1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N96, N95 8Gt, N85, N82, N79 Vai 6220?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja T-1000, 13/10/08.

1. T-1000

Tykkäykset:
    0
    Eli puhelinta ostamassa. 5mpix kameralla. Katsellut uusia ja huuto.netistä melkein uusia.

Nokian sivuilta tehnyt vertailua.

Auttakaa. :D Mitä suosittelette ?

En ajatellut puhelimella ihmeitä netissä surffata. Tietokone sitä varten. Eli perus käyttöä varten. Hyvällä kameralla. GPS ajattelin käyttää kerran kaks kuussa. Musiikkia kuuntelen puhelimen kautta n.8h päivässä.

Kiitokset jo etukäteen.

2. P3n4

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N82 & DNA
    N82 tietenkin koska mulla on se ja se on ihan v*tun hyvä.

3. Topsu26

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HD2 - Saunalahti
    Itse olisin myös samalla kannalla, että N82 se olla pitää. Kaverin N95 8gt:tä olen hiplaillut ja kyllä oma N82 tuntui paljon paremmalta, ja onhan tässä Xenon ja linssisuojus jos kuvanlaadusta välittää, muuten ominaisuuksiltaan hyvin pitkälti samoja puhelimia. N96 on laiska prosessoriltaan ja reilusti ylihintainen, joten sitä en itse ottaisi. Muista puhelimista paha sanoa kun en ole niitä kokeillut.

4. H3n4

Tykkäykset:
    0
    N85 itse ottaisin sillä se on oikeastaan parasta mitä Nokialla tällä hetkellä tarjota. Esteenä voi olla kuitenkin hinta ja se, ettei se ole vielä myynnissä, mutta pian pitäisi olla, ilmeisesti jo viikon sisällä. 550-600€ näyttää jotkin nettikaupat tällä hekellä Suomessa. Mikäli omistaa jo esim. N95 8Gb:n tai N82:n, ei N85 kuitenkaan tarjoa niin valtavasti uudistuksia, että välttämättä kannattaisi vaihtaa.

N96 on oikeastaan turha, jos ei halua DVB-H ominaisuutta eli mobiili TV:tä ja 16 gigan sisäistä muistia. N85 tarjoaakin kaiken paitsi nuo kaksi edellä mainittua ominaisuutta. Lisäksi siinä on parempi akkukesto ja se on kooltaan huomattavasti pienempi. N85:n AM-OLED näyttö on paras kaikista, vaikka onkin 2,6" ja vastaavasti N96:ssa ja N95 8Gb:ssä 2,8".

Linssisuojus on kaikissa muissa paitsi N9X sarjalaisissa. Xenon salama on joillekin toki hyvin tärkeä ja N85:ssä on vain dual led.

N82:ssa ja N95 8Gb:ssä on vanhempi symbian ja s60 versio kuin muissa.

Jos todellakin musiikkia noinkin paljon kuin 8 tuntia päivässä kuuntelee ja hyvää äänenlaatua arvostaa, on N85 siihen 30 tunnin musiikintoistoajallaan parhaiten soveltuva. Toki N79:ssä on yhtä pitkä akkukesto musiikin kuuntelussa, mutta äänenlaatu ei arvostelujen perusteella ole yhtä hyvä. Muissa akkukesto on huonompi. Aika harva ihminen sitä eroa äänessä todellisuudessa taitaa huomata. Kaikissa on 3,5mm kuulokeliitäntä paitsi 6220:ssa. N85:stä löytyy myös medianäppäimet.

Ainakin minun seuraava puhelin on mahdollisesti N85.

5. Dave From Sheffield

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    S4, N9 & N82
    N 82, noista muut eivät oikein kiinnosta ainakaan minua ^_^

6. T-1000

Tykkäykset:
    0
    eli selvästi tuo 82 taikka 85 .. hinta eroa on n.200euroa
    mikäs näiden puhelinten lopullinen ero on? tuo 85:sen näyttõkõ? hmm..

7. kallerna

Tykkäykset:
    3
    Tilasin tänään tuon N85:n IDEsanilta, reilut 500 euroa postimaksuineen. Puhelinta mietin noin pari viikkoa, ja se taitaakin olla paras vaihtoehto, mitä tällä hetkellä on markkinoilla. N82:n etu on xenon-salama ja hinta, ei juuri muu. N85 voittaa sen muistilla, näytöllä, fm-lähettimellä, mediatoiminnoilla (videot ja pelit) yms. Kannattaa katsoa aikaisempi viestiketju N96 vs. N82 (vai joku muu?) .

Jaa tämä viestiketju