1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 5100 ongelma!

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja nokia80, 16/10/05.

1. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Onko muilla ollut sama vika Nokia 5100 puhelimessa. Eli käynnistysnappia kun painaa, niin känny ei tule millään päälle. Ei auta vaikka on ottanut kuoret pois ja yrittää jollain tikulla painaa. Liikkeessä sänottiin että se on yleinen vika tuossa puhelimessa. Takuuta ei ole enää jäljellä.

Onko mahdollista helposti korjata tuo vika? Mitä osa maksaa ja mistä?

Mitä teen?

2. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Eikö kukaan osaa vastata?

3. samumanu Vieras

Kuulostais et virtakytkin ois rikki tahi irronnut. Jos kolvata osaa niin ei normaalijärella varustetulle ihmiselle kauheen vaikee homma. Huollossa 30-40€ veikkaisin..

4. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Avasin puhelimen

Avasin puhelimen ja sieltä tippui yksi pieni osa kädelleni.

Minulla olisi avauksesta kuvia paljon ja myös tästä pienestä osasta.

Voiko joku auttaa minua tässä ongelmassa. Minne voin laittaa kuvat näkyviin?

5. snb69

Tykkäykset:
    0
    Kuten samumanu sanoi, niin kannattaa viedä huoltoon vaan jos ei juottaminen luonnistu.

6. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Siis kyllä juottaminen luonnistuu. Mutta haluan vain varmistua asiasta, eli onko virtakytkin todella irronnut juotoksestaan? Ja minne se kiinnitetään?

Mulla olisi kuvia puhelimesta, mutta kun en tiedä minne ne voisi laittaa näkyville nettiin....

7. nokia80

Tykkäykset:
    0
  8. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    [OT]
    Täytyy sanoa että aika todella paskoja kuvia!
    Miksi kuvien pienennys on niin vaikeaa?? Eihän kukaan noita kuvia katso jos ne ovat megan kokoisia. Ärsyttää kun tuollaiseen törmää
    [/OT]

9. samumanu Vieras

Kuvat on kyl kauheita..

Virtakytkin on todella irronnu ja vimosessa kuvassa(758) näkyy paikka minne se pitää juottaa, piirilevyn yläosassa vasemmalla(kun kattoo alaliittimeltä päin puhelinta) on kaksi juotostämppiä josta se on irronnu. Siihen vaan järkee käyttäen juottaa sen takas ja pitäs toimia sitte.

10. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Minkälainen kolvi yms. vehkeet olisivat hyvä ratkaisu tähän juottamiseen. Koska normaalilla kolvilla kun juottaa, niin siihenhän tulee ihan liikaa tinaa...

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Hmm, tinan laittaa juottaja, ei kolvi, eli ei tilanne parane sitä vaihtamalla.
    Toki hervoton kattokolvi on vähän huono tohon ja termostaatti olisi hyvä olla. ja muuta juottamisen apuvälineet.

Ymmärtääkseni tuo kone on ns. lyijjyllisiä.

12. samumanu Vieras

Ihan lyijyllinen kone. Tavan tinaa ja mulla on juottimeen kärkiä joiden paksuus on noin millistä lähes senttiin ja kaikilla onnistuu.

13. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Lyijyllinen kone? Siis onko vaarallista kolvata itse vai mitä lyijyllinen?

Olen ottanut lisää kuvia. Kuvissa olen laittanut kytkimen oikeaan kohtaan, mutta en tiedä varmasti, että onko se oikein päin. Huomasin, että ilmeisesti kytkimestä on katkennut se musta osa, jota painamalla, pitäisi kytkin toimia. Kuten on tuossa kuvissa reunalla kaksi muutakin kytkintä äänenvoimakkuuden säätämiseen.

Mistä tuollaisia kytkimiä voi ostaa, jos sellaisen itse juotan kiinni?

Tietysti tuolla tekniset liikkeessä olisi nokian oma huolto, mutta jos vien kännykän heille avattuna ja selitän, että tuo kytkin on vikana, niin tuleeko korjaus halvemmaksi, kun olen sen jo avannut ja todennut vian itse. ja kytkin on irti kädelläni.

Kenelle voi lähettää ne uudet kuvat, jotta joku voisi laittaa ne nettiin näkyville? Onko ilmaisia kuva-arkistoja jossain?

14. nokia80

Tykkäykset:
    0
    jatkoa

Lyijyllinen kone? Siis onko vaarallista kolvata itse vai mitä lyijyllinen?

Olen ottanut lisää kuvia. Kuvissa olen laittanut kytkimen oikeaan kohtaan, mutta en tiedä varmasti, että onko se oikein päin. Huomasin, että ilmeisesti kytkimestä on katkennut se musta osa, jota painamalla, pitäisi kytkin toimia. Kuten on tuossa kuvissa reunalla kaksi muutakin kytkintä äänenvoimakkuuden säätämiseen.

Mistä tuollaisia kytkimiä voi ostaa, jos sellaisen itse juotan kiinni?

Tietysti tuolla tekniset liikkeessä olisi nokian oma huolto, mutta jos vien kännykän heille avattuna ja selitän, että tuo kytkin on vikana, niin tuleeko korjaus halvemmaksi, kun olen sen jo avannut ja todennut vian itse. ja kytkin on irti kädelläni.

Kenelle voi lähettää ne uudet kuvat, jotta joku voisi laittaa ne nettiin näkyville? Onko ilmaisia kuva-arkistoja jossain?

15. snb69

Tykkäykset:
    0
    "Tina" sisältää lyijyä. Ei ole vaarallista juottaa.

Jostain huollosta.

Aina voi yrittää tinkiä.

16. MiG

Tykkäykset:
    0
    Jos pilkku viilataan niin eiköhän SMD osat kuitenkin vedetä juotospastalla kiinni, joka on tuossa koneessa varmaan vielä lyijyllistä. Mutta tämä oli lähinnä saivartelu, pahoittelut siitä asia on kuitenkin sama. Lyijyttömiin on siirrytty vasta tämän vuoden aikana.
    Normaali tinalla tuon voi kyllä juottaa takaisin ihan hyvin, fiksuinta olisi ostaa uusi kytkin. Niitä löytyy ainakin seuraavista paikoista:

http://www.jt-net.fi/

http://www.polkumyynti.com/o/

Kytkin näyttäisi maksavan muutaman euron joten ei ole kovin kallis sijoitus.

Jaa tämä viestiketju