1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N95 vai 6110 Navigator?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja TheGrinder, 9/7/07.

1. TheGrinder

Tykkäykset:
    0
    Sanokaas nyt viisaammat kumpi noista kannattaa ostaa kun haluan GPS-puhelimen, jota käyttää Keski-Euroopan matkalla sekä sen jälkeenkin GPS:stä on apua mutta myös muut toiminnot pitäisi olla kohdallaan. 6110n tuntuu rakenteensa puolesta jämäkämmältä, tosin numeronäppäimet on huonommat kuin N95:ssä (liian ahtaat etenkin se ylärivi kun reuna tulee tielle). 6110n ei tunnu niin suurelta edistysaskeleelta verrattuna aiempiin malleihin (vain GPS lisänä) kuin N95. 6110n on halvempi mutta kuitenkin kallis, N95:een saa muutaman satasen kalliimmalla hinnalla paljon enemmän ominaisuuksia kuten Wlan, parempi ja isompi näyttö joka ei kasvata puhelimen kokoa, parempi musiikkisoitin. Tosin se kaksoisslider tuntuu lelulta ja voi ehkä aueta vahingossa taskussa. 6110n A-GPS lienee parempi, tosin N95:een taitaa saada saman firmwaren päivittämällä. N95:ssä lienee lastentauteja, tosin firmwareja tulee varmaan kiitettävällä tahdilla jatkossa. Kummassakohan on parempi eli kovempi kuulokeääni? Valinta on siis vaikea näiden välillä kun haluan GPS-puhelimen. Ostohinta ei siis ole sinänsä kriteeri mutta kyllähän N95:ssa tuntuu saavan lisähintaan ominaisuuksia verrattuna 6110n:ään.

Niin ja riittääkö 128 kbit liittymän kiinteä nopeus perus email ja satunnaiseen surffauskäyttöön? Entä 20 Mt kuussa? Aika vaikea arvioida paljonko dataa liikkuu omassa käytössä.

2. jaskaxx

Tykkäykset:
    0
    N95

riippuu mitä puhelimeltaan hakee mutta ominaisuudet ei tossa N95:ssa ainakaan heti lopu kesken, akku tosin senkin edestä.

3. TheGrinder

Tykkäykset:
    0
    Kaipa se kestää jos ottaa wlanin ja bluetoothin pois päältä? Tehoakku pitäisi olla saatavilla(?) jolla saa 1.8 kertaisen akkukeston, tosin ei ole Nokian. Insmat kuulemma valmistaa. Näin kuulin kaupungilla liikkeessä.

4. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    joo mutta muista että se tehoakku paksuntaa puhelinta entisestään mitä kuvia olen nähnyt

itse ostaisin(/hankkisin) kyllä 6110N jos noista nyt pitäisi valita :)

5. manu

Tykkäykset:
    0
    Itse valitsin 6110N:n. Liukuläppä tuntuu tukevammalta, navigointi (ilman lisämaksua) kuuluu pakettiin ja A-GPS:n ansiosta sijainti löytyy erittäin nopeasti.
    Aiemmin minulla oli 6680 jonka kanssa käytin bt-gps -pulikkaa, ja juuri tuo gps-pulikan irrallisuus oli yhtenä isona syynä vaihtoon, se on aina väärässä paikassa tai virrattomana kun sitä tarvitsi.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Olet aika hyvin asian ytimessä. kanattaa muistaa ettei 6110n nyt mikään vanhanaikainen kone ole.

Mielestäni avain asioita.
    N95 eduksi

- Näyttö
    - WLAN
    - Kamera
    - TV-out

6110n eduksi

- Täys Navikointisofta mukana
    - Toiminta-aika (vähemmän featureita)
    - rakenne (makuasia)
    - Hinta

Rauta on eri, kummatkin ovat nopeita, N95ssä enemmän potkua näytönohjaimessa -> tv-out, 3D grfiikka potkua

Kummassakin S60 3rd FP1.

Valinta on yksilöllistä, monelle tietämälleni N95:n ostajalle 6110n olisi ollut varmasti parempi valinta.

7. lihaani

Tykkäykset:
    0
    Vielä viime viikolla olisin sanonut, että osta 6110. Mutta uusin N95:n ohjelmapäivitys sai GPS:n reilusti nopeutumaan, ihme kyllä! Avustettu GPS-tilassa se löysi satelliitit jopa olohuoneessa parissakymmenessä sekunnissa.

Itse olen tyytyväinen N95:een. Minun käyttööni se on lähes ihanteellinen puhelin. Kännykäksi hyvä kamera ja videokamera, kelvollinen soitin ja radio sekä WLAN ovat kivoja. Taskuissa ei tarvitse enää kuskata useita tavarota eikä aina tarvitaessa kadoksissa olevia adaptereita.

Jos huonoa akkukestoa saataisiin pidennettyä niin johan joulun pukkaisi!

Jaa tämä viestiketju