1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5200 keskustelua

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja joku112, 4/11/06.

1. joku112

Tykkäykset:
    0
    miten voi poistaa omia aiheita foorumeilla?

Jollemi update: et voi poistaa omia ketjujasi enää tässä vaihessa. Otsikko muutettu.

2. kimmo Vieras

Re: Nokia 5200 (Se joilla on kyseinen puhelin vastatkaa tähä

On
    On
    On
    On
    On
    Nokia XpressPrint, toimii bluetooth-tulostimen kanssa
    Ei tietoa, luultavasti muistikortti rajana.

PS miks tää on hauskaa, että toiset kaivaa nämä tiedot sulle. Edelleenkin saat ihan itse nämä tiedot nokian sivuilta.
    Tässä käyttöohje (pdf-tiedosto, 3,67Mt), minkä lukemalla olet taas paljon viisaampi.

3. tommi-fi

Tykkäykset:
    0
    Myös puhelinvertailu.com sivu olisi antanut nämä tiedot ilman manuaalin läpi kahlaamista.

4. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Kannattaiskos käydä katsomassa siellä sivuilla ennen kuin kommentoi, kaikissa kohdissa lukee "ei tiedossa".

5. kimmo Vieras

Puhelinvertailu.com sanoo;

Kaiutinpuhelin Ei tiedossa

Edistykselliset
    äänikomennot Ei tiedossa

Lentokonetila Ei tiedossa

Sähköposti Ei tiedossa

Pikaviestit Kyllä

Videoiden pituus Ei tiedossa

Ihan oikeesti, tommi-fi. Usein kannattaa ottaa asioista selkoa ennen postaamistaan. Näin teen itse, siksi useimmiten kertomani pitää paikkansa. Puhelinvertailun sivuillakin olin käynyt, todennut kuitenkin sen melko hyödyttömäksi tässä tapauksessa.
    Osaan kaivaa tietoja netistä ja jos joskus jonkun linkin annan, niin useimmiten sieltä löytyy juuri kysyjän tarvitsemat tiedot.

6. k Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Äänikomennot kyllä löytyy, mutta ne eivät ole edistykselliset.

7. kimmo Vieras

Ja kun en itse ole missään nähnyt mitään standardia tälle määritteelle, vaan olen ollut huomaavinani että sanoja "edistyksellinen", "laajennetut", "parannetut" jne käytetään melko surutta näissä mainoksissa, niin en sitten tiedä mitä eroa näillä on.
    Nokian sivuilta saadun tiedon mukaan tämän puhelimen kohdalla voi tehdä mm.

"Äänikomennot
    Voit soittaa luettelossa oleville henkilöille ja käynnistää puhelimen
    toimintoja äänikomennoilla.
    "

Jos nyt tähän saan selvityksen mikä tekee äänikomennosta edistyksellisen ja miten se eroaa näistä muista ja ennen kaikkea, mikä tästä ko mallista puuttuu, ettei se olekaan edistyksellinen.

8. Jeppe !

Tykkäykset:
    0

edistyksellinen äänikomento toimii ilman että sinun pitäisi itse nauhoittaa joka nimelle oma äänikomento. puhelin siis osaa automaattisesti tehdä joka nimelle oman äänikomennon. ja tämä ominaisuus muuten toimii..

9. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play

Ns. "edistyksellisissä" äänikomennoissa noita komentoja ei tarvitse itse lukea puhelimen muistiin vaan laitteessa on puheentunnistusohjelma joka osaa (ainakin melko usein) tunnistaa osoitekirjaan merkityn nimen kun se sanotaan. Perinteisissä äänikomennoissahan nuo komennot ensin luetaan laitteen muistiin ja laite tunnistaa ne vertaamalla sanottua muistissa oleviin tunnisteisiin.

EDIT. "Jeppe !" ehti ensin ;)

10. kimmo Vieras

Tämä selvää.. vielä kun joku kertoo minulle että Nokia 5200sessa ei ole tätä ominaisuutta.

Manuaalissahan sanotaan esim; "Äänikomennot ovat kielikohtaisia."
    Jos tässä olisi itse nauhoitettava komento, niin silloinhan siihen ymmärtääkseni voi puhua vaikka kiinaa ja puhelin soittaa numeroon jonka kohdalle tuo kiinankielinen tunniste tallennettu.

PS ja vielä kaipaan niitä eroja näiden eri mainoslauseiden välille; "edistyksellinen", "laajennettu", "parannettu" jne.

11. aaaatu

Tykkäykset:
    0
    Onko todella muka niin, että tämän puhelimen myyntipakkauksessa ei tule laturia mukana? Nokian sivujen tarkka tuoteseloste listasi kuuloketta, akkua jne, mutta laturia ei listassa ollut, vaikka se muiden mallien kohdalla mainitaan, mikäli sellainen pakkauksessa on mukana.

12. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ihan varmasti tulee laturi aina mukana :)

13. aaaatu

Tykkäykset:
    0
    No hyvä. Kiitoksia. Vähän hämäävä vaan tuollainen. Laitoin asiasta palautetta. Toivottavasti lisäävät puuttuvat tiedot.

14. hErCuLeSs

Tykkäykset:
    0
    Itsellä tuli siis mukana Laturi, Manuaali ja tuommoiset nappikuulokkeet. Ihan hyvältä luurilta vaikuttaa näin ensikokemuksilta. Tietääkä joku miten noita tekstin värejä saa vaihdettu kun esim. mulla on sininen tummansininen taustakuva niin tuo Siirry, Valikko, Nimet ym. tekstit eivät näy kunnolla. Eli saako niitä vaihdettua?

15. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Muistaakseni jostain asetukset -> aktiivinen valmiustila -> aktiivisen valmiustilan fonttin väri

16. hErCuLeSs

Tykkäykset:
    0
    Ei tunnu tuo muuttamvan väriä. Mustalla edelleen nuo tekstit ja jos vähänkin tummempi taustakuva niin ei näy noita tekstejä.

17. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Tuosta Kimmon postaamassa linkistä näkyvästä ohjekirjasta tarkistin asian ja näyttää menevän Asetukset - Näyttö - Valmiustilan fontin väri.

18. hErCuLeSs

Tykkäykset:
    0
    Oho. Taisin johdatella nyt väärään aiheeseen. En siis tarkoita näytön keskellä olevien tekstien [ Joka vaihtuu ylläolevilla vinkeillä ] vaan ruudun alareunassa aina lukevia [ Vasemmalla Siirry, Valinnat ym. || Keskellä "Valikko" || Oikealla Nimet, Poistu ym. ] tekstejä joista tuossa muutama esimerkki.

19. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä nuo pitäisi vaihtua myös tuolla ohjeella.

20. TIETOPULLA

Tykkäykset:
    0
    On ne edistykselliset äänikomennot koska ei sinne mitään pidä tallentaa
    vaan pitää nimet + - pohjassa niin sanot sitten vaan vaikka sami niin se ettii
    samin.

Jaa tämä viestiketju