1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5140i ja tietokoneen liittämisen mahdottomuus?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja HaRaXz, 26/6/05.

1. HaRaXz

Tykkäykset:
    0
    Tavarat:

- Nokia 5140i
    - Nokian kaapeli CA-42

Ohjeista luin:
    1. asenna ajurit
    2. Asenna PC-suite
    3. Paina yhdistä nappulaa
    4. Liitä puhelin

Ennen olen kyllä todella hyvin saannut yhteyden tietokoneen ja puhelimen välille laitettua muilla puhelimilla, mutta nyt ei toimi. Onko kukaan saannut kyseistä pakettia toimimaan ja jos on niin miten? Onko kukaan yleensäkään vielä yrittänyt liittää 5140i:tä tietokoneeseen ja milla onnistumisprosentilla? :)

2. manta

Tykkäykset:
    0
    Ihan hyvin pelittää.
    Mikä Windwows ? No oli mikä oli, niin tuossa PC Suite 6.5 paketissa (asenna se, oli myyntipaketissa mikä vaan vanha Suite) ON MUKANA Ca-42 ajurit, joten älä asennä ajureita erikseen.
    JOs on nyt ongelma, poista nuo kaikki asentamasi (kontrolloidusti asenna/poista ohjelmia kautta Control Panelista, jos askartelet jotain itseksesi, olet inhimillisen avun ulottumattomissa, koska on aivan mahdoton tietää, mitä koneesi on syönyt) Tsekkaa myös Device managerista windowsissa, että mitään haamuajuria ei jäänyt koneelle, kun yhdistätä puhelimen. JOs haamuajuri ilmestyy, poista se device managerin kautta.

Sitten asenna puhtaaseen koneeseen Pc Suite 6.5.
    En ymmärtänyt yhtään mitä tarkoitit tuolla "paina yhdistä nappulaa" ? Missä se oikein on ?
    No, joka tapauksessa, PC Suite 6.5sen asentamisen jälkeen avautuu wizard, joka ohjaa CA-42 asennuksen läpi ja voila!, olet yhteydessä.

3. HaRaXz

Tykkäykset:
    0
    Tyhjensin koneen nokian softista mitä sinne olin asentanut. Asensin pc-suiten. Jonka jälkeen aukesi ikkuna : Tervetuloa käyttämään ohjattua yhteydenmuodostusta. Noudatin sen ohjeita siitä eteenpäin, mutta nyt känny ollut kiinni varmaan jonkin 20min ja sama ruutu on koko ajan ja mitään ei tapahdu. (Ruutu on : kaapelin kytkeminen)

Toivottavasti en turhan vaikeasti selittänyt... :)

4. manta

Tykkäykset:
    0
    joo sorry, itse käytän Pc Suitea englanniksi, niin ei heti sytyttänyt, mikä nappi oli kyseessä.
    Nyt tulee mieleen, että onko sulla originaali CA-42 Nokialta, vai tarvike kaapeli ? Jos on tarvikekaapeli, niin sille on oma ajurinsa ja se pitää asentaa erikseen, ei ole mitään takeita, että Nokian oma CA-42 ajuri toimii tarvikekaapelin kanssa. (CA-42 sisältää kaapelissa firmawarea, joka muuntaa serial portin USBiin PC:llä)
    EDit: ja vielä tuli mieleen, että jos sulla on infrapuna PC:llä, niin kokeile yhdistyykö sillä puhelin ja PC Suite, niin saat vähän lisätietoa, että onko vika kaapelissa vai missä.

5. HaRaXz

Tykkäykset:
    0
    Nokian alkuperäinen kaapeli on käytössä. Missäs vaiheessa kytket ton puhelimen ja kaapelin kiinni tietokoneeseen? Siinä yhteydenasennus ruudussa se sitä ehdottaa ja siinä olen sen itse kytkenyt. Vai onko tällä asialla mitään väliä.

6. manta

Tykkäykset:
    0
    Just silloin kun se sitä käskee, eli samaan aikaan kuin sinä (joskin tietysti tuo pitää vaan tehdä kerran, sitten kun ajuri on asentunut, se on asentunut ja seuraavailla kerroilla se vain toimii.
    Oletko katsonut onko sulla jokin haamuajuri asentunut Windwosin toimesta (Control Panel-System harware-device manager) tai mistä nyt device managerin kaivatkaan. Laita puhelin ja kaapeli kiinni ja katso näkyykö device listassa jokin unknown device linkattuna sun puhelimeen. Jos näkyy, poista tuo unknown device sieltä device managerista. (mene sen devicen päälle, klikkaa hiiren oikeaa ja valitse uninstall) Jos sulla on Windows suomeksi, niin yritä soveltaa mun ohjeita ;), mull aon engllanniksi Windows 2000.
    Jos siis unknown device löytyy, uninstalloi se ja sitten käynnistät uudetaan get connected wizardin Suitesta, laitat kaapelin kiinni ja odotat rauhassa ja pidä peukut pystyssä, eiköhän se siitä

edit: jaajuu, tuli mieleen, onko sulla ollut DKU-5 kaapeli ja sen ajuri asennettuna ? Tai muuten vaan hirveesti ruuhkaa USB porteissa ? Ennen noita mun ym. ohjeita voi kokeilla kaikkia USB portteja PC:llä, että lähtisikö (ja jos sulla on joku USB hirmuhubi, niin ei sekään asiaa yksinkertaista...

Jaa tämä viestiketju