1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Neuvokaa please, LG:n tekstiviestiasetukset

Keskustelu osiossa 'LG', aloittaja KF300, 16/1/09.

1. KF300

Tykkäykset:
    0
    Mulla on jouluksi hommattu LG KF300 ja vaimolla LG KP235. Molemmilla ongelma se, että meidän tekstareihin ei voida suoraan vastata vastaa-toiminnolla. Jos operaattori on vastaajalla sama, niin silloin kyllä OK, mutta ei muutoin. Nokialaisesta löyty viestiasetuksista : sama keskus vastattaessa, johon jos valitsi kyllä, niin tilanne on sama kuin LG:ssä nyt. Meidän puhelmista ei kylläkään löydy mitään tämmöiseen asetukseen viittaavaa, muuta kuin viestikeskuksen numero, se on kyllä OK. Liittymä on molemmilla Kolumbus ja uudet SIM-kortitkin on jo tilattu ja kokeiltu tuloksetta. Soneran kortilla kyllä pelittää. Osaako joku neuvoa, mikähän tekstiviestiasetuksissa mättää ja onko se sama keskus vastattaessa jostain, mutta mistä, poistettavissa

2. KF300

Tykkäykset:
    0
    LisÄys

Kommentoin ja tarkennan tässä omaa sanomaani. LG:ssä sama keskus vastattaessa - toiminto lienee nimellä: Vastaa veloittaen. Se ei kuitenkaan vaikuta olipa se missä asennossa tahansa. LG:llä kyllä pystyy viestittelemään ees sun taas toisen LG:n kanssa operaattorista riippumatta. Mutta Kolumbuksen kortilla varustetulla LG:llä lähettää tekstiviestin ja jos tekstiviestiin vastaajan puhelin ei ole LG ja siinä on eri operaattorin kortti, niin vastaamaan ei pysty. Jos taas viestin lähettäjän LG puhelimessa on muu kuin Kolumbuksen kortti, ei ongelmaa ole olipa toisessa päässä mikä puhelin tai liittymä tahansa. Mielenkiintoista eikö totta, onkohan kukaan törmännyt vielä vastaavanlaiseen mysteeriin. Etenkin kun kyse ei ole pelkästään minun LG KF300 mallista vaan vaimon LG KP235 käyttäytyyy Kolumbuksen kortilla aivan samoin. Operaattori kyllä väittää kaiken liittymän osalta olevan kunnossa, mutta miksi LG:t kaikilla muilla liittymilllä toimii, olen nimittäin testannut yhtä jos toista operaattorin korttia ja yhtä sun toista puhelinmerkkiä. Ongelmien yhteinen tekijä on vain Kolumbus + LG yhdistelmä.

3. paipo

Tykkäykset:
    0
    Minulla on sama ongelma. KF300 tuli käyttöön huhtikuun lopussa, ja siitä lähtien olen saanut kuulla miten minulle ei saa lähetettyä viestejä suoraan. Joillakin lähtee, kun kirjoittavat kokonaan uuden viestin (= eivät vastaa vanhaan) mutta osalla ei lähde ollenkaan.

Tässä pari päivää sitten sain taas kuulla ihmettelyä, että oli ainakin neljä kertaa viestiä yritetty lähettää, mutta aina näyttöön pärähtänyt "Viestin lähetys epäonnistui". Tuli sitten tänään mieleen että voisi alkaa selvittämään tuota, kun häiritsee. Selailin sitten sivuja löytöisikö vastaavia kokemuksia, ja mikä olisi vastaus sitten. Eipä löytynyt :---(.

Operaattori on Elisa, kortti Radiolinjan. Radiolinjahan on entinen Elisa, jos oikein olen ymmärtänyt.

Olisiko vastausta löytynyt?

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos vastaus ei onnistu muiden operaattorien asiakkailta, mutta elisan asiakkaat psytyy vastaamaan on syy sinun päässä, eli luuri lähettää viestin niin että mukana menee bitti joka ohjaa vastaukset saman viestikeskusken kautta.

Eli aloittajan tyyppinen ongelma.

En tiedä millä nimellä LGssä on, mutta tämän tyylisiä: sama keskusvastatessa, vastauksen reititys, vastauksen maksaminen jne. tyyppistä asetusta pitäisi hakea ja muuttaa se pois käytöstä.

ALoittajan kuvauksesta sai sen käsityksen että ongelma esiin vain tietyllä SIMillä (kolumbus), ja että toisella SIMillä (Sonera) homma toimisi. tämä kuullostaa varsin oudolta.

SIM kortissa on nykyään SMS keskusasetukset, joten se tuo mileen että SIMillä olisi myös vastauksen reitity määritelty ja että laite sitä noudattaisi orajallisesti, vaikka käyttäjä muuttaisi asetuksia käsin.

Jolloin kokeilisin SMS keskuskusen muuttamista käsin

5. KF300

Tykkäykset:
    0
    KF300 tekstiviestiongelmiin

Ei ole kysymys ainakaan kohdallani mistään aloittelijasta. LG:ssä kuvattu tekstiviestin asetus on nimeltä VASTAA VELOITTAEN. Se vaan kun on aivan sama onko se missä asennossa tahansa, niin tulos on sama. Kaikilla muilla liittymillä lähettetyihin tekstareihin kyllä vastaus-viesti onnistuu toisesta päästä, mutta ei Kolumbuksella lähetettyihin. Sama ongelma oli myös vaimon KP235 puhelimessa. Ei auttanut, vaikka viestikeskuksen numeron kävit asetuksissa itse näpyttelemässä manuaalisesti. Lopputulos oli se, että kahden takkukorjaus keikan jälkeen molemmat puhelimet LG otti takaisin maahantuojalle, kun en ei tuottanut tulosta. Ei sanottu sen enempää mahdollisesta viasta tai muustakaan. Puhelimet vaan haluttiin palautettavan, mutta sainpa rahat takaisin. Muuten olisin kyllä LG:stä pitänyt, mutta ongelmat liittymäni kanssa huomioiden laitooin tilalle Nokialaisen.

Jaa tämä viestiketju