1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N9210 ja C64 emu

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja trulli, 27/3/04.

1. trulli

Tykkäykset:
    0
    Saako Commarissa toimimaan C64 pelit emulla, jos saa niin antakaa yksiyiskohtaisia neuvoja. Muistokortti on 64.

2. trulli

Tykkäykset:
    0
    Auttakaa mikä virheilmoitus

Laitoin sen e32frodo 050 Commariin 9210 muistikortille(64). Meni ok, mutta kun käynnistää tulee viesti: e32frodo, syykoodi CMdaAudioOutputS ja syynumero 6.

Pelejä en ole vielä commariin siirtänyt.

3. trulli

Tykkäykset:
    0
    C64 pyörii, pelit ei

Tämähän on kuin päiväkirjaa kirjoittelis, itse vastailee itselle, no käy se näinkin. Eli frodo lähti toimimaan itsekseen, olen yrittänyt siirtää pelejä T ja D muodoissa pc suitella ja tulee ilmoitus, tiedosto viallinen. Samoin koitin joitain taustakuvia siirtää Commariin ja samat ilmoitukset. Tiedostot tuskin ovat viallisia vaan vika on jossain muussa mutta kertokaapa Te missä.

4. Guest Vieras

oisko siinä että jos esim sulla on iRda usbissa ni sen kautta vois mennä ku säätää sen sillai et tunnistaa kovoksi, niin silloin saa laittaa mitä tiedostoja vain

5. trulli

Tykkäykset:
    0
    Monologi loppui, luojan kiitos

Ei oo irdaa käytettävissä. Pc suitella johdollako ei onnistu?

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Re: Auttakaa mikä virheilmoitus

Mä asensin tänään e32frodon myös iivarini muistikortille ja ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmaa,kuin sulla oli. Doomin asennuksessa herjaa samaa syykoodinumeroa 6 ,kun yritin pelata asennuksen jälkeen.Itseasiassa en ole koskaan saanut doomia toimimaan kommussani, vaan aina tulee syykoodi 6 näytölle. Missä lie vika?????

7. trulli

Tykkäykset:
    0
    Joo

Aikaisemmin käytin velipojan kommaria, ja siinä oli sitä vaikeutta, kone on kyllä paljon täydempi kuin mun voisko se vaikuttaaa. Asensin äsken omaan Commariin (hain sen tänään huollosta kun pudotin vesilammikkoon 72 eur kuluja) sen frodon ja ei mitään ongelmaa, mutta pelejä varten pitääkin koittaa tänään kaverin koneella infrapunalinkkiä, josko sillä menis. Josko tänään pääsis vihdoin pelaamaan niitä nuoruuden pelejä.

8. trulli

Tykkäykset:
    0
    Taas kättelee

Lähetin infralla sen FExplorer 1,10 (21) ja kun sitä asentaa tulee ilmoitus Tiedostoa Series60ProductID ei ole asennettu. Mikäs se sitten on ja mihen asennetaan ja taasko sillä infralla vai käykö pcsuite. Antakaa armoa. Ei vieläkään pelaamaan.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Pitäisköhän ne kommuun asennettevat tiedostot olla kuitenkin series90 yhteensopiva, eikä 60.

10. trulli

Tykkäykset:
    0
    Jaa'a

En tiedä. Ilmeisesti. Osaako kukaan antaa linkkiä Commarissa toimivaan
    FExloreriin.

11. N.F.E.

Tykkäykset:
    0
    Missä vika kun en saa N9210:ssä toimimaan C64:n pelejä.
    Itse Frodo kyllä lähtee päälle mutta mihin kansioon ne pelit pitää laittaa?
    Ohjeita olen kyllä lukenut mutta ilmeisesti en niitä ymmärrä kun ei onnistu.

Aikoinaan sain kikkailtua N3650:lle tuon Frodon peleineen mutta Commulle ei onnistu.

12. N.F.E.

Tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti ei muutkaan osaa...

13. Petex

Petex

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung NOTE Edge, S5 Duos + Nokialaisia
    Nokia 9210i ja C64 pelit

Haku toiminnolla olisi löytynyt vastaus, mutta lisätään nyt vielä kerran:
    - Suurin ongelma käynnistysvaikeuksiin on muistin riittämättömyys eli kaikki taustalla pyörivät sovellukset pois.

Sitten itse pelien pelaamisesta, jos C64:n käyttö ei ole ihan jokapäivästä on tässä siihenkin ohje (pelit on ladattu Frodon kanssa samaan hakemistoon):

Kun haluat pelata jotain peliä niin valitse kyseinen peli levyasemaksi numero 8 (löytyy sieltä pref. valikosta). Sitten kuittaat ok ja emu palautuu takaisin siihen perinteiseen C64 basix ruutuun. Sitten ladataan peli komennolla load "*",8,1. Jos valitsit pelin levyasemalle 9
    niin silloin lataaminen suoritetaan load"*",9,1 ja niin edelleen ja uudelleen...

Kun peli on latautunut se, käynnistyy kuten kaikki C64 ohjelmat eli käskyllä run. Nyt ruudulla vilkkuu ja viive on tyypillistä C64 luokkaa, joten älä hätäile. Ilotikun käyttöön painamalla caps-nappulaa. Ctrl on liipaisin ja kursorinäppäin on itse ohjain. Jos tuo joystick ei tunnu vastaavan oikein komentoinhin, niin vaihda sen porttia toiseen taas tuolta preffeistä.

Näin helppoa se on ja Google kertoo satoja muita ohjeita sekä pelilinkkejä, jos et niitä täältä foorumista löydä. Nämä ohjeet sanoin kuin emulaattorikin toimivat myös 9210 ei i-mallissa, tosin tuon käyttömuistin kanssa saa olla tarkkana.

14. EddieK

Tykkäykset:
    0
    Re: Auttakaa mikä virheilmoitus

Mulla herjasi tuota samaa ja herja loppui kun bootti koneen. Ilotikkua (hienoin sana ikinä =) en vielä saannu jostain syystä toimiin.

15. Petex

Petex

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung NOTE Edge, S5 Duos + Nokialaisia
    Virheilmoituksesta

Em. virheilmoitus liittyy muistin loppumiseen. Siksi boottaus on toimiiva apu. HAKu toiminnolla löytyy aikaisempia vinkkejä (myös omiani) Commun muistinhallintaan. Frodo ja Doom pyöri molemmat myös 9210 mallissa. Ruiskumallissa tosin käynnistyivät aina suoraan, siis ilman reboot:in käyttöä, jota taasen kaasarimalli vaati lähes aina ensimmäiseksi lääkkeeksi...

16. Saler

Tykkäykset:
    0
    Mitenkähän pitää toimia niiden pelien kanssa, jossa on useampi disketti?

Jaa tämä viestiketju