1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5320 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja antero, 6/8/08.

1. antero

Tykkäykset:
    0
  2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Luin pikasesti esittelyn.. taidampa tutustua myöhemmin kaupassa käydessä. Ihan hyvä selvitys. Kaltaisiasi tarvitaan foorumilla.

Heitä allekirjotuksiin kuten mulla on tuolta asetuksista, että mitä puhelimia on arvostelussa.

3. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Tänään tuli emännälle tuo luuri postissa.

Yllättävän laadukkaan oloinen ollakseen muovinen. Käyttis todella nopea verrattuna esim. Nokia E90:seen.
    Kamera on ensikokemusten perusteella todella huono 2 megapixelin kameraksi. Vanha TyTN 2megapixelin kameralla tuotti laadukkaampia kuvia. Todennäköisesti kirkkaassa päivänvalossa tuollakin saa ihan hyviä kuvia.

S60-älypuhelimeksi tuo luuri on tuohon hintaan todella pätevä vehjes.

4. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Onko Puhelimessa Navi™Wheel näppäin?

Jos on niin kertokaa!! Olen nimittäin ostamassa tun musa luuriksi

5. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Jos tarkoitat tuota samaa, mitä videossa on N81:ssä, niin ei ole navi wheeliä.
    http://www.youtube.com/watch?v=VIDDOopUHFE

6. m4553

Tykkäykset:
    0
    Mites muiden kuin anteron käyttökokemukset?

Entä eikö puhelimen soitin tue PERUS AAC:eitä vaan eAAC+:aa, mutta soittoääninä kyllä??? [​IMG]

Tarkassa tuoteselosteessa
    lukee vain:

Niin... Ja sitten... Luurista on tulossa White Steel -versio, joka ilmestyy kauppoihin 30.9. Googlella löytyy linkkejä kauppoihin, muttei minkäänlaista kuvaa.. vai onko joku nähnyt jossain?

7. Noksu6300

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 6300
    No, kelläs löytyy tällanen puhelin? Oisko järkevä ostos?
    Aluksi mietin 6121, mutta tää ois uudempi, löytyy n-gagea, musiikkiin panostettu... Joten ominaisuuksiltaan mulle paljon sopivampi. Mites sitten käytännössä. Löytyskö vähän enemmän käytttökokemuksia.
    Onko hidas, tilttaileeko usein...

E. Meinas unohtua, eli toimiiko s60 v3 FP1 ohjelmat ja pelit tässä? Tämähän on siis FP2?

8. Noksu6300

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 6300
    Eikö kellään oo tätä??

9. Ergonpandilus

Ergonpandilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    51
    Omistanut muutaman KK:n

Hyvä luuri, jos ei tarvitse GPSiä tai WLANia. Taitaa olla yksi halvimmista S60 luureista myynnissä ja pyörittää jopa NGAGE pelitkin hienosti. Voittaa tämä aina S40 luurit mennen tullen ja palatessa. Yksi kova plussa on kans hyvä näppäimistö, jolla on hyvä kirjoittaa.

Itte olen nakellut vain .mp3 tiedostoja ja hyvinhän ne toistuvat.

99% toimii FP1 ohjelmat ja on FP2 luuri. Ja niitä S60 ohjelmiahan netti on väärällään. :) Kyllähän se ehdottomasti kannattaa 3.2 luuri ostaa ennen kuin 3.1. Ku käyttiksessä on kaikkia pikku parannuksia ilmestynyt ja ulkonäkö on kans muuttunut parempaan suuntaan...

Ei ole tiltannut vielä kertaakaan, että olisi ollut pakko buutata. Joskus joiden ohjelmien avaaminen kestää tovin, mutta ei paha muuten. Mulla ei tosin ole edes uusin softa puhelimessa, joka toimii todennäköisesti vielä paremmin.

Hyvinä, pikkasen kalliimpina, vaihtoehtoina suosittelisin 6210 Navigaattoria tai XpressMusic 5800:sta.

Plussat/Miinukset:
    + Pieni koko
    + Hyvät näppäimet
    + S60 v3.2 älypuhelin
    + Hinta
    + Oma nappi (XpressMusic)
    + Äänenlaatu
    - Ei GPS
    - Ei WLAN

Video arvostelu

10. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
    Liitytään kehujien joukkoon. Nythän tätä saa jo joistakin kaupoista karvan verran alle kahden sadan.Täysverinen S60 älypuhelin, sopivan kokoinen ja ihan OK näköinen. Näyttö on vhän pieni, mutta ihan kohtuulaatuinen.

Kun puhelimessa on omat musiikkinäppäimet niinkuin tässä niin puhelimen käyttömukavuus musiikkisoittimena nousee ihan uudelle tasolle. Kyllä toivoisi kunnon musanappuloita kosketusnäyttöpuhelintenkin kylkeen. Näppäinten tuntuma epäilytti ennakkoon aikakin lailla kun niistä on kirjoiteltu vähän paheksuvaan sävyyn, mutta kyllä ne minusta ihan toimivat ovat. Eivät huiput, mutta eivät likikään niin surkeat kuin esim. N70:ssa.

11. Mokialainen

Tykkäykset:
    0
    Sain tämän puhelimen jo yli kuukausi sitten ja olen ollut melko tyytyväinen siihen, ei ole mitään ihmeempiä ongelmia ollut, mitä nyt musiikkisoitin on pariin otteeseen kaatunut, mutta minua on ruvennut vaivaamaan kaiuttimen ajoittainen rätinä, kun kuuntelen musiikkia sillä. Elikkä siis ne on sellaisia sekunnin murto-osan pituisia rätinöitä, mutta erittäin häiritseviä, kun niitä voi ilmaantua yli kymmenen kertaa yhden biisin aikana ja monta kertaa peräkkäin. Varmaankin kaiuttimessa jotain vikaa?

12. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    Mulla on ollut tämä puhelin muutaman kuukauden, todellakin on nopeat valikot, ja valikoissa on aikaisempaa enemmän säädettävää, mutta itse en tykkää tämän näppäimistä.

13. Jonttyy

Jonttyy

Tykkäykset:
    0
    Sori kysymäst mut mite paljo haittaa teit ku ei oo Wlania eikä GPS?

14. Noksu6300

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 6300
    Minua ei haittaa ollenkaan.

Mut jos sinä tarviit, nii tähänhän saa erikseen ostettavan gps-mokkulan.
    Sitte jos wlania tarttee, nii sitten on e51. Lähes sama kuin 5320, mutta löytyy wlan, pikänäppäimet(kalenteri, sähköposti...), laadukkaammat kuoret ja ehkä paremmat näppäimet.

Laitetaas sitten tähän samaan vähän arvosteluja:

Oon käyttäny tätä melkein 2 viikkoa ja nyt löytyy hyviä ja huonoja puolia. Käyttis on nopea, pari kertaa on tarvinnu bootata, mutta sekin aina saman ohjelman kanssa. Muuten toiminu hyvin tähän mennessä. Huonoa käyttiksessä on FP2, Eli hakkerointi ei onnistu. Mutta jos hakkerointi ei kiinnosta, niin tässä on monia parannuksia ulkoasussa verrattuna FP1:een. Kamera on sitä perus tasoa(2mpx), mutta salama on kätevä, se on tosin ledeillä toteutettu. Kyllä se huoneen valaisee. =) Huono juttu on, että salamaa ei näköjään saa palamaan kokoajan. Musiikkiominaisuudet on hyvät ja pikanäppäimet ovat kätevät. Äänenlaadussa voittaa perusnoksut mennen tullen, mutta muihin en ole päässyt vertaamaan. Say and Play saattaa olla jollekin hyödyllinen, itse en sitä kovin paljoa käytä. Pelipuhelimena tämä on varmasti paras mahdollinen tähän hintaluokkaan. Pelikäytössä on hyötyä monista ylimääräisistä näppäimistä ja tästähän löytyy 3 molemmilta puolilta ja "Oma näppäin" Näytön yläpuolelta. Näppäimissä on hyvä tuntuma, tosin numeronapit naksuu ilkeästi painettaessa. Symbian- ja C-näppäin on melko pienet, mutta mulle on silti harvoin tullut virhe painalluksia niiden kanssa. Sivulla olevat näppäimet ovat liian pienet pelikäytössä, jollon pitää löytää oikea nappi nopeasti. Virtanäppäin on surkea, onneksi sitä ei tarvita usein. Akku kestää minun käytössä päivän, mutta käytän puhelinta kokoajan. USB-luukku on hirveä. Se on todella jäykkä avata, eikä meinaa pysyä auki. Minulta on irronnut se punainen lätkä siitä päältä, kun olen yrittänyt avata sitä luukkua. Muuten liittimet ovat hyviä. Voit kuunnella musiikkia, ladata puhelinta ja pitää sitä tietokoneessa kiinni yhtäaikaa. Näyttö on tarkka, mutta voisi olla isompi, tosin pienempi näyttö mahdollistaa pienemmän puhelimen. (Katos helkkari! ) Tämä mahtuu hyvin taskuun. Kuoret ovat luurin heikoin ominaisuus. Ne natisee, nitisee ja heiluu joka suuntaan. No ei nyt ihan. :) Mutta on ne kyllä ärsyttävät toisinaan. Kaikista pahinta on tämä: Joka ikinen kerta(!), kun painat sormella takakuorta muistikortinluukun kohdalta, kuuluu naksahdus. Ääni vastaa numero näppäimen painallusta. (Siis kuuluu yhtä kovasti)
    Mutta kyllä tämä on hintaisekseen hyvä puhelin.
    Taitaa olla toiseksi halvin S60v3-malli.

Niille, jotka ei jaksa lukea kaikkea, tässä on tiivistelmä.
    Plussat:
    -tärkeimmät näppäimet hyvät
    -käytettäyys
    -musiikki ja peli ominaisuudet
    -Paljon muistia(RAMia päälle 80megaa kokoajan)
    -Kamerassa salama(taitaa olla melkein kaikissa nykyään...)
    -Liittimien sijoitus
    -koko
    -tarkka näyttö
    -hinta

Miinukset:
    -MUOVI_KUORET, jotka keräävät ERITTÄIN paljon sormenjälkiä ja natisevat
    -sivunäppäimet liian pienet ja virtanäppäin surkea
    -USB-luukku on huono
    -muistikortti vaikea saada ulos
    -näyttö voisi olla isompi
    -jotkin napit äänekkäitä
    -akku (ainakin minun käytössä)
    -värivaihtoehdot

Että semmosta. Tää on minun neljäs puhelin, että hirveästi ei voi vertailla.

15. Diaz\

Tykkäykset:
    0
    Itse asiassa sen USB-liittimen luukun kuuluukin irrota. Sen saa takaisin kevyesti työntämällä. Käytössä se ainakin itselläni on ojentunut huomattavasti, eikä enää ole niin jäykkä. Ja tuo muistikorttirei'än kohdalta painettaessa kuuluva ääni loistaa poissaolollaan, eli sinulla on vain ollut huono tuuri. :]

16. Nathorr

Tykkäykset:
    0
    Kyselin jo tossa toisessakin aiheessa, mutta heitetään tänne. Muutama kysymys:

1. Olen valinnut valmiustilan teemaksi "vaakasuunt. kuv.rivi", mutta en silti pysty vaihtamaan ja valitsemaan itse kuvakkeita, sitä "Pikavalinnat" valikkoa ei löydy mistään?

2. Olen valinnut näytönsäästäjän ajoiksi 30s / Aina, mutta silti näyttö vetää kokonaan mustaksi n. minuutin käyttämättäolon jälkeen. Miten saisi sen kellon pysymään siinä ruudulla. Myös erillisellä cClock ohjelmalla kokeiltu.

3. Java-sovellukset eivät suostu käynnistymään (Stopwatch, Opera Mini...) Painaessa "avaa" mitään ei tapahdu?

Uutta softapäivitystäkään ei ollut saatavilla.

17. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4675
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Oikeat versiot asennettu? Puhelin käynnistetty uudelleen? Asennettu puhelimen muistiin?

18. Jonttyy

Jonttyy

Tykkäykset:
    0
    Onko kaikilla puhelimen omistajilla ollut ongelmia joittenkin asioiden kanssa?

19. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Mitä tarkoitat? Onko kaikissa 5320:ssa ollut jotain ongelmia? Emännän käytössä olevassa 5320.ssa ei ole ollut mitään ongelmia...

(Kannattaa hieman panostaa noihin postauksiin, ja esittää kysymykset niin että ne ymmärtää muutkin kuin sinä)

20. Jonttyy

Jonttyy

Tykkäykset:
    0
    Ok, no siis joitain yleisiä vikoja jotka tulevat tähän puhelimeen vähäaikaisen käytön jälkeen?

Jaa tämä viestiketju