1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nettikaupat vaikeuksissa?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jukra, 17/7/03.

1. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Ovatko matkapuhelinnettikaupat jonkin sortin vaikeuksissa?
    Tällainen ajatus tuli mieleen kun tätä foorumia olen lukenut, tarjontaa on vaikka millä mitalla(kattava lista nettikaupoista) ja uusia kauppoja syntyy koko ajan, kaikki haluavat mukaan bisnekseen ja se tietää ongelmia niin ylitarjontana kuin ammattitaidottomuutenakin.

Nyt on alkanut sitten kuulua sora ääniä yhdestä sun toisesta nettikaupasta.
    Ensin oli tämä surullisen kuuluisa GSM-kauppa fiasko:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=12538 jossa ostajat ovat ilman puhelimiaan ja rahojaan.

Jotain ongelmaa ilmeisesti on myös Matkaviestin.com nettikaupan kanssa:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=15646

Ja viimeisenä yksi näistä uusista nettikaupoista mobbe.fi yrittää venyttää ja venyttää toimitusaikataulua, toiminta ei vaikuta lähellekään niin ammattimaiselta kuin tällä tasolla pitäisi olla:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=13554

Toki hyvin menestyneitä ja asiansa oikein hoitaviakin kauppoja on mutta tuntuu että tämä ei todellakaan ole kuin alkua vasta näille valituksille joita varmasti tänne tulee putkahtelemaan.

Itse olen tähän asti luottanut puhtaasti katukauppaan, viimeksi tiistaina kävelin liikkeeseen sisään ja 15min kuluttua uuden 400e puhelimen kanssa sieltä ulos. Ongelmia ei esiintynyt missään vaiheessa, varastosaldo oli selvillä vilkaisulla, rahat menivät minulta ja tulivat liikkeelle yhdellä kortin heilautuksella ja after-sale palvelutkin on taattu.
    Hintaa puhelimelle tuli pikkaisen enemmän kuin halvimmissa nettikaupoissa ja kun sanon pikkaisen tarkoitan myös sitä eli ei puhuta mistään 50e hintaluokasta edes.. onko siis hermojensa menetyksen uhalla takuttava viivyttelevän toimituksen, rahojen siirron, tukun ongelmien ja hitaan sähköpostin kanssa kun asiat voi hoitaa paljon helpomminkin.

2. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Esalta ostin 7250i:n ja ei ainakaan ollu mitään ongelmia. Palvelu pelaa ja sainpas annettua tämän foorumin perustajallekkin jotain takaisin :)

3. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No mä en itekkään oo ainakaan vielä ostanu puhelinta netistä.. En tiedä, uskallanko ;) Varsinki ku lukee esim. tuota gsm-kaupan katastrofia.. Jos joskus tilaan puhelimen netistä, niin ainaki pitää tapahtua mieluummin niin et mä saan eka puhelimen postis ja sitten maksan vasta..

4. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä mä ainakin uskallan tavaraa ostaa netistä ja aika paljon ostankin sellaista mitä ei katukaupasta löydy tai jos löytyy niin hinta on liian suolainen vrt.nettikauppaan. Puhelinta en tosin ole vielä ostanut, mutta senkin varmaan joskus hankin. Seuraavaksi pitäis ostaa usb-datakaapeli tuohon SL55:n ja eihän sitä mistään katukaupasta viitsi ostaa. Itse olen kuullut pelkkää hyvää esim. Puhelinkioskista ja Idesanista joten ne ovat luotettavia nettikauppoja ihan varmasti.

5. AndK0

Tykkäykset:
    0
    No minä ainakin tilaan nettikaupasta varmaan aika pitkälle tulevaisuudessakin kun lähimpään kunnon katukauppaa on noin 150km..

6. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tassa on nyt sekoittumassa kaksi aivan eri asiaa

- haluaako ostaa netista lainkaan
    - ovatko nettikaupat vaikeuksissa

Jalkimmaista voisi kommentoida sen verran, etta tuskin nettikaupaut ovat sen suuremmin vaikeuksissa kuin tavallisetkaan kaupat.
    Kaikille ei ostajia loyda ja joukkoon mahtuu aina yrityksia joiden taidot tai moraali ei ylla parhaiden tasolle.

7. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    en mä ihmettele tota mobbe.fi touhua koska ei oo ees vissiin saaneet vielä kaikkiin tukkuihin sopimuksia (samsungille ainakin) ja sitten on monessa muussakin paikassa ollu että tukut on tyhjii ni minkäs sille mahtaa...kaupan mainetta vie mutta ei se niiden vika ole...annetaan nyt mobbe:nkin kehittyä ku saavat tavarat hyllyyn niin uskon että hyvä kauppa tulee

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Yritystä perustaessa alkuhuuma on aivan mahtava. Tottakai juuri minä pärjään ja olen parempi kuin ne muut!

Matkapuhelimiin erikoistuneita nettikauppoja on Suomessa tällä hetkellä liikaa. Valitettava totuus on, että osa niistä varmasti kuolee pois. Toimintaa voi varmasti laajentaa ja tuotevalikoimaa lisätä, mikäli haluaa pärjätä markkinoilla.
    Parhaiten pärjää nettikauppa, jolla on valmis ostajakunta, nopea palvelu, helppokäyttöinen tilausjärjestelmä ja mahdollisuus henkilökohtaiseen asiakaspalveluun.

Suurin asia mikä minua huolettaa, on hintojen polkeminen kyseenalaisella tavalla. Eräät nettikauppiaat ostavat tuotteensa kaikenmaailman paskatukuilta, jotka tuovat puhelimensa mistälie indokiinasta ja päivittävät puhelimet sitten keskitetysti Suomen kielelle. Onko tuo nyt sitten se oikea tapa toimia, vaikka hinta tippuisikin muutamalla kympillä?

"Olin melkein kuollut kun konkurssiin tultiin" Neljä Ruusua.

9. mato9999

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    +358443090123
    Itse olen tilannut puhelinkioskista pari kertaa puhelimen, olen saanut puhelimet paljon edullisemmin kuin paikallisista liikkeistä, lisäksi on ollut saatavilla datakaapelin ynnä muut vermeet joita ei liikkeistä aina löydy. Olen suositellut puhelinkioskia monelle ystävälleni ja kaikkien kohdalla on kaikki mennyt hyvin paitsi viimeisin siemens m50 josta usb-kaapelia on joutunut odottamaan todella pitkään. Mutta niinkuin kaikessa kaupankäynnissä, kannattaa katsoa tarkkaan mistä ostaa ja tilaa mitäkin.

10. ZupaDupa

Tykkäykset:
    0
    Itseäni eivät nettikaupat varsinaisesti pelota. Kuitenkin jos ostan niin varmaankin jostain heiman tunnetummasta tai kehutusta, ehdottomasti puhelinkioskista ;)

11. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Kokemuksia molemmista. Kivijalkakaupasta ostan yleensä poistoerinä myytäviä puhelimia, koska niitä saa huomattavasti halvemmalla kuin nettikaupoista. (Siis juuri niitä, joita nettikauppiaat leikkisästi tappiollamyytäviksi kutsuvat ;). Kuitenkin valtaosa nettikaupoista on täysin luotettavia ja sanansapitäviä, itsellä ei ainakaan negatiivisia kokemuksia ole. Kylläkin varmistan aina puhelimen saatavuuden ennen ostopäätöstä ja edellytän, että luuri on minulla sovittuna päivänä. (Luonnollisesti ennakkotilaukset ovat eri asia, kun varmaa päivää ei ole).
    Mielestäni tämä T610:n ikävä myöhästyminen ei kuulu samaan sarjaan näiden epäluotettavien yritysten kanssa, on tietenkin totta, että uuden yrittäjän on luottamus ansaittava ja se ottaa oman aikansa. Kuitenkin seuraamalla esim. tätä foorumia tai vaikka kysymällä saa kyllä varman tiedon yrityksen luotettavuudesta.

Kyllähän näitä yksittäistapauksia petollisesta katukaupasta löytyy varmasti ihan riittävästi jos niitä aletaan pöyhimään. Esimerkkinä vaikka lukuisat kertomukset, että "uudella" puhelimella on havaittu puhutun useita tunteja asiakkaan sen tarkastettua.

12. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Suomessa perustetaan noin 20000 yritysta vuosittain ja noin 19000 lopetetaan.
    Lisaksi mutuna muistelisin, etta noin 50% yrityksista lopettaa toimintansa ensimmaisen kahden vuoden aikana.

13. Omenanraato

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver

joo kyl noita netti kauppoja alkaa olee ihan liikaa ja ongelma on se että ku kaikissa on periaatteessa samat hinnat ni se on oikestaan ihan sama mistä tilaa ja näin ollen kukaan ei oikeen taho tilata uusilta tulokkailta vaan niiltä varmasti luotettavilta,

kuis kauan muuten iso esan firma on ollu pystys

14. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Hmm. En nyt siis hakenut sellaista 10 sivun listaa missä kaikki kehuvat miten ovat tilanneet kaupasta X puhelimen ja ongelmia ei ole ollut vaan adapterin hakemaa juttua. Eli nettikauppoja on todellakin suomen kokoiseen maahan aikamoinen määrä, alkuhuuma hirveä ja sitten alkaa takertelu. Ei varmasti ole uudelle kauppiaalle, tai vähän vanhemmalekaan hyvää mainosta ongelmat.

15. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ai jaa, minä kyllä sain käsityksen, että nimenomaan luotettavuusaspektia hait :(

16. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Tämä nettikauppojen perustaminen näyttää olevan tämän kesän in-juttu. Joka jätkä perustaa oman nettikaupan.. Asiakkaita ei tule varmaankaan riittämään kaikille, kuten adapter tuossa aiemmin jo mainitsikin. Suurin osa ihmisistä haluaa kuitenkin ostaa puhelimen normaalista katukaupasta, jossa saa henkilökohtaista palvelua ja opastusta puhelimen käyttöön ja ongelma tilanteessa saa nopeasti apua. Ja huoltoa tarvitessaan saa useimmiten vielä lainaan toisen puhelimen, eikä tarvitse lähetellä puhelinta edestakaisin postissa..

17. wanderer

Tykkäykset:
    0
    Heh, pian on muutama "Rytsölä" lisää ;)

Itse en ostaisi kännykkää netistä, enkä mitään muutakaan. En edes postimyynneistä. En tiedä miksi, mutta tuntuu paljon luotettavammalta kun saa tuotteen samalla kun sen maksaa. Ja onhan se kiva olla ihmisten kanssa tekemisissä.

18. Omenanraato

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite en ainakaan tilaa muuta kuin postiennakollaj olloin tuotteen saa ku maksaa

19. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    [OT]Huomenna mulle tulee paketti postiennakolla. Sitä ennen onkin vierähtäny pari vuotta kun oon viimeks sortunu postiennakkoon[/OT]

20. Smith

Tykkäykset:
    0
    Tietääkö kukaan halpaa nettikauppaa mistä saa ostettua postiennakolla?

Jaa tämä viestiketju