1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Navicore Personal 6260:n kanssa (näppis)?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja vpera, 5/11/04.

1. vpera

Tykkäykset:
    0
    Moi

Kuinka tuo Navicore Personal mahtaa toimia 6260 kanssa
    jos puhelin on käänetty selailutilaan eli luuri- ja numeronäppäimet
    ovat piilossa?

Ts. mitä toimintoja varten tarvitaan luuri- ja numeronäppäimiä?
    Ilmeisesti ainakin kohdeosoitteen syöttöä varten.
    Mitä muuta?

VP

2. Universumin Keisari

Universumin Keisari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Desire Z / Elisa
    Hyvin toimii.

Kaikki muut paitsi osoitteen syöttö onnistuu valikosta (eli kyllä ihan ilman niitä pikanäppäimiä, kuten # pärjää).

Itse yleensä nakutan ensin osoitteen jonka jälkeen sitten käännän luurin selain tilaan ja pistän sen keskelle mittaristoa pystyyn...ja eikun matkaan.

Itse en ole vielä sellaiseen tilanteeseen törmännyt että olisi reitin päätepistettä pitänyt kesken matkan alkaa vaihtamaan...

3. vpera

Tykkäykset:
    0
    Mitähän toimintoja pikanäppäimissä (siis esim. tuo #) Navicoressa on?

Mietin vain kun on tuo puhelinmallin valinta vielä kesken ja S60:n olen
    hankkimassa paljolti juuri tuon Navicoren (tai Wayfinderin) takia.

OT: En usko että tarvitsen 3G:tä joten tuo 6260 radioineen voisi olla oiva
    valinta. Akku vain lienee pettymys kun on aikanaan tuskaillut 8110:n
    vakioakun kanssa ja nyt tottunut työnantajan 3510:een. En käytä
    puhelinta paljoa joten saisi pysyä valmiudessa vähintään kolme päivää.

Onkohan tuo 5C akku muuten samankokoinen kuin 4C mutta paksumpi?
    Eli voisi ostaa varaosana 6260 akkukotelon kannen ja modata sen 5C:lle
    sopivaksi...

VP

4. fakifaki

Tykkäykset:
    12
    Paksumpi se on. 6260:ssa ei mahdu paikalleen ilman että modaat myös 5C-akkua kontaktireunasta tai vaihtoehtoisesti puhelinta (ja jos nätin/toimivan haluat myös takakantta pitää fixata..)

5. Universumin Keisari

Universumin Keisari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Desire Z / Elisa

# = Näyttötila (2D, 3D (jolla ei oikeasti tee mitään), GPS näyttö...)
    1 = Zoomaus (sisäänpäin)
    2 = Zoomaus (ulospäin)
    Kummallakaan zoomilla ei gps käytössä oikein mitään tee jos on automaattiskaalaus päällä...

3= kursori (eli "hiiri" enpä ole mitään järkevää käyttöä sillekkään keksinyt...)

4 - 9 = Suosikit

6. aaapo

Tykkäykset:
    0
    ???

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
  8. Sami

Tykkäykset:
    1
    Itse olen hankkimassa 6260:n ihan tässä lähipäivinä, ja nyt alkoi tuo Navicore kiinnostamaan. Tuntuvat vain noiden BT-GPS -vastaanottimien hinnat olevan melko korkealla,yli 200€, eli melkein samalla rahalla saisi erillisen GPS-laitteen omalla näytöllä...siihen kun lisätään vielä Navicore-ohjelston hinta, niin ollaan jo tasoissa, tai ylikin.

Kysymys kuuluukin, mitä etuja 6260 + Navicore -yhdistelmällä on erillislaitteeseen verrattuna? Vaikuttaisi että ainakaan edullisempi ratkaisu tämä ei olisi?

9. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yhdessä Navicoren softan kanssa alle 300e.

Joko luit tämän? eli välttämättä halvempi kuin halvimmat pelkät paikantimet, mutta kulkee helpommin/varmemmin mukana kun on sidottu kännykkään. Lisäksi nämä toimii ajoneuvonavigoinnissa toisin kuin useimmat tavalliset "känny-gepsit" (siis yksiin kuoriin integroidut paikannuslaitteet).

10. Universumin Keisari

Universumin Keisari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Desire Z / Elisa
    Tämä nyt ei liity varsinaisesti tuohon Navicoreen, mutta kun BT GPS on kerran hommattu, niin tuleehan noiden muidenkin GPS softien kanssa leikittyä... (niin tietokoneella kuin kännykälläkin...)

11. Sami

Tykkäykset:
    1
    Heh, uudessa Gigantin kampanjassa näyttäisi tosiaan olevan Navicore+paikannin 295€...

Tarkemman tutkiskelun jälkeen tuo yhdistelmä tuntuu entistäkin houkuttelevammalta. Asia erikseen on se, että minulla ei oikeasti ole tuollaiselle juuri mitään käyttöä, muuten kuin "kivana leluna". Ensi kesän mahdolliselle automatkalle tuo kyllä olisi pakkohankinta...

12. aaapo

Tykkäykset:
    0
    Voisko Mr. universum selventää, kummalla ei tee mitään - Noksun pikanäppäimellä vai Navicoren 3D-kartalla?

13. Universumin Keisari

Universumin Keisari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Desire Z / Elisa
    Oikeastaan kummallekkaan ei ole ollut hirveästi käyttöä:

Yleensä kun Navicorea käytän niin nakutan ennen lähtöä reitin valmiiksi, isken luurin "selain"-asentoon ja sijoitan sen auton mittariston keskelle --> Eipä tarvitse koskea siihen ennen kuin on perillä.

3D kartan sanotaan auttavan hahmottamiseen, mutta henk. kohtaisesti pidän 2D karttaa parempana siihenkin, eli tuolla "3D näkymällä" ei ole ollut ainakaan minulle mitään käyttöä.

14. aaapo

Tykkäykset:
    0
    Kiitokset selvennyksestä. Kovasti on yleensä hehkutettu tuota 3D:tä useiden muiden GPS-sovellusten käyttökokemuksissa. Liekö Navicoren 3D-toteutus sitten huonompi kuin muiden? Vai onko syynä kännykän pieni näyttöruutu? Vai käyttävätkö PDA-hemmotkin mieluummin 2D:tä?

15. traktori

Tykkäykset:
    0
    Itse pidän Palmini TomTomia 3D-näytöllä aina kun olen reitillä. Ihan kun etsii kartalta paikkaa tai muuten tutkii reittiä etukäteen, niin 2D on tietysti luontevin (ja ainoa vaihtoehtokin), mutta reitti on minun mielestäni selvempi ja yksityiskohtaisempi 3D:llä. Tämä siis kyllä Palmin isolla näytöllä, epäilen, että juuri tuo näytön pienuus voi 3D:llä aiheuttaa ongelmia.

16. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samoin pidän itsekin 3D-näyttöä käytössä iPAQ hx4700:n vielä tuota Palmiakin suuremmalla näytöllä. Vieraissa paikoissa tuo 3D helpottaa hahmottamista kun PDA:n näytöllä ja luonnossa tilanne näyttää mahdollisimman paljon samalta.

17. Niko Haatainen

Tykkäykset:
    0
    Navicoren edustajana voin kertoa tämän 3D:n jakavan käyttäjien mielipiteitä. Toiset eivät ajaessaan käytä juuri muuta kuin 3d:tä, toiset puolestaan eivät pidä siitä yhtään. Ja kolmannet käyttävät vaihtelevasti molempia. Makuasia ilmeisesti.

Itse koen 3D:n hyödyllisimmäksi kaupunkiajossa, jolloin tiheissä risteyksissä on helpompi hahmottaa tilannetta.

Communicatoreiden isommalla, suorakaiteenmuotoisella vaakanäytöllä 3D näyttää ehkä näytön mittasuhteiden ansiosta enemmän tuulilasista ulosnäkyvältä maastolta kuin S60-puhelinten pystynäytöllä.

Jaa tämä viestiketju