1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

nokia 1100 suojakoodi

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jaketson, 22/11/06.

1. jaketson

Tykkäykset:
    0
    miten saan suojakoodin purettua kun olen unohtanut koodin? ja miten tasku lamppu ei sammu enää. jää silleen himmeesti päälle vaikka puhelimen sammuttaa. sitten vasta sammuu kun akun ottaa irti.

2. ijr

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia N9
    Googlella löydät sivun, jossa IMEI-koodia vastaan pitäisi ainakin saada suojakoodin ns. master-koodi selville... En sitten mene takaamaan onko tuo miten turvallinen / luotettava keino.

3. jaketson

Tykkäykset:
    0
    olen kokeillut sitä mutta "väärä koodi" sanoo

4. SYS 49152 Vieras

Eikös Nokialaisissa ole kaikissa oletuksena koodi 12345... Aikoinaan joskus vuonna miekka ja kivi se riippui Imei-koodista mutta sittemmin ovat ottaneet 6150-3210 jne alkaen yleiskoodiksi 12345

5. -AHVEN- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    1100 on ainoa kokeilemistani puhelimista joissa tuo generaattori ei toimi, muihin kyllä suosittelen.

6. SYS 49152 Vieras

On helpompikin konsti jos tuo vakiokoodi 12345 ei tepsi. Jos puhelimen vaan jotenkin saa kiinni tietsikkaan niin Logomanagerilla saa kaivettua tuon yleiskoodin, en muista tarkkaan mistä kohdasta...taisi olla Explore Phone tms...nyt juuri ei ole Logomanageria koneella niin ei pysty katsomaan (menny uusasennukseks kaikki softat:D).

7. -AHVEN- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eip ole 1100:ssa mahdollisuutta pc-liitäntäänkään. Taitaa vaihtoehdot olla huoltoon vieminen tai uuden luurin ostaminen käytettynä. Kumpikin parikymppiä laaki.

8. SYS 49152 Vieras

Itseasiassa kyllä on, mutta koska Nokia ei tuon modeemittomuuden takia itse tee tohon luuriin kaapelia niin sen joutuu hankkimaan muualta. Tosin mä en ole törmännyt Suomessa noihin tarvikekaapeleihin mutta niitä on muualla kyllä. Jos osaa elektroniikkaa niin sen voi rakentaa vaikka Nuukiaworldin ohjeiden mukaan, kyseessähän on ihan normi Fbus-kaapeli joka tuohon käy, sen kapulaliittimen kyhääminen taitaa olla se haastavin tehtävä. Mutta ei mahdoton. Se liitin muuten sijaitsee samalla tavalla akun alla, kuten on mm. 3310:ssä ja 3510:ssa joissa ei niissäkään ole olemassa Nokian omaa kaapelia.

http://pinouts.ru/CellularPhones-Nokia/nokia_1100_pinout.shtml

http://www.panuworld.net/nuukiaworld/hardware/cables/index.htm

Itse on tullut kyhättyä tuon Nuukiaworldin mukainen adapteri, joskin proto koska on dual-mode ja oon huomannut että pelkät Fbus-kaapelit toimii varmimmin. Eli seuraava projekti on rakentaa pelkkä Fbus-kaapeli/boxi.

Tosin onko tuosta sitten apua ketjun aloittajalle onkin sitten toinen juttu. Pitää tosiaan hanskata elektroniikkaa että vois tehdä tuon.

9. jaketson

Tykkäykset:
    0
    mistä saisin tuon kaapelin?

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Et helpolla tuohon malliin Suomesta... Yritin jo aikasemmin itse saada 1100 ja 1110i, totesin sen kannattamattomaksi, kyllä tuon purkaa voi mut mut... kannattaako. Räplätä sellasen itse voi, mutta vähän luulen, että sun ei kannata sitä tehdä.

11. jaketson

Tykkäykset:
    0
    oiskohan kellää "lainata kaapelia" ?

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Ei ole minulla ainakaan, ymmärrän tuskastumisesi. En lähtenyt sitä sitten tekemään ajanpuutteen vuoksi. Mielummin hommaan valmiin itsekin joskus.

13. jaketson

Tykkäykset:
    0
    mistä löytys ohjeet sen tekemiseen. saattais hyvinkin onnistua. opiskelen elekrtoniikka asentajaksi ammatti koulussa..

14. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Suoraa käyttöohjetta ei ole, se on pakko keksiä kokonaan itse. Siihen se menee... mitens se meni 10 prossaa älyä ja 90 prossaa töitä tulee olemaan tuo projekti. Sen se vaatii. Tietty joitain malleja voit googlata vanhemmista miten ne on tehty. "Jousitappeja" ja pirun ohutta johtoa ja sitten tietämys fbus ym. jutuista ei ensalkuun olisi pahitteeksi
    :) toivotan onnea kuitenkin yritykselle ja kerro jos keksit aikanaan sitten sen.

Jos saisin päivänkin aikaa itselleni joskus.... huoh... Tässä töissä pakerran typerän ongelman parissa.

15. SYS 49152 Vieras

Vilkasepa tuota ylempänä olevaa viestiäni. Siinä on linkit Panuworldin sivuille jossa on Fbus-adapterin rakennusohje ja toinen linkki menee Pinouts.ru-sivuille jossa on kerrottu mitkä "pinnit" vastaa mitäkin signaalia. Käytännössä tarviit siis GND (maa), Fbus Tx, Fbux Rx signaalit..ja jostain kumman syystä tuossa Panuworldin ohjeissa on kyllä tuo Mbus-pinnikin kytketty jompaan kumpaan (Tx tai Rx) signaaliin vaikka kyseessä on Fbus-only adapteri.

Lisäys: tässä pari linkkiä lisää
    elikkä toinen versio Fbus-kaapelista/adapterista:

http://www.nokia-tuning.net/index.php?s=cablefbus

Sitten toinen linkki noihin kapulan Pin outteihin:

http://www.nokia-tuning.net/index.php?s=pinout_1100

Jostain syystä tuossa Pinouts.run sivulla väitetään että nuo pinoutit olis väärin mutta Nokia-tuningin sivuilla on kuitenkin ihan samat pinoutit.

16. SYS 49152 Vieras

Jos on rakennellut yhtään elektronisia laitteita tms. niin ei tuo tuskastuttavaa ole. Itseasiassa varsin mukavaa illanvietettä, ainoa tuskastuttava asia on lähteä ostamaan komponentteja jos elektroniikkakauppa ei ole kovin helpossa paikassa eikä omaa autoa ole. :D

Jaa tämä viestiketju