1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nexus 5 seuraaja.. Sony Xperia Z2 vai LG G3?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Mithrandir, 26/7/14.

1. Mithrandir

Mithrandir Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    Paratiisin kielletty omena
    Kysäistäänpä foorumin mielipidettä?

Molemmat puhelimet tämän viikonlopun Gigantissa tarjouksessa 535e.

En mikään HC käyttäjä ole, joten ei ole antaa semmoisia esimerkkejä mitä en usko jommalla kummalla pystyvän tekemään. :)

Mutta antakaapa mielipidettänne?

Edit: Jos tätä viestiketjua pidetään turhana: "olisi voinut tuohon ja tuohonkin ketjuun laittaa plaaplaa" niin saa poistaa.

2. Remetrius

Remetrius Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    378
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Jos vaihtoehdot on noi, niin eihän se tosiaan täällä kyselemällä parane :) Kaikki on mieltymyksistä kiinni. Kauppaan vaan räpeltämään huolella ja pohtimaan mitkä asiat on tärkeämpiä. Raudastahan se ei jää kummassakaan tapauksessa kiinni, joten jäljelle jää muotoilu, näytön koko ja vesitiiveys. Toisessa on isompi näyttö lähes saman kokoisessa rungossa ja toinen on taas vesitiivis. Mitä itse arvostat eniten..

Itse pidän LG:n muotoilusta paljon enemmän ja UI on myös paljon onnistuneempi (IMO)

Sonyssa on parempaa kamera ja vesitiiveys. Mutta patteria ei pysty vaihtamaan itse.

Ääni LG:lle.

3. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6055
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Täältä taas ääni Z2:lle.
    Mielestäni käyttöliittymä on todella hyvä vs. Samsung ja kumppanit.
    Kamera on todella hyvä ja akun kesto on omaa luokkaansa Android maailmassa.
    Viimeisin päivitys poisti kuuloke-ongelman ja nyt tämä on ehdottomasti paras Android mitä olen omistanut.
    Lisäksi vedenkestävä rakenne on plussaa.

Ääni Z2:lle.

4. Tune Vieras

+1 Z2:lle

5. jeipy77

jeipy77

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    LG G3
    ääni LG G3:selle

hyvä puhelin jossa on iso ja tarkka näyttö ja hyvä kamera...

minun mielestäni tuo vesitiiveys on vähän turha asia... kyllä LG G3 voi käyttää sateella

6. Konttainen

Konttainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    70
    Puhelinmalli:
    OPO
    LG, jos:
    -Haluat paremman käyttiksen
    -Paremman kädessäpidettävyyden.
    - Vaihdettavan akun

Sony, jos:
    -prerium-materiaalit
    -Vedenpitävän muotoilun
    -hieman paremman akunkeston.

Itse annan ääneni LG:lle.

7. Mithrandir

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    Joo o. Hankalaksihan tämä tulee menemään. Kuitenkin viikko oston jälkeen: "wittu, entä jos...." toisaalta, aina on tämä foorumi missä voi sitten vaihdella. :D

Huomenna tosiaan räveltää noita, täytyy pyytää ihan josko saisi paketista kokeilla, ärsyttää ne hälypalikat, ei oikein meinaa saada tuntumaa koko luurista.

8. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6055
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    En jaksa uskoa että saat aukaista paketteja ihan vain vertaillaksesi luureja, mutta aina sitä kannattaa kysäistä.
    Otit kumman kapulan tahansa niin huonoa luuria et saa :)

9. Unnoticed

Unnoticed Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    927
    Puhelinmalli:
    Oppo Find 7
    Kyllä ainakin oulun verkkiksessä otettiin luurit paketista hiplattavaksi, kun vain sanoi että ostaa sen joka miellyttää eniten.

Itse antaisin ääneni Sonylle, 2K näyttö on aika turha kännykkä kokoluokassa. Mutta jos semmoinen on saatava, kääntyisin oppo find7:n puoleen koska siinä on pikalataus, mielestäni tyylikkäämpi muotoilu ja hintaa vain 479€

10. Mithrandir

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    Juu, ei tietenkään paketista tarttenut kokeilla, kun riitti ottaa hälypalikka irti ja näyteluuri käteen. Vähän näyttäisi että tulen kallistumaan G3:lle.. ehkä .. Toisaalta vielä en päätöstä tehnyt. Täytyy vielä ainakin tämä ilta funtsia, ostanko uuden vai käytetyn. Jos uuden niin varaus Giganttiin tarttee tehä tänä iltana, kun hinta vielä noi alennetut. Tai sitten odottaa ~kk uusia tarjouksia.

Toisaalta, nyt olis vanhempi Z1 uutena tarjouksessa 375e tjsp, mikä ainakin omasta mielestäni on bueno tarjous.

Hitto on tää vaikeeta. :)

E: No enkä helwetissä voi kuukautta odottaa, tällä hetkellä käytössä varaluuri iPhone 4 ja voi ristuksen joku kun tämä on hidas ja nihkeä!!

11. Mithrandir

Tykkäykset:
    570
    Puhelinmalli:
    Tuli nyt sitten haettua G3 ja goldina tietenkin. :D katotaan kuinka kauan tätä jaksaa pitää.

jeipy77 tykkää tästä.
  12. Rottamies

Tykkäykset:
    0
    Lainataa ketjua, koska itselläni sama pähkäily menossa, "vanha" Nexus 5:n poistuu perjantaina käytöstä ja uusi puhelin pitäisi saada. Vaihtoehtoina nuo samat Z2 ja G3.

Z2:ssa parempaa ainakin akku ja G3:ssa on optinenkuvanvakaaja kamerassa. Vakaaja on ainakin Nexus 5:sen kanssa tarkoittanut että kuvat on parempia kuin Note 3:lla.

Eli onko ketään kuka olisi käyttänyt molempia ja tehnyt pientä vertailua kameroiden osalta "oikeassa elämässä"? GSMareenan mukaan G3:sen kamera olisi parempi, mutta onko oikeasti?

13. Konttainen

Konttainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    70
    Puhelinmalli:
    OPO
    Osta vaan se LG G3, jos ei metalli ole aivan pakollista. Olen useasti käynyt Z2:sta kaupassa kokeilemmassa: ergonomia ja käyttöliittymä eivät vastaa odotuksia.

14. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Mitä G3 käyttökokemusta lueskelin, niin moniajo on ainakin umpisurkea verrattuna muihin lippulaivoihin (S5 ja Z2 itse kokeiltua/käyttäneenä). Akkukesto on kyllä valehtelematta todella hyvä Z2, samoin käyttiksen nopeus. Pari juttua kaipaan Touchwizistä ja S3 >, lähinnä tuo hyvä TW launcheri ja näytön päällä pysyminen kun tunnistaa kasvot.

15. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6594
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Itse en kyllä z2 miettisi vaan ottaisin ehdottomasti tuon g3 ja sen 32gigaisen version niin saa 3gigaa rammia ja enemmän sisäistä tallennustilaa.

Lisäksi g3 muotoilu ja koko on huomattavasti parempi kuin z2:saa vaikka onkin isompi näyttö. Istuu käteen niin paljon paremmin toisin kuin tuo Sonyn laatta

16. Darkspace

Darkspace

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Sony xperia z2--> Lg G3
    mulla ollu 6 z2 kaikkissa tehdasvika jo paketissa, mä olen taas vaihtamassa nyt z2 pois 6kpl riittää, tänään hain 6 dennen ja kuolleita pixeleitä näytössä toinen 6 desta,yhessä pölyä kamerakennossa, 1 lasissa pintakäsittelyvika, edellinen ois ollu hyvä mutta kameranappi ei toiminu, 2 kolhittu jo tehtaalla. muuten tykkäsin paljon. mä oon nyt miettiny tota g3 sta tai jotain muuta?? pakko saada luuri kun meni tossa sonyssa 2,5kk että oli käytössä alle viikon. kaikki vialliallisia tehtaalta tullessaan. sanokaas hyviä vaihtoehtoja.. samsungin s sarja koettu.

17. kowardi

kowardi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2804
    Puhelinmalli:
    lippulaiva
    G3 vaan hakemaan sitten, oli ihan pätevän oloinen kun sitä hypistelin. Tai foralta OPO pieneen ylihintaan.

18. Darkspace

Darkspace

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Sony xperia z2--> Lg G3
    Lg g3 32gt musta tilattu pitäs perjantaina tulla, vaivan palkaks myyjä anto langattomanlaturin henkisistä tuskista :)

19. Timsu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z2
    Itsellä sama edessä viimeistään ensi kuun loppuun mennessä pitäisi puhelin vaihtaa jos halajaa saada 4G puolen käyttöön. Xperia z2, SGS5 ja G3 nyt viikon verran googletellut, vertaillut ja käynyt liikkeessä hypistelemässä.

Kyllä itselläni Z2 vie voiton näyttää ja tuntuu vahvemmalta kädessä kuin sgs5 ja g3 parempi vesi tiiveys kuin sgs5 ja mielestäni selkeämpi ja kevyempi käyttis mitä sgs5 on.

+1 Z2

20. olli82

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    lg mini
    Itse ostin kesäkuussa tuon Z2:sen. Kolme päivää oli ollut sonyn omassa läpällisessä kotelossa ja katsoin että mitä rouhetta sieltä välistä tulee niin takalasi ihan säröinä.
    Soitin liikkeeseen niin sanoivat että fyysinen vaurio, ei mene takuuseen.
    No laitoin päälle kontaktimuovia ja takaisin koteloon. Tästä kuukausi eteenpäin niin tämä uljas sony xperia Z2 tipahti auton penkiltä liikennevaloihin jarrutettaessa. Ei osunut mitenkään kovaa siis ihan auton kumimatolle niin etulasi kolmesta kohti halki eikä pystynyt edes puheluihin vastaamaan.
    Tämän jälkeen puhelin kotivakuutuksen piikkiin, sain 500 tilille eli 150 maksoi tämä Sonyn puhelimen kokeilu.
    Muuten siis hyvä puhelin mutta ei kannata ottaa mukaan minnekkään koska edes kotelossa ei pysy kunnossa:/
    Edellinen puhelin kesti kuitenkin yli vuoden ja pelittää edelleenkin.

Jaa tämä viestiketju