1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 3660 / DNA041 + irc-client -ongelma

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Keba, 1/4/04.

1. Keba

Tykkäykset:
    0
    Morjens!

Olen Dna:n 041 (ent. Telia...) ja nyt uuden puhelimen myötä koittanut saada ircciä toimimaan tuossa raakissa. Kuitenkin aina vircaa tai wlirciä käynnistäessä ruudulle tulee virheilmotus : "java.io.IOException : Status = -21"

Olen kyllä huomannut, että asiaa on käsitelty forumilla ennestäänkin, mutta niillä ohjeilla en ole saanut toimimaan, liekö syynä sitten, etten ole mistään löytänyt yksiselitteisiä dna041-asetuksia, vaan olen joutunut soveltamaan asetuksia sieltä täältä. Wap-asetukset ovat kyllä kunnossa, ne sain DNA:lta tekstiviestinä, kun avasin gprs:n.

Kiitos avusta!

t. Keijo K.

2. Keba

Tykkäykset:
    0
    Nyt oon päässy jo siihen asti, että oon saanut virheilmotuksen -4159 tms. Liekö edistystä?

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mikä puhelin?
    Vilases vanhoja ketjuja jossa käsitellään ko java ohjelmia. ja valmsitajan sivujen FAQ kannattaa tutkia.

Lyhyesti GPRS yhteys kannattaa olla sopiva.
    Ko java kone ei tuet kuin HTTP pyyntöjä, joten käytettävä sopivaa "proxyä"

4. Keba

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia vastauksesta.

Olen vanhoja juttuja tutkinut, mutta vastausta ei vaan tunnu löytyvän, johtunee varmaan siitä, etten noita puhelimia hallitse kovuin hyvin. Ja puhelin on juuri tuo otsikossakin mainittu 3660.

Mitke asetukset pitäisi ottaa käyttöön, ymmärsin, ettei ainakaan wap-asetuksia.

5. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
  6. Keba

Tykkäykset:
    0
    Ei vieläkään toimi, vaikka noita asetuksia olen koittanut ja tilasin Nokialtakin nettiasetukset. Kummatkin, virca ja wlirc menevät yhdistämiseen, mutta eivät siitä eteenpäin sitten menekään..=(

7. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Ääh. Tähän asiaan on ihan simppeli ratkaisu.

IRC-serveri johon haluat, niin laita se IP-muodossa.
    Eli jos irc-serverin hostname on irc.jotain.com niin pistä esim irssissä/mircissä/ym komento: /dns irc.jotain.com ja sitten sitä IP-osoitetta käytät irc-serverinä.
    Windowsissa taidat saada ip:n selville menemällä käynnistä/start - suorita/run - cmd ja sitten nslookup irc.serverinhostname.fi

8. Keba

Tykkäykset:
    0
    Ei oo totta..Ei toimi =/

Koitettu on ip-osoitteena laittaa se servu, nyt yhdistää kauan, ja sitten ilmoittaa sen error -33:n...Ihan toivotonta, vois vaan viedä johki liikkeeseen, mis ne ehkä osais tehdä tuon..=/

Jaa tämä viestiketju