1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5200 vikaa

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Kettunen, 23/11/07.

1. Kettunen

Tykkäykset:
    0
    Elikkäs mulla olis tossa tollanen 5200 luuri jonka näyttö pimeni ku se putosi auton penkille. Virrat tulee ja näyttöön syttyy taustavalot, mutta se vaan pysyy mustana. Purin puhelimen osiin ja putsasin molemmat piirilevyt ja koko puhelimen. Ei vaikutusta. Myöskään lattakaapelien ja liittimien kevyt painelu ei vaikuta mitenkään.

Onko vika niin yksinkertainen että näyttö on rikki?? Uus ei näyttäny kauhean kallis olevan, 17e. Pitäisi vain saada varmistus ettei tule turhaan tilailtua.

2. moder

Tykkäykset:
    0
    Toimiiko puhelin muuten? käytä sitä "sokkona" ja soita jollekin. Jos puhelin toimii, niin luultavammin pelkkä näyttöelementti ottanut siipeensä.

3. samumanu Vieras

Myös kannattaa tarkastaa et se lattakaapeli on todellakin kunnolla kiinni piirilevyssä mihinkä näyttökin kiinnittyy.

4. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Näyttö on siis vain pimeä, eli ei varsinaisesti haljennut? Vai näkyykö halkeamia? Jos tippunut auton penkille niin tuskin kovin ihmeellistä fyysistä vauriota on kokenut.

Näin ollen kiikuttaisin itse sen ihan takuuna korjattavaksi...

5. samumanu Vieras

Rehellisyys kunniaan.. Heh!

6. Kettunen

Tykkäykset:
    0
    Joo-o, näyttö ainoastaan pimeä EI haljennut. Ja kyllä tippui auton penkille. Itsekin ihmettelin samaa, että kuinka vit***a se muka hajosi siitä että putos auton penkille!? Niin ja puhelin ei ole mun, vaan systerin. Sanoin itse samaa että kiikuta huoltoon, mutta mutta, kuinka ollakaan takuukuitti on hävinny.

Saako tota enää korjattua takuun piirissä?? Hyväksyvätkö ku ei sitä kuittia ole? Joskus käytin Lohjalla omia puhelimia ainoastaan päivityksessä mukamas takuun alaisena. Aluks meni hyvin, mutta sitte alkoivat olemaan aika tarkkoja takuulapun kanssa. Perhana, muistin itse että takuuaika olisi vain vuosi, mutta sehän onkin nykyään kaksi.

7. kimmo Vieras

Ilman kuittia takuu lienee 25kk valmistuspäivästä. Valmistuspäivä selviää taas huollossa.
    Suosittelisin kuitenkin varautumaan maksulliseen korjaukseen, jos/kun kerta "purit puhelimen osiin ja putsasit sen". Kovinkaan kummoinen huoltomies ei tarvitse olla, niin näkee kyllä useimmiten että luuri on itse avattu.
    Itse suosittelisin samumanun tavoin tutkimaan vielä kertaalleen tuon lattakaapelin ja sen kiinnityksen.

Ja se jäi vielä auki, että toimiiko luuri "sokkona" soitettaessa?

8. Kettunen

Tykkäykset:
    0
    Ei toiminut sokkona soitettaessa.. Löin puhelimen kasaan ja puhelin meni huoltoon. On jo kuulemma huollettukin, luultavasti saa huomenna haettua takasin.

Ilmottelen sitte miten kävi.

9. Kettunen

Tykkäykset:
    0
    Dodii, eli takuuseen se meni. Vaihtoivat ainakin näytön ja "jotain muuta" ja nyt puhelin on taas käytössä.

Jaa tämä viestiketju