1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 3720 classic-ongelma (enemmän kuin yksi)

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja shaf, 13/8/10.

1. shaf

Tykkäykset:
    0
    Muutaman ongelma ilmaantui 3720c:heni. Puhelimen olen omistanut noin kuukauden verran ja olen yrittänyt näitä ongelmia selvittää kuitenkaan onnistumatta. Olen yrittänyt palauttaa puhelimen asetuksia, mutta yhtä samanlainen kuin ennenkin.

Ensimmäinen ongelma on tekstiviestien kanssa. En pysty lähettämään enkä vastaanottamaan viestejä. En pysty liittämään osoitekirjasta nimiä, kirjoittamaan vain numeron. Kun painan lähetä-nappia ei mitään käy ja kun yritän poistua viestistä ei käy mitään joten joka kerta on pakko uudelleen käynnistää puhelin. Se siis jää jumiin kun yritän lähettää viestejä.
    Kaverini kokeili omalla DNA:n sim-kortillaan ja kaikki toimi moitteetta. Itselläni telefinlandin liittymä, mutta eihän liittymän pitäisi vaikuttaa puhelimen toimivuuteen. Puhelimeni on myös erittäin hidas, sillä kestää pitkään avata joitain sovelluksia. Ymmärtäisin jos puhelin olisi vuosia vanha, mutta kun se on uusi.
    Tilasin operaattorilta viestiasetukset siinä toivossa, että se auttaisi viestiongelmaan, ei auttanut. Kun yritän tekstiviestiasetuksia avata tule teksti "SIM-muisti ei vielä valmis". Tämä siis vaikka puhelin olisi tunteja ollut auki.

Puhelin ei myöskään ota yhteyttä PC SUITE-moodissa. Herjaa, että "isäntäkone ei vastaa" enkä siis pysty puhelinta päivittämään.

Puhelin takuuhuoltoon vai mitä tehtävä?

2. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    En ihan varma ole mitä tarkoitat tälla palauttamisella, mutta operaattorilta tilaat asetukset, tallennat ne luuriisi ja kun kysyy käytetäänkö oletuksena, niin vastaat "yes".
    oletko katsonut esim. että tekstiviestikeskus oikein(tai sen numero)? Minulla ei ole tuota luuriasi, joten en aivan varma ole mistä nämä asetukset löytyvät..mutta uskoisin että kannattaa kokeilla alkuvalikosta; valikko>viestit>viestiasetukset>tekstiviestit>viestikeskukset..tarkista tuosta tuo käytettävä viestikeskus, sekä sen numero.

edittiä..jaahas, pitäisi näemmä lukea tarkemmin viestit. Et siis pääse ollenkaan viestiasetuksiin. Minusta tässä kohtaa pitäisi ottaa yhteys operaattorin aspaan. Toki jos toisella simillä pääsee asetuksiin, niin sitten voisi sitä kautta ehkä saada selkoa missä vikaa. Jatketaan nyt kuitenkin muiden vikojen kanssa, kun kerta aloitettu.

Jos/kun olet viestiä lähettämässä ja voit tuohon vastaanottaja-kenttään laittaa vaan numeron, niin koita painaa oikeasta alareunasta "risuaitaa", sillä muuttuu käytettävä näppisleiska toiseksi ja onnistuu mahdollisesti kirjainten kirjoittaminen.
    Tämä nyt mielestäni kertoo sen, ettei luurissasi vikaa, vaan se löytyy joko operaattorin puolelta, tahi sitten joku asetus luurissasi virheellinen.
    S40-käyttis, pieni muisti ja varmastikin kokolailla pienitehoinen prossa..ei siitä ferraria saa, vaikka kuinka haluisi. Riippuu myös paljon siitä mitä nämä "joitain sovelluksia" ovat. En siis tuota pitäisi minään vikana, jos ei nyt sitten ihan tolkuttomasti hidastele(vaikea sanoa kun ei näe itse).
    Muistaisin että joskus 5 vuotta sitten olen viimeksi tuollaisen virheen saanut, kun puhelimen avaamisen jälkeen simin "alustaminen" kesti kotvasen. Minusta tuntuu entistä enemmän että tuossa sim.kortissaisi voisi olla jotain ongelmaa..soittaminen sillä kuitenkin onnistuu?
    PC-suite voi olla isokin ongelma ja sen kanssa voi joutua "leikkimään" pitkäänkin ennen kuin alkaa toimia. Voisit kuitenkin koittaa poistaa tuon pc-suiten koneeltasi ja imuroida tämän uudemman "ovi-suiten", jos siitä olisi jotain apua ongelmaasi.
    Ohjelmistot löydät tätä sivua klikkaamalla.
    Yritä nyt hetki vielä..mielestäni luurisi pitäisi saada kuntoon ilman huoltoreissua..ehkä ihan softapäivityksellä, tahi sitten aspan avulla. Koita nyt kuitenkin noita mitä ehdotin ja palaa sen jälkeen asiaan.

3. Fran

Tykkäykset:
    0
    Mun X3-02:ssa on sama Suite-ongelma. Aiemmin oli PC Suite jonka päivitin Ovi Suiteksi, koska PC Suite ilmoitti ettei puhelimeni ole yhteensopiva ohjelman kanssa. Silloin en huomannut katsoa ilmoittaako puhelin että "ISäntäkone ei vastaa". Ovi Suitella tuo ilmoitus tulee. Kaikki puhelinnumerot on Suitessa varmuuskopioituina, joten en sen takia haluaisi ohjelmaa poistaa, koska numerothan (ja kaikki muukin muistissa oleva) mun käsittääkseni katoaa samalla. Puhelimeen ei ole saatavana päivityksiä, ja Suiten päivitys herjaa joka kerta jotain. Mut sekin on ilmeisesti jo tuorein, koska on asennettu pari päivää sitten.

Mitä siis olisi tehtävissä?

4. Fran

Tykkäykset:
    0
    Vika katosi uunituoreella Ovi-päivityksellä ja sain jumissa olleet yhteystiedot uuteen puhelimeen.

Jaa tämä viestiketju