1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

neuvoja internetin ja sähköpostin käyttöön gprsn yli..

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja chuck, 9/7/02.

1. chuck

Tykkäykset:
    0
    Niin, ostin juuri kannettavan ja ajattelin hankki myös gprs puhelimen (n6150).
    en vain oiken tunne kyseisen tekniikan komminikointi ominaisuuksia.
    miten, käytännössä internet ja sähköposti toimivat (pop3) tarvitseeko mobiilipalveluja varten olla omat internet liittymät ja sähköpostitilit, vai voinko käyttää vanhoja? käytetäänkö outlookia ihan perinteiseen tapaan?
    ja voiko asetukset tehtyyän surfata suoraan työpäydältä vai tarvitseeko erikseen soittaa?

kuinka luotettava infra liitätntä on? riittäkö windowsin oma irda ohjelmisto internet ym käyttöön?

tulen tarkentamaan/lisäämään kysymyksiäni kun niitä herää lisää...

-kiitos

ps.ei tarvi kirjotella mitään turhia vittuiluja ja olen pahoillani kun taas tiedustelen tätä vaikka asiasta on muitakin topiikeja.

2. Tarez

Tykkäykset:
    0
    Kokemusta on kylläkin vain dna:n gprs systeemistä.

Eli, dna:n sivuilla on hyvät ohjeet miten homma lähtee pelaamaan. Yksinkertaisesti puhelimesi toimii läppärin modeemina infrapunan kautta. Pystyt siis surffailemaan netissä niin kuin koneessa olisi tavallinen modeemi. Yhteys pitää aina aukaista erikseen, kuten modeemillakin. Paitsi että ei soiteta mihinkään numeroon vaan numeroksi tulee muistaakseni *09#, jolla puhelin siis aukaisee gprs yhteyden.

Kyllähän homma pelaa hyvin infralla. Jos sinulla on irda hyvin toiminnassa ja se löytää puhelimen, niin tarvitset vielä nokian sivuilta modeemi ajurit (Nokia modem setup for nokia xxxx).

3. Tomppa

Tykkäykset:
    0
    Mä käytän vanhoja, koneessa asennettu netscape, johon näpytelty imap ja smtp-serverit. Lisäksi newssien lukemista varten olen laittanut muutaman news-serverin osoitteet.

4. juffe

Tykkäykset:
    0
    Minun muistaakseni puhelin soittaa numeroon *99# että GPRS-yhteys muodostuu.

5. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    n6510.
    *99#

6. chuck

Tykkäykset:
    0
    yep. kiitoksia vaan neuvoista. yhteydet pelaa nyt mainiosti ja kaikki toimii.
    täytyy sanoa että se oli ihan helppo homma ku rupes vaa räplää..=)

7. Raato_

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    e61 / saunalahti
    no joo kuulostaa tutulle kun itse hommasin tuon gprs yhteyden ni sitä oli kiva ruveta säätämään siten että win2k ymärsi asian samalla tavalla kun minäkin luulin ymmärtäväni.. ;)

mutta netistä pari päivitystä ja tässä sitä kirjotellaa...

että eihäntää mitää maailman "vakainta" nettisurffailua ole mutta
    kiintee KK hinta paino liikaa puntarissa !!! ;)

mutta olen tyytyväinen...

(joo on kyllä kallis modeemi) hehheh

jos tuota asiaa ajattelee noin.

Jaa tämä viestiketju