1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 3120 Classic

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Arvo, 7/9/08.

1. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    444
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Kannattaako? Miksi ei kannata?

2. McCoy

McCoy

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Ei kannata... Ihan merkistä jo huomaa että muovilelu kyseessä. On ollut niin paljon huonoja kokemuksia noista Nokialaisista, että en voi ainakaan itse suositella.

3. muumi

Tykkäykset:
    19
    Kyllä kannattaa. Itsekin ostin juuri.

4. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    444
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Lähinnä nyt kuulostelen ja tunnustelen, kun ei se uusi kännykkä ole just heti tämän päivän asia. Mutta varmaan tämän vuoden puolella vielä vaihdan puhelinta.

5. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Itse sain tuon luurin työpuhelimeksi.
    Ei tuo miltään muovirimpulalta tunnu. ei nitise, natise tms.
    Siitä on aikaa, kun viimeksi mulla oli S40-sarjan luuri. Siitä kyllä käyttis on mennyt todella paljon eteenpäin. Nyt saa jo kaikki kalenterimerkinnät yms. suoraan valmiustilan ruudulle, eli tuossakin on aktiivinen valmiustila. Kamerasta ei vielä kokemuksia, kun en yhtään kuvaa ole ottanut.

Perusluurihan tuo on, perusominaisuuksilla. Jos ei mitään kummoisia tarpeita ole wlanilla, gps:llä yms. ominaisuuksilla, niin kyllä on hintansa arvoinen puhelin.

6. mattkane

Tykkäykset:
    0
    Olen itse käyttänyt Nokia 3120 Classic -puhelinta vasta pari päivää, mutta se vaikuttaa hintaansa nähden mukiinmenevältä puhelimelta. Ei ole ulkoasultaan ihan niin "saippuakotelo" kuin aiempien vuosien 3-sarjan puhelimet, mutta ei omaa 6-sarjan "arvokkuutta ja vakavuutta".

Näyttö on kirkas ja käyttö (valikot, tapahtumat) sujuu nopeammin kuin esim. Nokia 6131:llä. Äänenvoimakkuus on hyvä ja riittävän selkeä. Herätyskellon uusi (?) oletusääni on miellyttävä, vähän kuin pehmeäsoundinen soittorasia.

Etukameralla ei ilmeisesti voi ottaa kuvia, eikä sen kuvaa saa mistään näkyviin, ellei soita videopuheluja. Näppäinäänet vievät kuulon pienimmälläkin voimakkuudella. Tulevat ohjelmistopäivitykset korjannevat pikkuvikoja.

Nokia 3120 Classic -puhelimen kuoren värisekoilusta sen verran, että ainakin tässä kappaleessa Mocka tarkoittaa valkoista etu- ja mustaa takakuorta.

7. stone1971

Tykkäykset:
    0
    Tossa tuli matkaan sellainen singlekuuloke. Mulla on vanhempia nokian kuulokkeita jossa on täysin samallainen plugi 2 kappaletta, mutta puhelin herjaa "puhelin ei tue lisälaitetta". Mitä ihmettä? Paljonko maksaa sopivat stereokuulokkeet jotka sopii tuohon puhelimeen tai onko kikkaa millä saa noi vanhat toimimaan vanhempien nokia kuulokkeiden kanssa.

8. Legend82

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Samsung Wave S8500
    Onko ollut muilla ongelmia kuuluvuuden kanssa? Ostin äidilleni tällaisen 3120 Classicin, ja nyt kuulemma on jo jonkin aikaa (ostosta parisen kuukautta) ollut ongelmana se, että muiden ääni ei meinaa kuulua ollenkaan. Olen neuvonut äitiäni akun kannalta pitämään verkon tyyppiä GSM:ssä 3G:n sijaan, mutta edes vaihto siihen kaksitoimisuuteen ei auttanut asiaa. Ymmärtääkseni hänellä on ollut myös luurin kaiutin säädettynä aika lailla täysille.

Onneksi tuossa on takuuta jäljellä rutkasti, mutta olisi mielenkiintoista kuulla onko muilla ollut vastaavia kokemuksia (siis että ei puhujan äänestä tahdo saada selvää).

EDIT: Asia korjaantui yksinkertaisella luurin boottauksella. :)

9. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Muistaako 3120 classic useita soittoja samaan numeroon, ts. jos soitan nro A, nro B ja nro A, näkyykö listalla A, B, A vai B, A?

10. muumi

Tykkäykset:
    19
    Ei muista kuin viimeisimmän. Eli BA (vai onko se AB).

11. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
  12. muumi

Tykkäykset:
    19
    Mulla ainakin noin kuin sanoin. Enkä edes löydä mitään asetusta mistä tuota voisi muuttaa.

Sama numero näkyy useamman kerran listassa vain jos katsoo kaikkia puhelutietoja, missä seassa on myös vastaamattomat ja vastatut (eikä vain soitetut) puhelut. Tässä listassa sama numero voi siis olla max 3 kertaa.

Onko tuosta muuten jotain hyötyä että näkee useamman kerran saman numeron puhelutiedoissa??

13. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Onko esim. värinäytöstä hyötyä puhelimessa? :) Mihin on tottunut, mikä tuntuu sen jälkeen vieraalta.. Omalla kohdalla joskus on vaan kätevää nähdä kaikki soitot kellonaikoineen, etenkin kun vastaamaton tai vastaajaan mennyt soitto hävittää muuten aiemman onnistuneen soiton.

14. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Itseasiassa nyt tarkemmin tutkiessani, muumi näyttää olevan oikeassa. Itse katsoin aikaisemmin puhelulokia, jossa näkyi soitetut, vastaanotetut ja vastaamattomat puhelut. Tuo luuri näyttää kaikkia noita yhden kerran lokissa, eli se voi näyttää kyllä monta kertaa saman soittajan peräkkäin, mutta ne ovat sitten saapunut, soitettu ja ei vastattu. Eli maksimissaan siis kolme kertaa näkyy nimi lokissa.

15. jmartisk

Tykkäykset:
    0
    Vakuuttavaa perustelua: kirjoitusvirheitä, huonoja kokemuksia muista malleista ja "muovilelu" -kommentti. Itse suosittelen. Ei ole ollut mitään ongelmia.

16. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4685
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Yli vuoden vanha ketju joten toivottavasti tästä nyt oli apua avun kysyjälle.

Jaa tämä viestiketju