1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N900

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Inko.Gnito, 27/1/10.

1. Inko.Gnito

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    5800Xpressmusic:DNA
    Tästä on jo varmasti yhtä paljon keskustelua kuin on ihmisiä maailmassa mutta N900 artikkeli oli jo moni sata sivuinen niin ajattelin laittaa tänne:

Eli nyt on 5800Xpressmusic ja Nokia uskontoa tähän mennessä kannatettu mutta nyt on ongelma: N97mini vai iPhone 3GS vai N900 ja tietenkin jos muuta voitte ehdottaa niin tietysti ne,itse en ole tutustunut yhtään HTCeen puhelimiin ja Samsung on Symbianinsa kanssa = Nokian pääpuhelimet (vissiin?).

Joten vaatimuksena olisi helppo muokattavuus,hyvä netti,paljon muistia ja muistikorttipaikka,kosketusnäyttö (mitään väliä onko kapas. vai resis.),siedettävä ulkonäkö,kamera nyt semmone että sillä saa hyviä taustakuva kuvia mutta muuten melko sama (on tällä 3.2 Carl Zeissilla menny ihan hyvin), ja kaippa se siinä ja tietenkin olisi kiva jos olisi fyysinen QWERTY näppis.

iPhonea suosisi muodot,brändi=D,Nokiaa se että on Nokia ja aikaisempi kokemus,muusta en tiiä,N97mini ois muute pois listalta mutta kun siinä on se Kommen mit Musik palvelu niin sitä puolustaa se ja tietenkin näppis.

Joten mitkä ovat suosituksenne.

2. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Noh N97 sarjaan en koskipitkällä halolla. N900 ehkä jos ei olisi niin klohmo ja "hidas".
    iPhonen omistan jo itse ja sitä en ole nokiaan vaihtamassa ikänä. iPhone on nopea, helppo, yksinkertainen ja ominaisuuksia löytyy todella paljon.

Joten iPhone 3GS

3. Pikkuhannu

Pikkuhannu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 830
    Androidluureja kannattaisi myös vilkaista, muokattavuus hiukan eri tasolla kuin omenassa...
    Kamera tosin näissä melko onneton...

4. Inko.Gnito

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    5800Xpressmusic:DNA
    Näin kiitoksia tiedoista tuli vahingossa tehtyä kaksi samanlaista artikkelia mutta samapa minun kahta ketjua lukea:p

Joo vielä N900 omaaville tyypeille kyssäriä onko N900 kameran suojasta ollut samanlaista naarmuongelmaa kuin kuulemma N97 isommassa on?

5. vilu

Tykkäykset:
    2
    Ei, erilainen design eikä naarmuunnu.

6. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    N900:

Kamera
    Ominaisuudet (esim. FM lähetintä, täydellinen qwerty näppis)
    Hinta

Iphone:

Käytettävyys, lähinnä helppo käyttää
    Koko

N97 mini:

Tuttu ja turvallinen
    Ominaisuudet, kyllä se Symbian edelleen tekee niin paljon enemmän kuin moni muu.

Tähän kastiin nostaisin vielä HD2, mikä on WinMo puhelimista se ykkönen. Iso näyttö kapasitiivinen näyttö, hyvä käytettävyys, ja jos vielä joku hyvä ROMi löytyy niin se hintakaan ei ehkä hirvitä niin paljoa ;).

Itse olisin HD2 ja N900 välillä, varmaan N900 veis voiton, siinä kun on niin paljon parempi hardware (juu prossu on nopeempi HD2 etc. mut näppis, fm-lähetin, kamera jne joko puuttuu tai on huonompi). Hintakin se 150€ halvempi melkein.

7. Tesno

Tesno

Tykkäykset:
    0
    Enpä ole toistaiseksi huomannut ongelmia kamerassa. Jos nykyinen on tuntunut toimivalta, ehkä N97 olisi aika lähelle samaa maata. Jos haluat vaihtelua sitten android-luuri tai iPhone. N900 en ihan kenelle tahansa suosittelisi peruspuhelimeksi.

8. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    OT: Esimerkiksi mitä?

9. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Vaikka multitaskin, hyvä virransäästö ja yleisesti mahdollisuus asentaa ohjelmat minne ne itse haluaa, C & P toimii lähes joka paikassa (ohjelmahallinta on 1 luokkaa). Kameratoiminnat laajemmat. Omia soittoäänejä yksittäisille ihmisille. En nyt tähän hätään muista muuta. Mitä tulee itse N97 minin ominaisuuksiin niin en nyt tiedä että onko sielä FM-lähetintä tai muuta hauskaa.

...Mutta jo esim jos laittaa HTC Heron (android) ja N86 (S60) vierekkäin niin kyllä N86 pystyy ominaisuuksilla tekemään selkeästi enemmän asioita. Ei sillä Herolla mitään FM-lähetintä ole, tai kunnon salamaa ja ISO-settejä, , samaa äänenlaatua MP3:ssa ym. Aina puhutaan muokattavuudesta Android puhelimessa, ihan mielenkiinnosta kyselen että mitä Android käyttäjä muokkaa?

Tuli mentyä vähän OT, sry siitä. Ja Highend, ei mikään paha kysymys :). Tämä ikuinen "tämä OS on parempi kuin tuo" kiinnostaa itseäni kovasti, vaikka olenkin enemmän HW miehiä, tuo kirjoittamani "rant" nyt on suoraan Symbian laseilla katsottuna ja ymmärrän että iso näyttö ja kunnon Touch-OS on kivempi käyttää (siksi itse kovasti mietin vaihtoa HD2 tai N900 :)), mutta mitä tulee itse ohjelman kykyyn tehdä asioita niin en kyllä näe hirveästi eroja, ja siksi en oikein ymmärrä tätä "Symbian on kuollut" huutoa.

Onko tästä jossain jokin ketju, vois olla kiva lukea jonkun hieman pätevämmän mietteitä :p.

10. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Taidat olla yksi foorumin järkiheeboista, sen verran hyvät perustelut laitoit. Akkukesto ei ole kyllä symppareissa yhtään sen parempi, kuin vaikkapa N900:ssa, mutta noista muista olen lähestulkoon samaa mieltä. Ja puhelinominaisuudet ovat sympparissa mallillaan :)

Näiden mukavien offtopic-kinastelujen jälkeen on pakko suositella vielä Sony Ericsson X10:ä, vaikkei vielä kaupoissa olekaan. Vaikuttaa huipputoosalta.

EDIT: Ja se FM-Lähetinhän löytyy myös N900:sta, mukava ominaisuus varsinkin autossa!

11. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Noh en nyt ihan ehkä niinkään sanoisi :)

Juh tuo lähetin toki tuli tohon N900, tosin puol vuotta S60 jälkeen ;P.

Tässä itse kovastikkin mietin uutta puhelinta ja N900 ja HD2 ovat kyllä ne kaks kärkinimeä, Droid on varmaan myös hyvä mutta on jotenkin mun mielestä kauheen ruma (liian että vois antaa anteeks:).

HD2 on yksinkertaisesti SIISTI vehje, hirvee näyttö ja nopee HW, muuten on puutteita/ei niin hyvää hardwarea. WinMo, myös pelottavasti kiinnostaa. :)

Jotenkin tuntuu tuon WinMon kanssa olevan sama ongelma kuin Vistan, tarpeeks tehoa hardwaresta vaan niin se pyörii kun unelma (näin itselläni ainakin). Jos lähiaikoina tulis vaikka tiedotus että HD2 sais WinMo 7 (kun sitä on hehkutettu niin paljon), vois HD2 elinikä olla aika pitkä. Tosin samassa tilanteessahan tuo N900 periaatteessa myös on, vaikka sen suhteen tuo Maemo 6 taitaa olla enemmänkin toiveajattelua :F

Tuo X10 on myös ollut kiikarissa, SE puhelin mikä mulla edelleen on, toimii moitteettomasti ja on tyttöystävän käytössä atm. HW, on aika hyvä, Android alkaa olee aika stabiili, ja softaa alkaa löytymään.

N97 olis myös ihan kiva, mutta on "ihan" sama kuin N86, nyt sen ainakin voi laskea mukaan kun uus firmis näköjään teki ihmeitä puhelimelle. Se olis periaatteessa N900 paitsi ilman säätöä (Ihan positiivisestikin ajatellen), näppiksessä sais vaan olla öäå kuten N900.

Itku, on vaikeeta.

12. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    No N97:n voit tiputtaa heti ensalkuun tuolta listalta, ellet satu sitä käytettynä edullisesti saamaan. Kumminkin uutena jopa N900:ta kalliimpi ja takuulla ei lähellekään sen veroinen käytettävyydessä tai muokattavuudessa.

HD2 on luksuslaite. Winukka pyörii tuossa mallikkaasti ja merkkikin on juuri oikea. HTC on ainoa puhelinmerkki, josta minulla ei juuri ole pahaa sanottavaa. Laatu ykköstasoa. Itselleni puhelin ei kumminkaan sovi fyysisen täysnäppäimistön puutteen vuoksi.

Toki voit ottaa listallesi myös SE Xperia X2:n, siitä löytyy sekä WinMo että fyysinen täysnäppäimistö...

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuoreimpien (rauta) S60 koneiden valmiusajat ovat erittäin kovia, toiminta-ajatkin hyvin vahvoja, jopa GPS käytössä, virranhallinta varsin hyvässä iskussa kokonaisuutta ajatellen.
    N900:n ei ole virrankulutuksessa epäonnistunut, mutta aivan jotain muuta kuin puhelinpainotetisemamt laitteet.

N900:n tuli myyntiin vasta 2009 lopulla, FM lähettimiä on ollut S60 koneissa parisukupolvea. Toinen asia sitten ketkä pitää sitä lisäarvona, jotkut, joillekkin sillä ei mitään väliä.

Jos hakee leikkikalua, niin ehkä noin, WinMobile on työkalujen OS, Maemo on vielä harrastelijoiden kehitysalusta tai leikkikalu. Symbian kone voi olla oiva kone työkäyttöön, käyttkohteesta riipuen WimMobile voi ajaa ohi, tai jos Symbian toimii käytössä niin se on erittäin kovasana, mm. hyvien puhelinomainaisuuksien takia.

Yksityiskäytössä S60 on varsinvahvoilla yleisesti, ei tosin kilpaile missään HD2 sarjassa.

iPhone on omalukunsa ja omalla tontillaan erittäin vahva.

Jaa tämä viestiketju