1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Netin selaus T9 näppiksellä?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja sepik1, 21/4/06.

1. sepik1

Tykkäykset:
    6
    Miten onnistuu pienimuotoinen netin selaus normalilla kännykkänäppiksellä? Tehdäänkö se valtaosiltaan valikkopohjaisena, vai joutuuko tekstiä useinkin sinne kirjoittelemaan?

Siis olisko ideaa panostaa suoraan puhelimeen, jossa on täysverinen näppis, esim. Nokian E70 tmv?

2. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Jos palvelussa muutenkin syötetään lomakkeeseen tekstiä, niin joutuu sen tekemään kännykällä liki samalla tavalla.

Jos ihan tosissaan aikoo käyttää nettiä paljon kännykällä, niin voihan se kannattaa harkita qwert-näppäimistöllä varustettua laitetta.

3. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Pienimuotoinen selaus onnistuu ihan hyvin jo normaalinäppiksellä, mutta jos haluaa esim foorumille tai jonnekkin kirjoitella tekstejä niin sitten qwerty-näppäimistöllä varustettu olisi parempi. En tosin netin selaamisessa kännykällä pidä suurimpana esteenä näppäimistöä, ennemminkin on näyttö rajoitteena.

4. BooT69

Tykkäykset:
    0
    Operan uusin selain on hyvä, se muistaa salasanat tarvittaessa. Kysyy siis aina, kun näitä kirjoitat, että muistetaanko vastaisuudessa.

T9 toimii yleensä kaikissa lomakkeissa ainakin 60 sarjan kännyillä hyvin. Itse en mitään kehnoa qwertyä kaipaa. E61 voi tietenkin olla jo toinen asia (tähän mielipiteeseen vaikuttaa myös muut ominaisuudet kuin qwerty eli lähinnä näytön koko). E70:n suhteen olen itse skeptinen, liikaa liikkuvia osia. En tykkää monimutkaisista laitteista. T9 on lyhyisiin teksteihin kuitenkin nopeampi. Luulen, että lyhyet tekstit muodostavat suurimman osan teksittelystä, ainakin minulla.

Henrikki

5. sepik1

Tykkäykset:
    6
    Kiitti hyvistä vastauksista. Pysyttelen siis T9:ssä.

Onko nykyisissä Nokian (kalliimmissa) kännyköissä tekstinsyötössä sanatäydennystoimintoa? Eli esim. kirjoitettaessa sanan alkuosaa se kauppaa jo sanaa valmiina.

Jaa tämä viestiketju