseisellä koneella julkiseen verkkoon.

Aijemmin ketjussa viitattiin puhelimen WLAN asetusten virransäästöön (wifi asetukset ja valinnat takaa), lisä huimasti luurin wlan virrankulutusta mutta parantaa toimivuutta sellaisten wlan purkkien kanssa joissa wlan virran säästöt ei toimi lainkaan tai mene muuten yksiin luurin kanssa.

Jos niitä ei ole purkissa, niin ei niitä joka purkissa ole.

11. Phimi

Tykkäykset:
    0
    A-Link on piuhalla kiinni läppärissä ja mulla on pöytäkone toisessa kerroksessa jossa on D-Link, niin miten saan sen netin toimimaan taas tässä mun koneessa?

En pääse vaihtamaan noita salausasetuksia, koska siinä pöytäkoneessa ei toimi enään netti eikä tämä läppäri avaa tuota 10.0.0.2 sivua..

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    D-Link on mikä ? jokin reititin , A-link ilmeisesti tuo ADSL wlan reitin, joka on piuhalla kiinnin läppärissä ja piuhalla kiinnin D-linkissä, vai onko D-link kiinni jossain muussa verkossa, vai onko D-link verkko kortti, joka piuhalla kiinnin A-linkissä (jos wlan niin langattomasti)

Mun kone on ilmeisesti jokin noista tietokoneista ?

Läppärillä siis muutit purkin asetuksista vain wifi salaus asetuksia ? et muuta, ja sen jälkeen et pääse sinne halintaakaan enään uudelleen bootin jälkeen ?

Resettiä purkkiin (tehdasasetusten palautus) ja hamman uudelleen aloittaminen.

13. Phimi

Tykkäykset:
    0
    Sain netin toimimaan palauttamalla tehdasasetukset ja laitoin suojaukseksi WEPin, mikä oli aiemminkin. Puhelin yhdisti taas siihen nettiin päivän ajan, kunnes se taas yhdistää, muttei sillä pääse nettiin.

Jaa tämä viestiketju