1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N95:n vaihto kosketusnäytölliseen

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Clayman, 28/6/10.

1. Clayman

Tykkäykset:
    0
    Eli pari vuotta ollut käytössä N95 ja tyytyväinen olen ollut toimintaan.

Ainoa miinus tulee siitä, että navigaattori on mitä on, vaikkakin hyötyä siitä on ollut.

Nyt olisi tarkoitus vaihtaa puhelin kosketusnäytölliseen ja mielellään suht samanlaiseen kapistukseen sisällöltään, paitsi jossa tulisi olla kunnon navigaattori ilmaisine ajo-ohjeistukseineen. Olen katsellut puhelinvertailusta ominaisuushaun avulla tarkoitukseeni sopivia ja Nokian 5800 osui silmään.

Eikö tämä ole aika vastaava kuin tuo N95, paitsi huonompi kamera, kosketusnäyttö ja vaatimani navigaattoriparannus? Mitä eroa on noilla malleilla "Xpress music" ja "Navigation" näin käytännössä? Nettiputiikeissa olen törmännyt vain ensin mainittuun.

Mietityttää myös tuo hinta, että minkä takia N95 vielä noin arvokas, vaikka on jo monta vuotta vanha ja tämä 5800 paljon halvempi (uudemmalla tekniikalla?)?

Muita suosituksia kosketusnäytöllisestä navi-puhelimesta, josta tulisi löytyä myös Wlan?

2. pezku^

pezku^

Tykkäykset:
    1
    Ominaisuuksiltaan paremmin käyttöösi sopisi N97 Mini, josta on nykyään myynnissä myös ilman Comes with musicia oleva navi-versio, jossa tulee autoteline ja -laturikin mukaan. 5800:stahan saa saman navi-version autolaturilla ja telineellä, mutta siinä on kyllä huomattavasti heikompi kamera, jos pitää N95:n hyvää kameraa tärkeänä. Hinnaneroahan noilla vaihtoehdoilla on jo 200e, joten sekin varmasti painaa vaakakupissa hieman. Itse päätyisin luultavasti N97 miniin qwertyn, uudemman mallin sekä muiden parempien ominaisuuksien vuoksi. Nokian online kaupassa 5800 navi näyttäisi olevan 229e ja n97 mini navi 429e.

Tuossa navigation-versiossa tulee mukana autoteline ja autolaturi ja xpress music on se perusversio.

3. Clayman

Tykkäykset:
    0
    Jos mennään hintaluokassa tuohon väliin, niin mitä mieltä olet X6-mallista? GSM-store näyttäisi myyvän 8gigaista alle 300€ ja Nokian kaupassa 16 gigainen + autoteline olisi 369€.

Kamera on toki N95:ssa hyvää luokkaa, muttei se tärkein ominaisuus puhelinta valittaessa.

Tuo N97 olisi kyllä mieleen, mutta auttamatta liian kalliin puoleinen.

Taitaa olla tuo 5800 jo hieman menneen talven lumia, kun ei enää tahdo mistään muualta löytyä uutena, kuin Nokian verkkokaupasta? Pitäisi varmaan hieman tarkemmin seurata tätä puhelimien kehitystä, niin ei olisi sormi suussa aina parin vuoden välein mallia päivittäessä.

4. pezku^

pezku^

Tykkäykset:
    1
    En ole sitä itse käyttänyt, mutta kyllä sekin varmasti on hyvä vaihtoehto tuohon väliin, eikä siinä ominaisuudet heikkene, jos vertaa N95:een. Kapasitiivinen kosketusnäyttökin on varmasti monelle plussaa, vaikka itse kyllä pidän resistiivisestä aivan yhtälailla. Kapasitiivinen on maailmalla saanut kuitenkin hieman paremman vastaanoton.

Toi 8Gb-malli tulee markkinoille ilmeisesti joskus heinäkuun lopussa, joten sitä joutuisi vähän vielä odottelemaan. Kyllä tuo 16Gb-versio varmasti ajaisi asiansa paremmin kuin hyvin.

5. PenaS

Tykkäykset:
    0
    Ja jos pystyy hetken vielä odottamaan, olisi syksyllä Nokialta tulossa N8. Hintaa olisi ilman veroja sun muita se 370e, 16Gb muistia, navigointi, 12mp kamera, HDMI jne. Luulisin, että tämä voisi olla käytettävyydeltäkin hieman parempi kuin noi Nokian vanhemmat Symbian 5th edition-mallit.

Jaa tämä viestiketju