1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 3310:n näyttöbugi

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja kaiq, 27/6/03.

  1. kaiq

    Liittynyt:
    9/6/03
    Viestit:
    12
    Tykkäykset:
    0
    Eli siis puhelimessani on yksi näytön pikselirivi ajan myötä väsynyt, uupunut ja kuollut pois. Kysynkin, onko kyseessä ns."tyyppivika" ko. mallille.. ja onko Nokia siten velvollinen korvaamaan puhelimen uudella, vaikka takuu on jo umpeutunutkin..
    Kannattaako puhelinta siis kiikuttaa lähimmälle Nokia jälleenmyyjälle..?
     
  2. MoonMan

    MoonMan

    Liittynyt:
    30/9/02
    Viestit:
    897
    Tykkäykset:
    23
    Aina kannattaa yrittää. Olen kuullut 3210:n kohdalla tuosta rivin katoamisesta, mutta en kyllä hirveästi 3310:n kohdalla. Mutta ei se uusi näyttökään hirveästi maksa.
     
  3. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Ei mene takuuseen. Eikä ole "tyyppivika". Ja vaikka olisikin, ei puhelinta uudella korvattaisi, kun korjauskin on mahdollinen.
    (Todennäköisesti joku vetää tähänkin kysymykseen kuluttaja-asiamiehen jollain tavalla mukaan...)
     
  4. MoonMan

    MoonMan

    Liittynyt:
    30/9/02
    Viestit:
    897
    Tykkäykset:
    23
    No ei kyllä maksa mitään (paitsi puhelun) soittaa kuluttaja-asiamiehelle ja kysyä onko tuosta mahdollista tapella.
     
  5. kaiq

    Liittynyt:
    9/6/03
    Viestit:
    12
    Tykkäykset:
    0
    Onko kuinkakin varmaa tietoa.. joku kodinkonekauppias muistaakseni mainitsi, että se olisi mallille tyypillinen vika. Eniten siit on haittaa tekstareiden lukemisen ja kirjoittamisen kannalta..
    Käsittääkseni puhelimen näytön ei tulisi hajota noin edes takuuajan jälkeen..
     
  6. sane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    17/5/03
    Viestit:
    1761
    Tykkäykset:
    13
    Mulla oli 3310 2 ja puol vuotta ilman mitään ongelmaa:) Eikö ne näytöt oo nykyään kalliimpii ku käytetty 3310?
     
  7. kaiq

    Liittynyt:
    9/6/03
    Viestit:
    12
    Tykkäykset:
    0
    Onhan ne jos joutuu ite maksaa.. Ajattelin vaan jos nokialta sais uuden 3310:n tilalle hyväks kakkospuhelimeks.. toi vanha on nimittäin alkanu vit**ilemaaan mulle muutenkin.. esim. puhelimen virta saattaa katketa kesken puhelun vaikka akussa virtaa olisikin..
     
  8. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ei ole tyypillinen vika eikä nokia korvaa tuota takuuajan jälkeen. Näyttö pitäis vaihtaa ja ainakin meillä onnistuu hiukan huokeemmalla kuin käytetyn arvo.
     
  9. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    puhelimelle on laskettu käyttöikä... 3-4 vuotta. Luin jonkin artikkelin asiasta, oisko ollu Kuluttaja lehdessä.
     
  10. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä jos puhelinta todella siististi käytetään tuo voi käytännössä pitää paikkansakin. Mutta kun näin ei ole kaikkien kohdalla ja sen huoltomiehenä/myyjänä huomaa

    Jos kuluttajalehdessä jotain kirjoitetaan ei se välttämättä vastaa sitä miten huoltoliikkeissä takuun kanssa menetellään. Ohjeet on että takuu on 12kk ostopäivästä ja jos päivänkin ylittää ei takuukorjauksesta saada rahoja eli ei ole meidän tehtävä korjata ilmaiseksi vaikka kuluttaja-asiamieheltäkin tulisi "käsky", nää asiat on tapeltava isompien herrojen kanssa eli nokiaan yhteys koska huoltoliikkeet ei saa itse päättää. Harmillista...
     
  11. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Niin ajattelit, että kun esimerkiksi akku vetelee viimeisiään, niin näytön varjolla välttäisit myös uuden akun, ja peräti uuden luurin, hankinnan? ;)
     
  12. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Tästä suunnitelmasta tulee mieleen eräs jätkä, joka tuli vaatimaan rahoja takaisin erittäin huonossa kunnossa päällisinkin puolin olleesta 8210:staan takuun jo loputtua. Hän oli ostanut puhelimen uutena ja korjauttanut sitä pari kertaa takuuaikana. Sitten hän alkoi himoitsemaan 360 euron hintaista 5210:a ja oli saanut kuningasajatuksen: ensin 8210:sta reilua vuotta aiemmin maksaneensa 450 euroa takaisin myyjäliikkeestä ja sitten ostamaan uusi 5210 sieltä, mistä se halvimmalla lähtee ilman vaihtopuhelinta.. Näin olisi jäänyt reilut sata euroa rahaa takaveto-Corollan bensoihin... Emme suostuneet kaupan purkuun ja seuraavana soittikin sitten kuluttajaneuvoja.. Kerroin hänelle asiakkaan meille avoimesti kertomista suunnitelmista saada upouusi puhelin ja reilu tukku käteistä.. Lisäksi kerroin huoltomieheltä saamastani kirjallisesta lausunnosta, että puhelimen toimintahäiriö johtuu mekaanisesta viasta, joka on tullut puhelimen saatua kovan iskun. Kuluttajaneuvoja oli sitten kanssamme samaa mieltä, että kaupan purkuun ei ole perusteita.. Että semmoisia asiakaskohtaamisia..
     

Jaa tämä viestiketju