1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 2730 Classic

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja yamashi, 30/12/09.

1. yamashi

Tykkäykset:
    0
    Ostin tässä tuon Nokia 2730 Classic-puhelimen hintaan 99€, sain alennukset 129€:sta. Eihän tässä mitään, ihan nätti ja hyvä puhelin, toimintoja löytyy, todellakin rahanarvoinen.
    Minulla on vain ongelmia säätää tätä puhelinta, koska olen tottunut N95:seen. Ulkoasu on aivan erilainen, haluaisin vaihtaa kellojen ja päivämäärien paikkaa.

PS. Tarkastin jo Asetukset -> Näyttö, en löytänyt sieltä sitä Automaattista valmiustila-juttua tms.

2. tikola

Tykkäykset:
    0
    Aktiivinen valmiustila

Tuossa minun aloittamassa viestiketjussa "2730 (s40) Kalenteri etusivulle" sivutaan tätä samaa aihetta ja alan pikkuhiljaa uskoa ettei sitä siellä ole vaan Nokia erottelee esim. tällä toiminnallisuudella halpapuhelimen kalliista.

Olen erittäin kiitollinen, jos joku löytää tavan, jolla kalenterin saa näkyviin, eli tuon Aktiivisen valmiustilan päälle.

timo

3. bitman

Tykkäykset:
    0
    Ostin minäkin keväällä Nokia 2730 classicin, jonka laiteohjelman versio on 07.70 ja tuoteseloste ilmoittaa laitteen tukevan laiteohjelman päivitystä suoraan puhelimella (ns. FOTA-toiminto). Mutta yrittäessäni päivittää uudempaan ohjelmaversioon saan ilmoituksen "Ei voi ladata ulkomailla". Nokian asiakaspalveulsta ei löytynyt apua. Puhelimen tuote koodi on "593003" minne päin maailmaa lienee valmistettu, ostettu kuitenkin Suomesta. Voisiko joku kertoa kuinka FOTA -laitepäivityksen saa toimimaan.

4. T.S.

Tykkäykset:
    0
    Onko sinulla Saunalahden liittymä? Saunalahden liittymä vierailee Elisan verkossa, joten puhelin luulee olevansa ulkomailla.

5. bitman

Tykkäykset:
    0
    Kyllä on Saunalahti. Kuinka tämä Elisa-verkkovierailu vaikuttaa päivitykseen, Saunalahtihan on Elisan tytäryhtiö. Onko suora laitepäivitys Saunalahden liittymällä siis mahdoton?

6. T.S.

Tykkäykset:
    0
    Tämä rajoitus on kiinteästi laitettu puhelimen firmwareen, joten FOTA-päivitys ei onnistu tällä puhelimella Saunalahden liittymällä. Päivitä kaapelilla tietokoneen kautta tai lainaa joltain jonkun toisen operaattorin korttia puhelimeen päivityksen ajaksi.

7. bitman

Tykkäykset:
    0
    Kiitos T.S. avustasi. Ihmettelen vain kun Saunalahden asiakaspalvelu sanoo ettei puhelimeni ole operaattorilukittu, eikä Saunalahti ilmoita sivuillaan ettei puhelimen kaikki ominaisuudet ole käytettävissä. Onko minulle syötetty "disinformaatiota". Ei kai auta muu kuin puhdistaa pölyt wintukasta ja purra hammasta.

8. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelin ei ole operaattorilukittu. Eli voit käyttää siinä vapaasti minkä tahansa operaattorin liittymää kyllä puhelimessa. Päivittämisen epäonnistumiseen taas vaikuttaa se että Saunalahti on ns. virtuaalioperaattori eikä Saunalahdella ole omaa kotiverkkoa vaan se verkkovierailee Elisan verkossa jolloin puhelin luulee että oltaisiin ulkomailla. Tällä pyritään välttämään isojen laskujen muodostuminen vahingossa käyttäjälle, toki kotimaassakaan ei kannata kännykkää päivittää FOTA:na ilman sopivaa datapakettia.

Jaa tämä viestiketju