1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N95 ja MMS-viestiasetukset / Elisa

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja dancingbear, 23/6/07.

1. dancingbear

Tykkäykset:
    0
    Pahoittelut, jos tämä tulee ns. tyhmänä kysymyksenä, mutta en löytänyt pitkällisenkään haun avulla tästä tietoa foorumilta. Kysyn siis omassa ketjussaan asiasta.

Olen yrittänyt ja yrittänyt (lataamalla asetukset Elisalta monta kertaa, myös manuaalisesti konffaamalla Elisa.fi:n ohjeiden mukaisesti) saada N95:n MMS-viestejä toimimaan (operaattori siis Elisa), mutta no cigar. Eivät lähde, eivät saavu. Jokin ilmeisesti pielessä operaattorin valmisasetuksissa?

Onko tämä yleinen / tunnistettu ongelma, ja löytyisikö siihen jotain yksinkertaista ratkaisua? Olen kovin kiitollinen, jos joku viitsii vastata, vaikka tämä saattaisi ollakin vanha kysymys. Kiitos!

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3467
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Näillähän tuo ja varmuudeksi buutti perään:

Yhteyden nimi: Elisa MMS
    Siirtotie: GPRS
    Yhteysosoitteen nimi: mms
    Käyttäjätunnus: ei mitään eli tyhjä
    Salasanan kysely: ei
    Salasana: ei mitään eli tyhjä
    Todentaminen: normaali
    Yhdyskäyt. IP-osoite: 213.161.41.57
    Aloitussivu: http://mms.elisa.fi
    Yhteyden suojaus: ei käytössä
    Yhteystyyppi: jatkuva

Multimediaviesti-asetukset:

Palvelun toimimiseksi seuraava asetus tulee olla määriteltynä:
    Ensisijainen yhteys: Elisa MMS

Suositeltavat muut asetukset:
    Toissijainen yhteys: ei määritelty
    Multimedian vast.otto: Aina käytössä
    Viestin saapuessa: Hae viesti heti
    Salli nimett. viestit: Kyllä
    Mainosten vast.otto: Kyllä
    Välitystiedot: Kyllä
    Estä välitystiet. läh.: Ei
    Viesti voimassa: 24 tuntia
    Kuvan koko pieni
    Äänentoisto: Kaiutin

3. niittyniemi

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli sama ongelma elisan kytkyn kanssa. Soitin asiakaspalveluun, jossa eivät osanneet auttaa, lähettivät uudet asetukset ym. mutta ratkaisua ei tullut. Kehoittivat viemään huoltoon. Jotenkin ajattelin, ettei tunnut laitevialta ja koitin toisella puhelimellani eikä toiminut siinäkään, joten puhelimessa ei ollut vikaa. Marssin elisan toimistoon Tre:lla ja siellä ensiksi vaihtoivat sim-kortin, joka sekään ei auttanut. Rouva oli ihan pihalla mikä voisi olla syynä. Sitten hän soitti johonkin "pääkallopaikalle" ja oli linjoilla pitkään kunnes sanoi, että koitas nyt! Ja vohl rupes pelittään. Syyksi sanoi, että heidän tiedoissaan minun liittymässä oli jostain asetuksista puuttunut "rasti" jostain kohtaa!! Eli minulla ongelma ratkes vasta menemällä paikan päälle liikkeeseen Hallituskadulle ja jonkin verran jankkaamalla, että vian on oltava Elisan päässä! Niin kuin se sitten olikin! Mitään ei tarvinnut itse puhelimelle tehdä siis.

4. Tseikki

Tykkäykset:
    0
    Itselläni oli sama ongelma. Aspassa eivät osanneet sanoo mitään, mut teknisen aspan kanssa käytiin asetukset läpi ja loppu peleissä Elisan päässä kans joku "täppä" puuttui asetuksista.

5. dancingbear

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksista. Jep, luulen, että minunkin on soitettava tekniseen asiakaspalveluun, nuo listatut asetukset kun eivät tosiaan toimi. Lienee kyse jostain "täpästä" minunkin kohdallani.

Jaa tämä viestiketju