1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N97 mini vain C6?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Lilian, 10/9/10.

1. Lilian

Tykkäykset:
    0
    Matkapuhelimen vaihto edessä ja noita kahta mallia olen vertaillut keskenään. Suuria eroja en mielestäni ole löytänyt. Eli mielipiteitä kumpi laadukkaampi puhelin?

2. Capo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    88
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5 Compact black
  3. 22022004

Tykkäykset:
    23
    Tästä on tosiaan keskusteltu siellä täällä, mutta vastaan tässä omana mielipiteenäni molempia kokeilleena että ehdottomasti Mini ylivoimaisen näppiksen vuoksi. Näppäimet ovat siinä toisistaan sopivasti erillään, mikä on sujuvan kirjoittamisen kannalta hyvä asia. C6.ssa on lisäksi ylärivi aika lähellä päällisosan reunaa.

4. personaX

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Xperia Z5 Compact
    Totta tuokin mutta mun mielestä C6:n yksi extra-näppäinrivi Miniin verrattuna on tärkeämpi seikka kuin se, että näppäimet ovat erillään. Mua ei ole häirinnyt se, että ylin rivi on lähellä näytön reunaa.

5. 22022004

Tykkäykset:
    23
    Riippuu vähän sormien paksuudesta ja paras tietenkin kokeilla itse. Kirjaimethan noissa on molemmissa kolmella rivillä eikä kummassakaan ole erillisiä numeronäppäimiä. Space on Minissä aluksi vähän oudossa paikassa. Navi-näppäin C6:ssa on ehkä kätevämpi kuin nuolinäppäimet Minissä.

Alkuperäinen kysymys oli kuitenkin että kumpi laadukkaampi. Mielestäni Minin laatuvakutelma on selvästi edellä CeeKuutosta.

6. Taajuus

Tykkäykset:
    0
    Pohdin itse tässä ihan samaa, nykyinen luuri on E75.

N97 mini:
    + laadukkaamman oloinen rakennne
    + tilttaava screeni, kyllä se tosiaan käytettävämmältä tuntui kun rävelsi omissa kourissa
    + laadukkaampi kameraoptiikka
    + menunäppäimen sijoittelu tuntui reunassa näppärämmältä kun käytti sitä yhteistyössä qweryn kanssa
    - ääkköset kahden painalluksen takana
    - näppäimistön malli ja tuntuma (tosin tottumiskysymys)
    - ilmeisesti ei Nokia Messaging lisenssiä (minulle suurin miinus)

C6:
    + vaikka paperilla painavampi kuin mini, tuntuu jotenkin kevyemmältä ja kompaktimmalta
    + Nokia Messaging lisenssi
    + tutumman tuntuinen näppäimistö
    + ääkköset suoraan
    + ehkä hieman enemmän silmää miellyttävä
    + parempi virranhallinta, akkukesto vähän parempi ilmeisesti
    - rimpulampi rakenne
    - halppisversio...

Valinta tuntuu vaikealta, minulle itselleni tuo pushmail-ominaisuus Nokia Messaging lisenssin kautta on niin oleellinen että väkisinkin meinaa kallistua C6 puolelle. Nyt kun Messaging oli vajaan viikon sekaisin ja piti ottaa normaalisti ajastetusti tsekattavat malit käyttöön, akku hurahti ihan silmissä millään järkevällä tsekkausaikataululla (8 mailiboksia).

Toisaalta C6 on selkeästi halppismalli, onhan mini ollut huomattavasti kalliimpi ovh hinnaltaan alunperin. Nyt tosin molempia saisi Sauniksen kytkynä lähes samaan hintaan.

7. mkojo

Tykkäykset:
    0
    Itsellä nyt ollut pari viikkoa c6. Rivakka toiminnoiltaan vain yksi asia jäi 5800 jälkeen harmittamaan, puuttuu video lähtö! Nokia mainostaa AV liitänträä mutta ei tuosta tunnu löytyvän kumpaakaan toimintoa, joskin kuulokkeita vain kokeilin kun en käytä, ei tullut silloin ääntä! Itse kiinnostuin tuon avn vuoksi ministä josko se on yhtä nopea, vääntö olisi tärkeää kun katsoo videon streemattuna skyfirellä, muuten ei flash tunnu olevan sen kummempi kuin muissakaan.
    Kom sii Kom saa.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    AV liitin siinä on, mutta TV-outtia ei taida olla. Normi kuulokkeiden kyllä pitäisi toimia, jos oli pohjaan asti työnnetty ja jos laite ei liitettyä laitetta tunnista pitäisi sen kysyä mitä kytketty.

9. fdraz

Tykkäykset:
    0
    Minulla olis semmoinen ongelma, että android puhelimen haluaisin, jossa on hyvä kamera, jossa on hyvä äänentoisto ja musiikkisoitin ja hyvä lähettää tekstiviestejä...
    Mikä mahtais olla paras mahdollinen?

10. fdraz

Tykkäykset:
    0
    Ja sillai sopivan pieni kokoinen...

Jaa tämä viestiketju